Jury die niet kan tellen :-(

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Jury die niet kan tellen :-(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 15:06

Jah, daarom moet je het eigenlijk altijd na tellen

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:23

je mag tegenwoordig hier niet echt een topic openen want dan zeik je gelijk de juryleden op bokt af, die voelen zich erg snel persoonlijk aangevallen, je stelt hier een vraag en daarop kunnen ze als ze zin hebben antwoord geven,of niet. maar als je gaat reageren zoals hier soms gedaan word snap ik niet helemaal!

nu even ontopic: meestal word het geteld door het de rekenkamer/ secretariaat. soms ookal een sdoor de jury/schrijver(ster).
maar natuurlijk altijd natellen, en evt prijzengeld ook.
(had namelijk 30 stong op de evnvelop thuis gekomen zat er 20 in!!)
dom had je moeten nakijken.

(en nu alle juryleden over mij heen vallen!)

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:27

ohh zal ik maar niet zeggen dat ik laatst ook 180 op een coupon schreef inplaats van 190.
Gelukkig tel ik het altijd 2 keer, en is het gelukkig toch goed gedaan.

Maar meestal worden de punten nageteld, en dat zou wel raar zijn als die dan ook weer verkeerd tellen.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 06:27

abcde schreef:
... je mag tegenwoordig hier niet echt een topic openen want dan zeik je gelijk de juryleden op bokt af, die voelen zich erg snel persoonlijk aangevallen...

Juryleden hier op bokt zijn soms net ook gewone mensen. In dit soort topics geven ze antwoord op vragen of delen zij hun kennis en inzicht om de wedstrijdrijdende bokker zo goed mogelijk te informeren. Vaak staan er vragen waar de bokker zelf al het antwoord had kunnen opzoeken in de diverse vaste onderwerpen (okay, de zoekfunctie schijnt niet altijd goed te werken...). Logisch dat antwoorden dan kort of zelfs helemaal niet gegeven (hoeven) te worden. Nog vaker is een topic een zichzelf herhalend verhaal, ondanks dat de juryleden onder ons al tig-keer hebben aangeven hoe zij (volgens KNHS-normen) met bepaalde situaties/oefeningen/beoordelingen/etc. moeten omgaan.

Jammer dat jij nu direct de juryleden "afzeikt". Ik voel me niet persoonlijk aangevallen, maar wilde je dit toch even laten weten Haha!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:21

Zeg nu zelf, volgens mij zijn er een boel topics die worden gestart met als doel dat een TS te horen krijgt dat hij of zij gelijk heeft en de jury fouten maakt of iets dergelijks.

Zou ik ook een beetje zat worden lijkt me als ik jury zou zijn Lachen

Volgens mij heeft iedereen wel eens foute punten terug gekregen, of dat altijd pgemerkt wordt is een tweede Knipoog

Slordig en inderdaad niet de bedoeling en goed natuurlijk, maar evt. winstpunten loop je niet mis na weer laten corrigeren en die prijs. Helaas pindakaas, zolang het niet om duizenden euro´s gaat en je als ruiter niet leeft van prijzengeld lijkt me dat ook nog wel te overzien Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 07:22

@Bienotje, je hebt helemaal gelijk

Maar ik vroeg alleen even wat jullie ervan vonden, omdat het toch bij meerdere personen op een wedstrijd kwam

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:15

amondi schreef:
Afbeelding

Alles kan je kwijt in het vat van de jury's! Zelfs als je zelf fouten maakt door niet even na te tellen, gewoon topic openen dat de jury niet kan tellen! No problemos.

kijk dit soort reactie bedoel ik.

niet persoonlijk bedoeld amondi, want er zijn er meer.

dat je zelf altijd je punten na moet tellen is logisch,
en dat niet alle juryleden de punten tellen,weet ts nu ook.
Haha!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 08:18

en natuurlijk zijn juryleden (gelukkig) ook normale mensen maar dat is ts ook, ik vind haar vraag niet vreemd ofzo!
ze weet nu in ieder geval dat meestal de jury niet punten tellen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:52

abcde schreef:
je mag tegenwoordig hier niet echt een topic openen want dan zeik je gelijk de juryleden op bokt af, die voelen zich erg snel persoonlijk aangevallen, je stelt hier een vraag en daarop kunnen ze als ze zin hebben antwoord geven,of niet. maar als je gaat reageren zoals hier soms gedaan word snap ik niet helemaal!

