beruchte juryleden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

schuli

Re: beruchte juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 21:27

Relaxed schreef:
Nee hoor, ik weet alleen maar al te goed hoe CGJ over mijn paard en mij denkt... We hoorden al niet in de M2 volgens hem, dus laat staan wat ik nu bij hem ga rijden in het Z1... Ik vrees het ergste dan Tong uitsteken

ik vind deze man ook al zo geweldig...NOT... volgens hem was ut ook onmogelijk dat ik M2 zou rijden, ben inmiddels M2 + 5 Lachen

en idd, hij is ook al nie zo positief (zeg ma gerust NEGATIEF) over mn paard...

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:11

schuli schreef:
Relaxed schreef:
Nee hoor, ik weet alleen maar al te goed hoe CGJ over mijn paard en mij denkt... We hoorden al niet in de M2 volgens hem, dus laat staan wat ik nu bij hem ga rijden in het Z1... Ik vrees het ergste dan Tong uitsteken

ik vind deze man ook al zo geweldig...NOT... volgens hem was ut ook onmogelijk dat ik M2 zou rijden, ben inmiddels M2 + 5 Lachen

Wat leuk! Jij ook op bokt...

En ach, CGJ is maar één van de vele juryleden. Bij anderen krijg je je punten duidelijk wel...
Maar aan de andere kant: hij is wel altijd eerlijk in wat hij vind.
Wanneer je lage punten zou krijgen zonder enig commentaar is het ook maar zo rauw.
Je hoeft het uiteraard niet met hem eens zijn Knipoog
Maar ondanks dat starten jullie toch wel altijd gewoon bij hem, toch?

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:19

Gewoon starten en de eer aan jezelf houden. Commentaar meenemen naar de volgende proef en ook je de uitslag laten zien aan je lesgeefmens... Ja

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:09

schuli schreef:

En dat zegt iemand die DEZE uitspraak over een Fries deed hier op bokt......... Knipoog
De pot verwijt de ketel, zeg maar......

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 23:20

Blijkbaar leven er nog erg veel ruiters en amazones (op volwassen leeftijd) in een roze wereld.

CGJ heeft ooit bij een aantal jury's in een ver verleden lage punten gereden. Niet eenmaal, maar meerdere malen. En niet omdat dat poedersuiker's waren, maar gewoon omdat het jury's betrof die kennis van zaken hadden en de vinger keurig op de gevoelige plek konden plaatsen. Helemaal als ik dat jaren later eens opnieuw beschouw. Diezelfde jury's staan nu op mijn lijstje als top of the bill. Die leggen gewoon de lat op de hoogte waar die hoort te liggen en weigeren de lat op de grond te leggen. Terecht.
Dat ik nu bij deze jury's de 60% kan halen geeft gewoon een ontzettende voldoening. Dat doet me meer dan 70% bij een willekeurige regionale jury.... Ja

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 07:46

Nou dat hoeft niet persee..
kan me beide voldoening geven als het terecht is geeft 50% mij ook voldoening..

Ik had laats een jury die iedereen voor het wijken een 2 gaf (ik kwam ondanks die 2en nog aan 60%..) .
Maar dat was ronduit belachelijk.
het is een L1 proef, je paard hoord netjes op 4 benen te lopen, overgangetje moeten netjes.
ja het wijken moet ook netjes, maar deze jury had het geloof ik verkeerd begrepen.
Je moet bij A afwenden en dan ongeveer 5 meter wijken.
En veel meer kan je ook niet want je moet ook een stukje rechtuit laten zien.
Maar deze man had je liever zien wijken tot tussen de B en de M..
(Volgens de proef mag dat dus niet)

Ik kwam erg vrolijk aangelopen naar de jury (ik had een lekker gevoel) en vervolgens werd ik uit gebromd!

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 08:24

CGJ12 schreef:
schuli schreef:

En dat zegt iemand die DEZE uitspraak over een Fries deed hier op bokt......... Knipoog
De pot verwijt de ketel, zeg maar......

Waarschijnlijk nog nooit de friese sport kaatsen beoefent Clown Wie kaatst kan de bal.....
Het moet heerlijk zijn om een nieuwe bokker op zo'n prachtige manier terug te pakken!
Gefeliciteerd CGJ112!
(ben nu stiekum ook wel heeelll benieuwd naar de kunsten van Schuli....)

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 09:11

Kataklopje goes serious…..

Er zijn twee soorten 'beruchte' jury’s.

a) Ondeskundigen die hun jureerbevoegheid (lees: autoriteit) gehaald hebben omdat er geen betere potentiële jury’s in de cursus zaten, of omdat de jurycursus zelf niet goed genoeg was. Deze jury’s zitten zonder enige zelfkritiek iedere week hun ego op te poetsen bij C. Jury zijn geeft ze status.

