Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
amondi schreef:je kan ook vragen hoe beoordelen jullie de verzorging....
M.i.( ervaringsdeskundige) een 7 als alles gewoon netjes gaat in de proef en je klotst niet met doorzitten... of je hoofd dan naar beneden wijst of je zit wat scheef, bomt niet.
Een 6 als er iets storend in het beeld is: hotseklotsen, echt scheef zitten. maar je paard loopt er geen steek minder om.
een 5 of lager als je je paard stoort in zijn beweging.
Een 8.... als je als een A=kaderlid op je pony of paard zit, kaarsrecht en minime hulpen en een proef om te zoenen.
heel af en toe krijg ik een 6. Maar ik vind het wel raar dat je de ene week een 8 krijgt en een week later een 6. Maargoed het is een jurysport, dan kan een cijfer wel eens tegenvallen. Als je over het algemeen maar voldoende rijd dan is het wel goed
heb altijd tussen de 190 en 205 punten, dus ik mag niet klagen
amondi schreef:wat ik er van vind?.... in eerste instantie Spam voor een cursus houding en zit.....

Sarahtje1987 schreef:Hebben jullie al wel eens gehoord van het Akasha Diagnose Protocol (ADP) het is op het moment volop in ontwikkeling en we hopen het nog eens terug te zien in de wedstrijdsport. Juryleden zouden moeten leren zit en houding te beoordelen aan de hand van een soort voorbeeld zo als de poppetjes in het protocol. Nu blijf je houden dat niet iedereen hetzelfde mooi vind.
Ik denk dat het heel belangrijk is dat juryleden meer op één lijn gaan komen en ook dat zij hun punten voor zit en houding verantwoorden! Nu lees je vaak 5 voor een volte omdat niet rond, maar bij je houding vind je een 6 en zelden waarom! Zit en houding is toch waar het allemaal om draait! als je naar binnen valt in de wending of tegen de beweging in hangt hoe kun je dan een ronde volte rijden!
je kunt het akasha diagnose protocol downloaden op www.akasha-rijkunst.nl
Wat vinden jullie hiervan??
Groetjes Sarah