Ik ben geen jury, maar ik kan me die reacties ook wel levendig voorstellen. Mensen zitten vrijwillig een hele zaterdag en/of zondag op een concoursterrein proeven te beoordelen zodat wij onze sport kunnen beoefenen, maar wat je ook doet, het is nooit goed. Je geeft op een onderdeel een 5 waar iemand een 7 verwacht en dan heb je doppen op je ogen of geen verstand van zaken. Of je geeft een 7 waar iemand een 5 verwacht en dan ben je sinterklaasjury.
Dan zijn er nog een aantal juryleden die ook nog eens de moeite willen nemen om via internet toe te lichten waarom ze bepaalde beoordelingen doen en ook dan is het nooit goed. De moed zou je voor minder in de schoenen zakken.

Betreffende dit topic, zou de titel al genoeg zijn om mij tegen de haren in te strijken. 'Jurylid die niet kan tellen' klinkt als 'Jurylid is nog te stom om te weten dat 2+2=4'. Iets meer waardering voor de persoon die zijn weekend heeft opgeofferd om al die ruiters te beoordelen mag wel imo Scheve mond Maar enfin, TS is weer iets wijzer geworden over de gang van zaken Lachen

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:26

Urielle: OK dan! OK dan! OK dan!

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 10:28

TeeGee schreef:
Erg slordig, maar de organisatie telt toch altijd de punten na voordat de coupons uitgegeven worden?

Was ik ook al aan het denken.

Ik vind het best slordig, maar ben het helemaal met Urielle eens!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:03

Urielle heeft verwoord wat ik ook wilde zeggen.

More

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 12:06

Ze worden eerst gewoon geteld door de schrijver.
En later nog een keer nageteld door de vereniging.. Tenminste bij ons!
Heel slordig... 10 punten ook nog wel!!!

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 13:01

ik ben het niet met je een urielle,
je keist er zelf voor om een hele dag in een auto te zitten juyreren. dat doe je omdat je het neem ik aan leuk vind!! aan alles wat we doen zitten voor en nadelen. ook aan het proefjes rijden zelf!!
dat er personen zijn die alles op een jury afgeven vind ik ook niet oke, maar dat er in een regio altijd wel een paar juryleden rond lopen die je liever niet tegen wil komen in je ring heeft iedereen wel eens of niet ??
ik vind dat wij als wedtsrijdruiters niet alles goed hoeven te keuren wat (sommige) juryleden doen.
wij betalen ook een hoop geld om onze hobby uit te kunnen oefenen!!

dat deze titel niet helemaal goed geformulierd staat ben ik volledig met je eens Knipoog
maar het is nu bij ts wel duidelijk dat niet altijd de jury telt en foeten maken is menselijk door wie er ook geteld word.

verder zullen we het nooit helemaal met elkaar eens zijn Haha!

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:41

Dat je 10 punten mistelt kan ik perfect begrijpen. Je slaat gewoon een tiental over. Het mag inderdaad niet gebeuren maar het is wel begrijpelijk dat dit eens voorkomt. Als er een aantal combinaties komen klagen over telfouten, dan heb je inderdaad een niet al te goed tellende secretaris Pling

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 06:36

meiden: afgelopen weekend was het punt voor verzorging niet ingevult.... alle anderen hadden een 8...... maar gezien de verbazing die we hadden over de WP(181) kwam Saskia er pas 2 dagen later achter.....
Dat scheelde wel een 5e prijs Clown