B) Deskundigen die wellicht kritischer zijn dan de rest, maar die het goed zien en hun mening kunnen onderbouwen.

Ad a) Heb je te maken met een ondeskundige jury, trek je de beoordeling dan niet aan en rijd lekker een proefje voor jezelf. Het kan een leuke oefening zijn. Je bent er toch.

Ad b) In het geval van de deskundige jury is het een kans om te zien waar het echt aan schort bij je rijden. En het is daarom ook een mogelijkheid om verder te komen. Als je daar scoort, scoor je echt. Een winstpunt bij hem/haar is een échte winstpunt. Doe er je voordeel mee.

In beide gevallen zou ik zeggen: ríjden!

Het is een zwaktebod om, als je de jury ziet zitten en je denkt dat de uitslag je waarschijnlijk niet aan zal staan, een keertwending om je eigen in wedstrijdwit verpakte achterhand te maken en in een uitgestrekte draf met de trailer naar huis te gaan om dan later bij je ‘lesgeefmens’ uit te huilen.

Je hebt gekozen voor een jurysport! Dit hoort er dus bij. Denk je dat Anky zo ver is gekomen door alleen te rijden bij de Sinterklaasjury’s?

Wat nou, hier mensen onder vuur nemen omdat jouw punten niet zo rooskleurig zijn als je graag wilt? Los dat ergens anders op. Nee, ook niet in PB’s, dat is nog steeds anoniem geneuzel. Pak de telefoon of bespreek het op het wedstrijdterrein.

Of, nog beter, toon hem of haar je gelijk en laat het in de ring zien….

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 09:32

kataklopje schreef:
Kataklopje goes serious…..

Er zijn twee soorten 'beruchte' jury’s.

a) Ondeskundigen die hun jureerbevoegheid (lees: autoriteit) gehaald hebben omdat er geen betere potentiële jury’s in de cursus zaten, of omdat de jurycursus zelf niet goed genoeg was. Deze jury’s zitten zonder enige zelfkritiek iedere week hun ego op te poetsen bij C. Jury zijn geeft ze status.

B) Deskundigen die wellicht kritischer zijn dan de rest, maar die het goed zien en hun mening kunnen onderbouwen.

Ad a) Heb je te maken met een ondeskundige jury, trek je de beoordeling dan niet aan en rijd lekker een proefje voor jezelf. Het kan een leuke oefening zijn. Je bent er toch.

Ad b) In het geval van de deskundige jury is het een kans om te zien waar het echt aan schort bij je rijden. En het is daarom ook een mogelijkheid om verder te komen. Als je daar scoort, scoor je echt. Een winstpunt bij hem/haar is een échte winstpunt. Doe er je voordeel mee.

In beide gevallen zou ik zeggen: ríjden!

Het is een zwaktebod om, als je de jury ziet zitten en je denkt dat de uitslag je waarschijnlijk niet aan zal staan, een keertwending om je eigen in wedstrijdwit verpakte achterhand te maken en in een uitgestrekte draf met de trailer naar huis te gaan om dan later bij je ‘lesgeefmens’ uit te huilen.

Je hebt gekozen voor een jurysport! Dit hoort er dus bij. Denk je dat Anky zo ver is gekomen door alleen te rijden bij de Sinterklaasjury’s?

Wat nou, hier mensen onder vuur nemen omdat jouw punten niet zo rooskleurig zijn als je graag wilt? Los dat ergens anders op. Nee, ook niet in PB’s, dat is nog steeds anoniem geneuzel. Pak de telefoon of bespreek het op het wedstrijdterrein.

Of, nog beter, toon hem of haar je gelijk en laat het in de ring zien….

OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 09:37

Idd! Ja

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 09:39

wow... en dat op een vroege vrije zondagochtend... Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:14

Kataklopje ik begin jou steeds meer te waarderen Haha! Haha! Haha!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:09

Relaxed schreef:
Idd! Ja

Dus ook gewoon starten als CGJ er zit.

Ik start altijd, ook als ik van te voren weet dat ik bij de betreffende jury geen winst zal scoren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 11:11

Doe ik ook wel, anders ook al het werk voor niks... Tong uitsteken

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 17:23

Ik start ook altijd! en gisteren had ik weer een jury waar ik nog nooit een punten bij had gereden maar tot gisteren, ze gaf me nu wel punten en zat zelf nog in de prijzen wonderen bestaan

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 18:58

Ik had vandaag een sinterklaas jury..
Eerste proef ging redelijk met 170 punten.. (wat ik ongeveer verwacht had)
2de proef ging na mijn gevoel erg slecht en ik had 184 punten.. (kado'tje dus..)

