Klopt dit jurycommentaar ivm rijden volte?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Nicky

Re: Klopt dit jurycommentaar ivm rijden volte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:22

Ik heb altijd geleerd dat je de hoeken moet afsnijden als het ware, maar wel de hoefslag raken. Ik denk dat ze dat ermee bedoelen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:27

ik had ook 4x een 5 maar dan precies omgekeerd; ik had de hoeken meegepakt...
vorige keer reed ik dezelfde proef op dezelfde wijze en toen had ik 4x een 7! niets veranderlijker dan jury's... Boos!

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:32

rhijnauwen schreef:
idje schreef:
Zoals jij het kennelijk jureert leer je de B-ruiters verkeerde dingen aan.
Of in elk geval breng je verwarring. Over de hoefslag blijven rijden is in elk geval niet correct.

wie bedoel je met bovenstaande 'jij'? (ik verwacht chelsea82)

Klopt.

(Ik was het toch met jou eens ! Haha! )

zamzam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 19:18

benangelique schreef:
ik had ook 4x een 5 maar dan precies omgekeerd; ik had de hoeken meegepakt...
vorige keer reed ik dezelfde proef op dezelfde wijze en toen had ik 4x een 7! niets veranderlijker dan jury's... Boos!

Neem aan dat je toen niet dezelfde jury had?
Maar ook als je de hoeken net (iets) te veel rijd vind ik dat je in het B geen 5 moet krijgen alleen om die reden het is toch belangrijker dat je je paard fijn aan het lopen hebt met de juiste stelling en buiging dat is toch waar ze naartoe willen met de nieuwe proeven.

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 20:00

rhijnauwen schreef:
zou dat een reden zijn om een 5 te geven? Verward dan ben je mijns inziens niet fijn bezig als jury! het gaat hier om B combinaties, waar je al snel een 6 geeft (en niet gaat zitten *piep* als de hoek wel of niet wordt ingereden- daar ligt volgens mij meer het verschil tussen de 7 of 8)

Dan wil ik een jury die meer op jou lijkt! Ik heb even gekeken en het is zeldzaam als ik een 7 krijg voor een (volgens schrijfster/ouders/...) perfect ronde volte! (ook bij B en E, waar je niet met wel of niet hoefslag zit)

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 21:01

Van de 25 combinaties in een ring rijden er 4 misschien door de hoeken....[/quote]

Zeg maar gerust van de 25 combi's rijden er vlot 23 wel door de hoeken.... Haha!
Blijkbaar weet bijna niemand hoe je zo'n ding moet rijden

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 18:11

lieke2 schreef:
Van de 25 combinaties in een ring rijden er 4 misschien door de hoeken....

Zeg maar gerust van de 25 combi's rijden er vlot 23 wel door de hoeken.... Haha!
Blijkbaar weet bijna niemand hoe je zo'n ding moet rijden

klopt, en de reden daarvan is dat het
A: wordt afgestraft ( onrechtmatig)
B: te moeilijk is voor veel ruiters die gewoon recht gaan rijden op die stukken in plaats van de boel rond te houden en daardoor dus lagere punten krijgen. hoeken rijden is dan veeel makkelijker Knipoog

gisteren een hele zooi proeven gezien en degenen die ik heb gezien die de hoeken oversloegen reden de voltes ronduit belabberd omdat ze dus de boel niet rond reden.
tjah...dan krijg je lagere punten en krijg je als resultaat dat men de keren erna toch de hoeken meenemen.