Zomertenue

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Zomertenue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:45

Ik heb nog niemand over z'n paard gehoord.
Ik vind het jasje aan in vergelijking met die liters zweet die mijn paard voor mij moet verliezen maar een klein ongemak. Wij ruiters willen zonodig starten, niemand legt ons dat op, dan vind ik je aan de tenue regels houden heel normaal. Ik heb met schrijven wel eens naast een jury gezeten die niet lagere punten gaf voor zomertenue, maar wel een punt hoger aan mensen met jasje. Ik heb bovendien een wit paard, als ik dan ook wit ben, vind ik ons net een spook.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:06

Sizzle schreef:
Ik heb nog niemand over z'n paard gehoord.
Ik vind het jasje aan in vergelijking met die liters zweet die mijn paard voor mij moet verliezen maar een klein ongemak. Wij ruiters willen zonodig starten, niemand legt ons dat op, dan vind ik je aan de tenue regels houden heel normaal. Ik heb met schrijven wel eens naast een jury gezeten die niet lagere punten gaf voor zomertenue, maar wel een punt hoger aan mensen met jasje. Ik heb bovendien een wit paard, als ik dan ook wit ben, vind ik ons net een spook.

Had die jury zelf zijn jasje nog wél aan, en de stropdas nog stijf gesloten? Nagelbijten / Gniffelen

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:18

Citaat:
Had die jury zelf zijn jasje nog wél aan, en de stropdas nog stijf gesloten?

Nee, bovendien stropdas nvt want het was een vrouw. ;)
Maar zonder gekkigheid, een jury zit een half dagdeel in het hok/auto, jij hoeft maar 2x 5 minuten je jasje aan.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 16:23

Ik vind zo langzamerhand dat er wel heel losjes wordt omgesprongen met de regels bij het springen.
Als het vanuit het KNHS komt (verliespunten bij vroegtijdig verlaten van de ring) dan wel vanuit de organiserende vereniging.
Moet ook maar gaan springen denk ik.
Gister stonder er een springcombinatie naast ons. Als ik de verzorging van dat paard bekeek. Niet ingevlochten, witte sokjes niet witgewassen, kootholtes niet uitgeschoren of geknipt dan vraag ik me toch af waarom er zoveel verschil zit in springen en dressuur? Vroegah moest je in beide disciplilnes netjes voor de dag komen.
Afijn, dit gaat mss wel wat off-topic.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:51

Paarden worden bij ons voor het opstappen en voor de de ring in gaan gekoeld met water. Mens of dier maakt niet uit, maar oververhitting blijft een risico.
Je kunt kiezen om niet deel te nemen of als het zomertenue wordt vrijgegeven er gebruik van te maken. Bij +30 ziet praktisch niemand er meer netjes uit met een rood bezweet hoofd.
Doe mij maar lekker het zomertenue als het mag. Het is niet zomaar opgenomen in het regelement. Dat je alsnog je jas aan wilt trekken is eigen keuze. Maar om er punten op te minderen terwijl ook de jury in de rok of gemakkelijke broek met shirt mag zitten.
Of de jasjes zouden een renovatie moeten ondergaan en van een ander soort stof gemaakt moeten worden.

En als je een dijk van een proef neerzet moet wel of geen jasje toch niet meer uitmaken.
Dressuur is soms meer een beauty contest dan gewoon fatsoenlijk rijden.

Ik heb in het hele weekend niemand gezien die nog iets deed om specifiek die paarden te koelen. Imo belangrijker dan je druk maken of de medestarters wel of geen jasje aan hebben en welk punt er wel of niet voor gegeven wordt. Echt een vreselijk suf geneuzel.

Aman__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:56

Gisteren was er bij ons op de vereniging ook wedstrijd de ochtend jury wilde absoluut niet hebben dat er in zomertenue werd gereden de schrjfster mochten ook geen korte zomerse truitjes aan. En toen hij klaar was zei hij ook nog de volgende keer wil ik ook dat de lezers normaal gekleed zijn en niet in korte truitjes. Gelukkig mocht ik 's middags starten en mocht ik wel in zomertenue.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:59

Wat wordt er verstaan onder korte zomerse truitjes?

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:54

Sizzle schreef:
Citaat:
Had die jury zelf zijn jasje nog wél aan, en de stropdas nog stijf gesloten?