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 19:04

amen kataklopje... you could not be more right...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 20:45

ik zie het nooit van tevoren, maar er is 1 jury waarbij mijn paard geen winst kan rijden Tong uitsteken De eigenaar van mijn paard heeft ruzie met die man gehad en sindsdien heeft geen enkele ruiter bij hem meer winst bij die man kunnen rijden. Reed er 177, dus was toch niet slecht (A)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:56

Eigenlijk weet ik nooit wie mijn juryleden zijn. Dat maken ze van tevoren bijna nooit bekend. Ik rij ook niet meer zoveel in mijn eigen regio, en in andere regio's ken ik de jury's toch niet.

Met de instelling: ik rij voor mezelf en wat de jury ermee doet geeft niks ben ik klaar. Ben zelf ook jurylid en ik weet wel wanneer ik goed gereden heb. Ik baal dan ook als een stekker als er niet fijn gepunt is of als een jurylid nog niet eens weet waarom hij/zij een 5 geeft voor een onderdeel. Als ik goed rij wil ik graag de punten krijgen, en als ik slecht rij mogen ze me afstraffen.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 10:59

er is hier in de buurt best vaak concours ergens ( zal geen naam noemen.)
daar hebben ze heel vaak dezelfde jury, en die jury moet mij niet, hoe netjes ik mijn proef ook rijd!
als ik daar kom en ze hebben een andere jury rijd ik wel knallende punten!
maar ik ga daar gewoon weinig/niet naartoe, er zijn zat andere concoursen Ja

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 23:46

Hier in westbrabant is 1 jurylid die gewoon elke week in het M zit.
Van de 4 concoursen kom ik haar 3 keer tegen.
Ze is zeker niet deskundig en je weet van te voren niet waar je aan toe bent.
Ze geeft je gerust een verliespunt terwijl je zelf het gevoel hebt winst te hebben gereden.
De laatse keer ben ik bij haar gestart en ik was wel weer tevreden. Maar tot de uitslag weet je niet wat je kunt verwachten. Nu kreeg ik 3 winstpunten voor mijn proef. Vond het aan de hoge kant.
Het scheelt ook dat ik nu bij iemand les die zij graag mag. Clown
Belachelijk gewoon. Dat je afhankelijk bent of de jury je mag of niet.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:14

Relaxed schreef:
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik niet weet wat ik ga doen als ik CGJ in de auto of het juryhok zie zitten...

Mij viel het heel erg mee hoe hij gejureerd had. De proef verliep waardeloos en hij had me toch nog ergens in de middenmoot staan.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 10:42

Ik vind het de laatste tijd juist wel fijn als ik het hokje in kijk en een bekend gezicht zie van zo'n berucht jurylid. Over het algemeen heb ik best moeite met mijn commentaarloze protocollen te begrijpen, laat staan de punten. Bij de "beruchte" ben ik het meestal met de punten en commentaar eens en maak ik naar mijn idee nog meer kans op winst als ik goed rij dan bij de rest.
Ik heb in West-brabant ook weleens bij een jury gereden die gewoon de helft met verlies (gelukkig was het nog oude regeling en was het er maar 1) naar huis stuurde. En één combinatie (zowat de enigste waarvan ik d8 das geen concurrentie) met 2 wp's naar huis stuurde. Geen commentaar, heel veel vieren voor onderdelen waar ik normaal als ze zo gaan zevens heb. En wel voldoendes voor mijn totaal mislukte keertwendingen. Het is dat ik haar naam niet meer weet, maar daar zou ik gerust voor omdraaien de 2e keer.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:39

Kitty schreef:
Relaxed schreef:
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik niet weet wat ik ga doen als ik CGJ in de auto of het juryhok zie zitten...

Mij viel het heel erg mee hoe hij gejureerd had. De proef verliep waardeloos en hij had me toch nog ergens in de middenmoot staan.

Dat zegt dan wellicht nog meer over de rest dan over jou.......... Tong uitsteken
(of deden Relaxed en Schuli toen ook mee? ......... Haha!)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 11:48

Waar jureer je meestal CGJ? Wil ook wel eens goed commentaar Knipoog

Pff ik ben benieuwd wat ik te horen ga krijgen in de Z1, vind het erg spannend, ookal loopt hij ze lekkerder dan de M2..

Ben altijd erg blij met veel commentaar ookal komt het hard aan Knipoog Ik heb wel beruchte juryleden die juist altijd hoge punten geven aan mij, daar ben ik banger voor omdat ze weten wat je wél kan en als het dan slechter gaat, tja..