GeJe schreef:Teugelkreupel wordt vooral geroepen door mensen die inderdaad de boel niet voor elkaar hebben. Uit deze benaming maak ik op dat het paard kreupel gaat zodra de teugels zijn aangenomen. Een kwestie van "geef het paard maar weer de schuld".
Je hebt helemaal gelijk, als een paard teugelkreupel gaat heb je het niet goed voor elkaar. Ik zeg ook niet dat Tess al helemaal goed voor elkaar is, daar werken we aan, maar zoals je in de link hierboven van mij hebt kunnen lezen is dat bij haar zo makkelijk nog niet. Geef ook zeker het paard niet de schuld, in deze is het een kwestie van 'beiden' fout. Zij begint te rommelen om onder het werk uit te komen, ik ben nog aan het uitvogelen hoe ik dit zo snel en doeltreffend mogelijk op kan lossen zonder dat het helemaal oorlog wordt en ze geeft het gewoon absoluut niet gauw op.
Citaat:In een proef beoordeel ik de oefeningen. Wanneer een paard daarin onzuiver loopt, komt dat tot uiting in de punten. Paarden die in iedere wending of in oefeningen met lengtebuiging gewoon niet rad zijn, krijgen daarbij behorende punten... laag dus.
Voor mijn gevoel waren 172 punten voor die proef terecht. Echter na de 'preek' van het jurylid en haar visie op de proef en de zuiverheid van het gaan had ik véél minder punten verwacht. Als ze echt zo 'kreupel' had gelopen als de jury meende had dat tot uiting moeten komen in de punten en het commentaar op de coupon en dit is naar mijn mening niet gebeurd. Mede daarom vind ik het ook maar een vaag verhaal.