Maar dat nemen we alleen onzelf kwalijk, de rekenkamer ziet wel 200 coupons langskomen, wij maar 2...
Bij wie ligt dus de uiteindelijke verantwoordelijkheid?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 06:39

En nog steeds begrijp ik al die ophef niet... De jury telt inderdaad de punten meestal niet. Ik heb (bijna) altijd mijn eigen schrijver mee, maar soms leen je iemand van de organisatie. De ruiters moeten dan al blij zijn dat er uberhaubt iemand voor ze wil schrijven. De fouten ontstaan waarschijnlijk door verkeerd optellen of aftrekken bij 180. Iemand die gewoon niet zo goed is in rekenen zal misschien eerder een foutje maken. Controle vindt (meestal) plaats in de rekenkamer. Blijkt dat er toch een telfout is gemaakt, dan heb ik al eerder aangegeven wat je kunt doen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:14

Kimberley84 schreef:
Is waarschijnlijk uit de snelheid verkeerd opgeschreven, tja toch een grove fout, vooral omdat er meerdere waren waarbij de punten niet klopte. Ik tel mijn punten altijd direct na zodra ik mijn coupon heb, voor de prijsuitrijking kunnen er nog dingen veranderd worden, na niet meer.

Ik heb een keer mijn prijs de volgende dag opge-eist!!!
Kon prima.
Het was geen telfout op mijn coupon..
Maar de 3de prijs was 152 en ik had 153..
Mij waren ze gewoon vergeten (over het hoofd gezien)
Ben er de volgende dag langs geweest en kreeg mijn prijs alsnog.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:19

daantjuhhh schreef:
Kimberley84 schreef:
Is waarschijnlijk uit de snelheid verkeerd opgeschreven, tja toch een grove fout, vooral omdat er meerdere waren waarbij de punten niet klopte. Ik tel mijn punten altijd direct na zodra ik mijn coupon heb, voor de prijsuitrijking kunnen er nog dingen veranderd worden, na niet meer.

Ik heb een keer mijn prijs de volgende dag opge-eist!!!
Kon prima.
Het was geen telfout op mijn coupon..
Maar de 3de prijs was 152 en ik had 153..
Mij waren ze gewoon vergeten (over het hoofd gezien)
Ben er de volgende dag langs geweest en kreeg mijn prijs alsnog.

dat vind ik nog eens een bak

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:22

Ja serieus..
Foutje... het was ook erg warm weer.
Ik was er ook niet boos over, ik ben er gewoon heen gegaan.
en tja, toen haalden ze de lijst maar eens tevoorschijn.
En ja inderdaad... ze hadden me compleet over het hoofd gezien.

Ze hebben excusses aangeboden en mijn prijs gegeven!
Ik was blij! haha
Had niet echt verwacht dat ik mijn prijs zou krijgen.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:23

Opgeeist? Wat een drukte om die € 10,00... ik mag trouwens hopen dat Daantjuhhh hier nog de oude puntentelling bedoelt?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:24

Uiteraard oude ountentelling..

Maar het ging mij echt niet om die 10 euro.
Ik was nog bij de pony's
Het was de eerste prijs van mijn leven...
Ik wilde dat lintje..
Hallo ik was ook maar een meisje die gewoon blij was dat ze gepresteerd had..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:25

Opge eist is misschien het verkeerde woord.
Ben gewoon met coupon naar secreteriaad gegaan!
En gevraagd hoe dat zat!

Gehaktbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:27

Dat had ik ook een x gehad.

Ik zou 196 punten hebben gehad, maar bij het natellen was het maar 189. Dan denk je ook van; jezus doe even normaal. Het scheelde me wel een winstpunt, nu had ik er maar 1 ipv. 2. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:43

Ik ben het ook helemaal met urielle eens, maar kijk eerst dacht ik dat de jury altijd telde, maar nu weet ik dus dat het niet zo is, ook weer wat geleerd Pling