Nee, bovendien stropdas nvt want het was een vrouw. Knipoog
Maar zonder gekkigheid, een jury zit een half dagdeel in het hok/auto, jij hoeft maar 2x 5 minuten je jasje aan.

even off-topic: soms is een beetje fatsoenlijke jury-outfit bij de dames ook wel ver te zoeken.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:51

sjakie schreef:
Dressuur is soms meer een beauty contest dan gewoon fatsoenlijk rijden.

...... ik vroeg me al af hoe ik altijd weer aan mijn punten kom......... Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:56

Melissamanda schreef:
Gisteren was er bij ons op de vereniging ook wedstrijd de ochtend jury wilde absoluut niet hebben dat er in zomertenue werd gereden de schrijfster mochten ook geen korte zomerse truitjes aan. En toen hij klaar was zei hij ook nog de volgende keer wil ik ook dat de lezers normaal gekleed zijn en niet in korte truitjes. Gelukkig mocht ik 's middags starten en mocht ik wel in zomertenue.

Pffffffffffff........... je maakt toch een geintje hoop ik........ Nagelbijten / Gniffelen
Die man houdt dus niet van BrEaZeRSleTjUhS met naveltruitjes ....... Tong uitsteken

Hoe heette die man dan?
Bas van der Vlies?
André Rouvoet?
Henk Binnendijk ?

Ik dacht dat die op zondag niet móchten jureren maar drie maal de dienst bijwoonden........ Nagelbijten / Gniffelen

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:48

CGJ12 schreef:
Melissamanda schreef:
Gisteren was er bij ons op de vereniging ook wedstrijd de ochtend jury wilde absoluut niet hebben dat er in zomertenue werd gereden de schrijfster mochten ook geen korte zomerse truitjes aan. En toen hij klaar was zei hij ook nog de volgende keer wil ik ook dat de lezers normaal gekleed zijn en niet in korte truitjes. Gelukkig mocht ik 's middags starten en mocht ik wel in zomertenue.

Pffffffffffff........... je maakt toch een geintje hoop ik........ Nagelbijten / Gniffelen
Die man houdt dus niet van BrEaZeRSleTjUhS met naveltruitjes ....... Tong uitsteken

Hoe heette die man dan?
Bas van der Vlies?
André Rouvoet?
Henk Binnendijk ?

Ik dacht dat die op zondag niet móchten jureren maar drie maal de dienst bijwoonden........ Nagelbijten / Gniffelen

Whoahahahahahaaaa Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:09

CGJ12 schreef:

Hoe heette die man dan?
Bas van der Vlies?
André Rouvoet?
Henk Binnendijk ?

Haha! Haha!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:10

Die Bas van der Vlies is echt een DOODENGE man!!! Boos!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:54

Citaat:
heb nog niemand over z'n paard gehoord.
Ik vind het jasje aan in vergelijking met die liters zweet die mijn paard voor mij moet verliezen maar een klein ongemak.

Geen vergelijking.
Ik leg mijn paard toch ook geen deken op? Hij kan tenminste zweten en vervolgens bloot aan de lucht koelen. Dat wil ik ook enigszins kunnen.
Twee weken terug gereden met jasje. Ik gok dat het maximaal 25 graden was. Twee proeven gereden en 50% van mijn t-shirts was doorweekt. Twee uur na de proef had ik nog een paars hoofd. Nee dat staat netjes.

Dat zomerteneu mag er van mij zijn vanaf 25 graden. Het gaat toch zeker in eerste instantie om het rijtechnische en in tweede instantie om een verzorgde indruk? dat kan ook prima in een netjes wit gewassen bloes. Als ik eerder had geweten dat het een beaty contest was had ik mijjn paard wel op het hart gedrukt om niet te zweten. Dat ziet er namelijk ook niet uit.

(daarbij rij ik M2, knappe jury die een punt aftrekt voor het niet rijden in jasje, GNA GNA)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:01

GeJe schreef:
even off-topic: soms is een beetje fatsoenlijke jury-outfit bij de dames ook wel ver te zoeken.

Ik ben wel benieuwd wat jij een fatsoenlijke jury-outfit vindt.
Ik heb me afgelopen zaterdag 3 x verkleed voordat ik de deur uit ging om te jureren omdat ik het dan toch weer te bloot vond. Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 18:55

Melissamanda schreef:
En toen hij klaar was zei hij ook nog de volgende keer wil ik ook dat de lezers normaal gekleed zijn en niet in korte truitjes.

