Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Pletje123 schreef:Als ze de te kleine paarden weigeren, mogen ze ook wel eens nadenken over de te grote paarden en paarden die amper te rijden zijn.
Denkt u aan paarden die M1 of M2 lopen en nog muurvast zitten. Waarvan alleen de eigenaar/vaste ruiter weet hoe je hem moet rijden en die je dus niet in 10 min los krijgt.
Urielle schreef:In de tijd dat ik ORUN heb gedaan waren ze zelfs heel selectief op de paarden boven de 1.60 die de cursus mochten lopen, maar ik zat ook op een 'strenge' locatie wat dat betreft. Ik geef je weinig kans, want als je een cursusgenoot hebt die erg lang is, is het bepaald niet geslaagd om op zo'n diertje van 1.60 te moeten, laat staan kleiner. Ik weet niet of je gaat voor dressuur of allround maar bij het springen zit je ook nog met afstanden etc.
. Ik ben zelf 1.86 en rijdt dressuur op een fjord
van 1.48 dus dat moet ook best kunnen.
En waar ligt die grens dan Pinacolada?? Wie 'bepaalt' dat??
)

Pinacolada schreef:Bedoelen jullie dat ik kortzichtig ben en mensen niet in hun waarde laat? Dan heb je het helemaal mis..als je goed leest is dat mijn toon helemaal niet in mijn berichten..en we gaan ook best of-topic zo..
Het ging over groottes/zwaartes van de mensen die de cursus deden en de grootte van het paard
Pinacolada schreef:Iemand van 100 kg moet niet op een paard klimmen..
) dan meette hij 1.50m. Tijdens de eerste fase gaf het geen problemen, sterker nog, iedereen hoopte op hem het examen te mogen rijden omdat het een fijn afgericht en makkelijk na te rijden dier was!Pinacolada schreef:Dat bedoel ik nou Germie! De meeste epony's zijn toch eigenlijk paarden maar dan iets kleiner, vaak nog paardgefokt ook.