Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Suzanne F. schreef:Gjilke schreef:Maar dan kan de leerling alsnog dat paard niet doorrijden, dus heb je als instructeur imo je doel niet bereikt.
Jawel zeker wel, dan kan de leerling het gevoel ervaren en later herkennen. "Jee voelt dat zo, ja dat voelt heel anders". Jij hebt op het paard uitgelegd hoe en wat je doet en waarom.
Dan kan de leerling zelf aan de slag om dat gevoel te bereiken en te herkennen.
Suzanne F. schreef:Gjilke schreef:Maar dan kan de leerling alsnog dat paard niet doorrijden, dus heb je als instructeur imo je doel niet bereikt.
Jawel zeker wel, dan kan de leerling het gevoel ervaren en later herkennen. "Jee voelt dat zo, ja dat voelt heel anders". Jij hebt op het paard uitgelegd hoe en wat je doet en waarom.
Dan kan de leerling zelf aan de slag om dat gevoel te bereiken en te herkennen.
Citaat:Mijn instructeur heeft zelfs wel eens een van zijn eigen paarden uit de stal getrokken

Gjilke schreef:Mijn instructrice heeft nog nooit op één van mijn paarden gereden.
Eigenlijk om dezelfde redenen als TS aangeeft. Ik moet het leren, zij niet meer.
lindsey schreef:Vervolgens verwacht ik dat ze mij in woorden kan uitleggen wat er anders moet. Als ze dat niet kan maar alleen kan laten zien wat ze bedoeld schiet ze in mijn ogen gewoon te kort in haar theoretische uitleg.
kan ik even weer op adem komen
ranna schreef:Persoonlijk snap ik niet waarom er mensen reageren met, ík moet het leren dus mag mijn instructeur/instructrice er niet op.
Je leert een stuk sneller als je paard een oefening snapt.
Als jij het gevoel nog niet hebt om iets uit te voeren en je paard snapt er de ballen van is het voor beide partijen alleen maar goed om zo op geholpen te worden.
Suzanne F. schreef:lindsey schreef:Vervolgens verwacht ik dat ze mij in woorden kan uitleggen wat er anders moet. Als ze dat niet kan maar alleen kan laten zien wat ze bedoeld schiet ze in mijn ogen gewoon te kort in haar theoretische uitleg.
Het kan een aanvulling zijn, nooit een vervanging.
Gjilke schreef:ranna schreef:Persoonlijk snap ik niet waarom er mensen reageren met, ík moet het leren dus mag mijn instructeur/instructrice er niet op.
Als jij het gevoel nog niet hebt om iets uit te voeren en je paard snapt er de ballen van is het voor beide partijen alleen maar goed om zo op geholpen te worden.
En ik wil graag leren hoe ik mijn paard het wel laat snappen. Zodat ik bij een volgend paard niet weer voor hetzelfde probleem kom te staan.
Wat schiet ik er mee op dat mijn instructrice de knopjes er voor mij op zet, en ze mij leert bedienen. Ik wil zelf die knopjes er op kunnen zetten.
Gjilke schreef:ranna schreef:Persoonlijk snap ik niet waarom er mensen reageren met, ík moet het leren dus mag mijn instructeur/instructrice er niet op.
En ik wil graag leren hoe ik mijn paard het wel laat snappen. Zodat ik bij een volgend paard niet weer voor hetzelfde probleem kom te staan.
Wat schiet ik er mee op dat mijn instructrice de knopjes er voor mij op zet, en ze mij leert bedienen. Ik wil zelf die knopjes er op kunnen zetten.