Als instructie mee naar concours leerling???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Spruit

Re: Als instructie mee naar concours leerling???

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 11:56

Ze gaat eigenlijk nooit mee, wel is ze er vaak op kampioenschappen en dan helpt ze me altijd wel, Ik vind dat heel erg fijn, dan ben ik vaak ook meer ontspannen omdat ik weet dat het goed zit als ze dat zegt. (en als het niet goed gaat zorgt ze dat het wel goed gaat Knipoog)

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:24

Als de kans zich voor doet, dan ben ik ter plaatse voor mijn leerlingen. Zo was er laatst een grote wedstrijd in Strijen en kon ik diverse leerlingen de hele dag door begeleiden.

Bij 1 lesklant, die van ver komt (1,5 uur rijden), was het probleem het presteren/omgaan met haar paard tijdens losrijden op de wedstrijd (en de spanning die het met zich meebrengt). Zij heeft haar paard toen bij mij gezet en is vanuit onze stal op dit meerdaagse concours gestart. En op deze manier hebben we samen een plan kunnen uitstippelen hoe zij het beste kan losrijden met het beste resultaat in de ring. Het resultaat was zeer bevredigend, maar het belangrijkste is nog wel dat ze deze info ook voor komende wedstrijden kan gebruiken Ja

daniekjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:26

bij mij gaat mn instructrice altijd mee, maar ook de rest van mn fans..Tong uitsteken
er gaan meestal 3-4 mensen mee om te helpen ( soms meer-minder) en dan komen er altijd nog heel wat mensen gewoon kijken ( opa en oma's enzo..)
x

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 12:50

Mijn instructeur rijdt meestal zelf mee op dezelfde wedstrijden als ik. Als hij dan tijd heeft houdt hij mij (en zijn andere pupillen) altijd wat in het oog. Maar zegt zelf dat je op wedstrijd niet meer te veel kan veranderen (ook om spanning bij de ruiter te voorkomen) Zijn meestal kleine aanwijzingen die hij geeft (rij naar je hand toe, laat hem los vanvoor...) Mijn paardje loopt (bijna) altijd beter als hij erbij staat op wedstrijd

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 18:18

De instructrice van mijn zoon komt zo af en toe kijken op concours. Vaak helpt ze dan met parcours verkennen en losspringen. BIj de dressuur helpt ze dan ook wel eens met losrijden.
Ik vind het altijd erg fijn als ze er is. Ik ben als moeder vaak ook zenuwachtig, vooral voor het springen omdat dat op concours nog niet geweldig gaat. Instructrice heeft daar geen last van en dan blijft mijn zoon ook rustiger.

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:49

Bij mij gaat ze af en toe mee, gewoon om te kijken hoe het gaat en wat het verschil s tussen wedstrijd en training. Z geeft dan links en rechts een tip tijdens het losrijden, maar gaat niet staan schreeuwen/ lesgeven. Ik vind het zelf erg prettig, maar zou ook niet willen dat ze elke keer mee ging.

Overigens hoef ik haar daar niet voor te betalen Voor haar is lesgeven voor een groot deel hobby en hoeft ze er niet van te leven.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 16:04

Mijn mama geeft mij aanwijzingen, en die is er uiteraard op wedstrijd ook Knipoog
Ik geloof niet dat ik op iedere wedstrijd mijn instructrice zou laten komen, maar als het op wedstrijd erg anders loopt dan thuis of je begrijpt zelf de punten niet, is het denk ik wel een heel goed plan. Op wedstrijd ben je anders, reageer je anders, moet je op 100 dingen extra letten. Hierdoor zou je anders op je paard in gaan kunnen werken, en een instructrice kan dan zien wat je fout doet en kan verbeteringen aanbrengen, waardoor je weer terugkomt op je eigen (thuis)niveau.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 21:13

Mijn instructrice gaat mee naar belangrijke wedstrijden. Ik vind dat erg fijn want ze kent ons goed en kan ons goed begeleiden op zon moment. Vriendin van me gaat meestal ook mee, die leest me dan voor en helpt met opzadelen enzo en voor haar doe ik hetzelfde op wedstrijd.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:43

het lijkt me erg prettig in ieder geval ik ben voor teamwork en dat hoort er bij vind ik. wil deze je goed kunnen begleiden vind ik dat deze je ook hoort te coachen op wedstrijd dan kan deze er tijdens de training ook op verder gaan.

nu wil ik niet zeggen dat ik iemand wil die tijdens het losrijden me constant van commentaar voorziet, ik hoef geen les op wedstrijd maar wat nuttige tips zijn altijd welkom.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:42

heb 2 lesgevers en eentje is altijd op wedstrijd, dus als hij ziet dat ik et een probleem zit of dat ik me begin op te jagen geeft hij desnoods les vanop zijn paard *LOL* mijn lesgeefster waar ik 1x in de week naar toe gaat doet nationale wedstrijden en kan dus niet meer mee op wedstrijd, haar eigen dochter rijd nl die wedstrijden en meestal zijn ze dan wel een weekendje weg als ze ver zijn Knipoog

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 18:12

Als ik kan(en niet zelf op wedstrijd ben) ga ik bij mijn leerlingen kijken.
Vind het altijd leuk om te zien hoe ze vooruit gaan en waar we verder op moeten studeren.
Commentaar op een protocol hecht ik niet zoveel waarde aan, dus beter om het live te zien.
En ze vinden het meestal prettig als ik kom helpen bij het losrijden, maar als ze het goed doen zeg ik niks.
Soms hoor je instrukteurs brullen over het losrij terrein (erg irritant) en zie je die leerlingen met het rondje zenuwachtiger worden, dat werkt imo niet.
Als het goed is moet je paard al voorelkaar zijn als je op wedstrijd gaat.
Het heeft geen zin om dan nog vanalles te gaan zitten oefenen.
Moeilijke punten uit een proef neem ik wel altijd mee in het losrijden.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 20:57

meestal gaat hij niet mee. bij thuiswedstrijden vaak wel. bij kampioenschappen komt hij altijd helpen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:18

Ik ga nog wel eens kijken bij mijn ruiters. En als ze het vragen zou ik het ook altijd doen.

Ik vind het belangrijk om te zien hoe ze het doen tijdens een wedstrijd, want daar moet het toch uiteindelijk gebeuren. Al die informatie neem ik weer mee in mijn training. Perfectioneren!

Zo doe ik het voor hun en mijn instructeur voor mij. En we vinden dat allemaal prettig op deze manier.

Loekieloek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:16

Ik neem soms gewoon les tijdens de wedstrijd. Keertje extra of in plaats van. Dit werkt prima. Want zo ziet mijn instructrice ook hoe ik op wedstrijden rijd. En dit is toch vaak anders dan gewoon thuis (spanning e.d.).
Mijn instructrice kwam hier zelf mee en het bevalt goed.