waarom zo weinig commentaar op coupon?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: waarom zo weinig commentaar op coupon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 13:28

Soms ligt het aan de leeftijd of kundigheid van de schrijvers.
Maar niet altijd. Gisteren kreeg ik ook een coupon terug met een winstpunt maar allemaal vijven voor het laatste algemene gedeelte zonder commentaar erbij. Sorry, maar daar kon ik dus geen begrip voor opbrengen (evenals het feit dat de laatste combinatie gepunt is en de jury 2 min. later in de auto vertrekt...).

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 15:30

TJa, hier kun je over discusiëren. Het zou het beste zijn als elke jury een vast schrijver had. Hier in de buurt zie je dat regelmatig. DIe mensen zijn op elkaar ingespeeld. Erg handig. Dan krijg je echt commentaar.

Maarja dat kan niet overal

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:26

soms is hetlastig.. maar ik weet wat mijn discussiepunten zijn en heb daar geen uitleg voor nodig. mijn 1e proef van gister staat vol met commentaar.. zoals gewoonlijk het bekende riedeltje.. op mijn 2e protocol staat nagenoeg nix.. maar daar heb ik ook 6en en 7ens en een enkele 5.

die 6en doe ik het voor Haha! niemand die mij daar commentaar bij op hoeft te schrijven en de zwakke punten?? die ken ik door en door, maar soms lukt het beter dan de andere keer.. zoals ook het verschil tussen mijn laatste 2 proeven. 15 punten verschil is best wat Haha!

ik kan me er tegenwoordig niet meer druk om maken, want wat de 1 vind, hoeft voor het 2e jurylid, of voor de vlgende wedstrijd niet zo te zijn.

bootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 14:17

Volgens mij heb je er lang niet altijd wat aan als er veel staat. Soms doe je gewoon de hele tijd hetzelfde fout, en dan heeft zo'n jury ook niet meer zo'n zin om dat de hele tijd tegen de schrijver/schrijfster te zeggen. Tong uitsteken Ik heb zelf ook geschreven (bij mijn vader want die is jury) en die zet er dan gewoon bij: 'hele proef ....' en dan wat er fout ging.

Maar niks schrijven vind ik ook niet kunnen. Maar zeg nou zelf... 1 ding waar je veel aan hebt of 10 dingen waar je bijna of helemaal niks aan hebt? (bij wijze van spreken dan)

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:20

Ik probeer altijd de coupons van goed commentaar te voorzien.
Zo nodig bij elk punt iets te vermelden en een algemeen commentaar onderaan.
Dit lukt bij mij alleen wanneer ik mijn eigen schrijfster bij me heb.
Als ik een schrijfster van het concours heb zijn dat vaak jonge kinderen, mensen die geen ervaring met schrijven hebben.Dan is het lastig om de coupon van goed, en voldoende commentaar te voorzien.
Maar ik merk zelf ook vaak dat ik wel eens coupons terug krijg waar matig commentaar op staat, dat is jammer, je wilt toch graag weten wat de jruy er van vond, wat er verbeterd kan worden, enzo.
Ik ben zelf dus zeer serieus met het commentaar, en heb daar al meerdere malen positiefe reacties op gehad, het wordt inderdaad gewardeerd door de ruiters.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 15:23

tuurlijk wordt dat wel gewaardeerd. vind het bijvoorbeeld ook leuk als er eens staat dat iets gewoon heel goed is gegaan. heb zelf wel eens keurige proef erop gehad. dat geeft je ook een fijn gevoel.

schrijven doe ik zelf niet, simpelweg omdat ik het niet bij zou kunnen houden. dat vind ik wel jammer, want zou heel leerzaam zijn. maar ja Haha! heb nou eenmaal niet z'n goede coordinatie als ik iets sneller moet doen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:44

kataklopje schreef:
Ik kan zelfs snel pratende mensen schrijvend bijhouden, het is alleen niet meer leesbaar voor een ander Haha!

De stelling van mijn oude instructeur (grandprix-jurylid) is dat je een 4 niet hoeft uit te leggen. Dan is er zoveel mis aan een oefening (c.q. de basis van het rijden), dat je het heus zelf weet. Echter, een 6 moet je volgens hem juist uitleggen, om aan te geven wat je nog kunt verbeteren aan de oefening om er een hoger cijfer van te maken.

Ja dat heb ik inderdaad ook liever.
Die van mij wil heel af en toe nog wel eens links verkeerd aanspringen in de galop, als ik dan een 3 of 4 krijg weet ik heus wel het probleem, daar hoef je niet bij te zetten: verkeerde galop.
Vroeger sprong mijn paard in de rechtergalop bij het terug nemen wel eens over..
ook dat weet je zelf wel..

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:34

Ik moet tot mijn spijt bekennen dat ik gisteren tijdens de Friese Kampioenschappen in de finale L1 ook geen commentaar heb laten opschrijven (was jury bij H). Op het laatste moment moest er een schrijfster worden opgetrommeld en zodoende zat ik in de auto met een meisje wat (denk ik) een jaar of 11/12 was. Het tellen ging trouwens erg goed, maar de snelheid van het schrijven was gewoon te langzaam om het commentaar te geven wat ik normaal wél doe. Ik ben tot zeker 1,5 uur na afloop van rubriek gebleven, maar heb niemand gehad die het nodig vond om mij even aan te spreken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 16:44

GeJe schreef:
Ik moet tot mijn spijt bekennen dat ik gisteren tijdens de Friese Kampioenschappen in de finale L1 ook geen commentaar heb laten opschrijven (was jury bij H). Op het laatste moment moest er een schrijfster worden opgetrommeld en zodoende zat ik in de auto met een meisje wat (denk ik) een jaar of 11/12 was. Het tellen ging trouwens erg goed, maar de snelheid van het schrijven was gewoon te langzaam om het commentaar te geven wat ik normaal wél doe. Ik ben tot zeker 1,5 uur na afloop van rubriek gebleven, maar heb niemand gehad die het nodig vond om mij even aan te spreken.

Tja, als niemand dat nodig vind... kun je weinig meer doen he?
Persoonlijk doe ik dat ook niet snel hoor een jury aanspreken na de proef.
Meestal ben ik het ook wel eens met punten en commentaar of kan ik zelf wel bedenken wat er beter kan!
Daarbij vraag ik altijd of ze commentaar geven, doen ze dat wel is dat fijn kan ik het meenemen naar de volgende proef, doen ze dat niet?
Nou ja dan niet, volgende keer beter.

waxweazle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:38

Ik vind het ook stom als jury's bij een onvoldoende geen commentaar geven ik wil er wat van kunnen leren, het schijnt ook overigens verplicht te zijn bij een onvoldoende commentaar erbij te schrijven maar goed dat lijkt me logisch want je geeft niet zonder reden een onvoldoende....

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 06:09

Volgens mij is er ooit een topic geweest over afkortingen die gebruikt worden in het commentaar maar dat is niet officieel. Het zou al een stuk sneller en duidelijker zijn als er een officiele lijst met afkortingen is, duidelijk voor zowel schrijfers als ruiters. Nu is het nog wel eens puzzelen wat er met een bepaalde afkorting bedoeld wordt Haha! .

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 11:46

mijn laatste proef, 177 punten. Het enige wat er op het staatje stond: Gehele proef meer impuls rijden, terwijl er gewoon veel meer was wat er op het staatje had kunnen staan. Vond het erg triest.
Nu was het ook een jury waar ik niet veel punten van hoef te verwachten, maar goed (eigenaar van paard heeft flinke ruzie met die man gehad Geld, geld!)

waxweazle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:32

Ik heb een jury en als ik die op de lijst zie staan ga ik bij voorbaat al niet die geeft mij nooit meer dan (ouwe telling) 140 punten ongeacht hoe ik rijd:S...... kheb ook wel eens gehad wilde ik de jury aanspreken voor verklaring maar die liep zo weer weg ook een beetje laf

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 06:02

Dit vind ik idd ook altijd erg jammer...
Ik schrijf ook weleens bij een jury en zou willen dat er altijd zoveel commentaar op m'n protocol stond Haha!

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:31

ik heb vandaag ook wedstrijd gehad en had 194 en 178. (de 2e proef ging veel beter)
bij deze laaste stond dus geen commentaar en toen ik naar de jury wou was die al weg.
volgens mijn vriendin kon ik nu een klacht indienen (het staat op film en is echt wel meer waard dan 178) omdat ik geen winstpunt heb en ook geen commentaar.
wie weet hier meer van en zou het ook helpen?

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:39

Orrie_VBW schreef:
ik heb vandaag ook wedstrijd gehad en had 194 en 178. (de 2e proef ging veel beter)
bij deze laaste stond dus geen commentaar en toen ik naar de jury wou was die al weg.
volgens mijn vriendin kon ik nu een klacht indienen (het staat op film en is echt wel meer waard dan 178) omdat ik geen winstpunt heb en ook geen commentaar.
wie weet hier meer van en zou het ook helpen?

*zucht* je kan een aantekening laten maken door de organiserende vereniging, maar je zal er geen winstpunt voor krijgen dan hoor, het enige wat er evt kan gebeuren is dat de jury in kwestie aangesproken wordt dat ie zeker tot een half uur na de wedstrijd moet blijven...Maar dan had je dat meteen na de prijsuitreiking moeten indienen!

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 17:57

nah volgende keer dan maar beter, zal vast ook wel n keer te hoog worden gejureerd