Moet hij niet vergeten dat door de vereniging op de startlijst te laten zetten Clown
Het is al zo moeilijk om een lezer mee te krijgen bij deze temperaturen Nors opkijken

MJTulp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:10

Blouses waar blubberige armen uitsteken, de broek die net dicht kan en de bh die duidelijk door het toch altijd iets doorschijnende blousje te zien is, inclusief vrolijk hopsende longinhoud, zeker als ze uitgestrekt worden over de middellijn... Welkom bij de wedstrijd in het zomertenue!
Vind je het zelf niet dat getailleerde donkere jasje zoveel charmanter afkleden dat het de moeite is om tien minuten af te zien?

Hoe kun je nou je mooie zwaarbevochten dressuurhoedje op hebben, je strop of plastron keurig gestrikt om je nek en daaronder de boel de boel laten? Hup, even diep zuchten, de linkerarm in het linkerarmsgat, dan de rechter en dan dat hele klamme wollen jasje dichtknopen, snel die proef rijden, jas los en weer ademhalen.

kom op, je kúnt het!

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:21

Ik heb het ooit één keer meegemaakt dat we met het springen niet in zomertenue mochten, terwijl het toch echt snikheet was. De jury zat wel lekker in losse blouses in de jurywagen. Mijn vader (ja, was nog jong en braaf) is zich daarover gaan beklagen, of iedereen in tenue, of iedereen in zomertenue, en toen mochten we ineens wel in zomertenue springen.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:33

kataklopje schreef:
Vind je het zelf niet dat getailleerde donkere jasje zoveel charmanter afkleden dat het de moeite is om tien minuten af te zien?

nee dus.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:40

kataklopje schreef:
Blouses waar blubberige armen uitsteken, de broek die net dicht kan en de bh die duidelijk door het toch altijd iets doorschijnende blousje te zien is, inclusief vrolijk hopsende longinhoud, zeker als ze uitgestrekt worden over de middellijn... Welkom bij de wedstrijd in het zomertenue!

Hoe kun je nou je mooie zwaarbevochten dressuurhoedje op hebben, je strop of plastron keurig gestrikt om je nek en daaronder de boel de boel laten? Hup, even diep zuchten, de linkerarm in het linkerarmsgat, dan de rechter en dan dat hele klamme wollen jasje dichtknopen, snel die proef rijden, jas los en weer ademhalen.

kom op, je kúnt het!

Het regelement staat toch zomertenue toe!!
Dan is er toch geen probleem.
Ik vind het belachelijk dat je dan toch maar een jasje aan moet doen. Je krijgt er geen punt meer voor hoor. Dat mag geeneens.
Het regelement is uitgebreid genoeg en er staat precies in wat wel en niet mag.
En daarbij heeft niet iedereen blubberarmen en een doorschijnende blouse. Ik niet in ieder geval.
Het gaat om het rijden in de proef en niet alleen om het plaatje.
Ik vind dikke mensen toch al geen gezicht op het paard dus of het met of zonder jasje is maakt dan niet uit.

Fiesta14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:00

Ik ben wel een voorstander van het zomertenue. Iedere andere sporter sport lekker in een of ander high-tech shirt zodat ie optimaal kan presteren en wij moeten in vol ornaat op t paard omdat dat er mooier uitziet Clown vind dat eigenlijk wel raar. Begrijp best dat het er wel netjes uit moet zien, maar waarom in vredesnaam dat jasje??? Het gaat er toch dat je een goed poefje rijdt? Dat jasje helpt je daar niet bij met deze temperaturen.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 23:03

De jury was vandaag bij ons bijzonder meegaand: ik kreeg twee tienen voor de verzorging en ik reed in - keurig - zomertenue (en door omstandigheden met rubberen rijlaarzen) Haha!.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 07:58

Uums schreef:
De jury was vandaag bij ons bijzonder meegaand: ik kreeg twee tienen voor de verzorging en ik reed in - keurig - zomertenue (en door omstandigheden met rubberen rijlaarzen) Haha!.

Afbeelding 2 x 10 voor verzorging Afbeelding
Wie is die jury, halleluja, ze zijn er dus. Jury's die durven te punten voor iets dat goed is en niet met een standaard 7 of 8 komen Afbeelding

Thaamiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:04

whahaha....ik was gister ook met iemand mee in de '' B '' .
en omdat zij vorige keer niet in zomertenue mocht rijden had ze haar bloes dit keer ook niet meegenomen omdat ze dacht dat het gister ook niet mocht. Clown
en natuurlyk mocht het dit keer wel Clown
maarjah zij heeft dus ook met jasje gereden en dus ook twee keer een 10 op verzorging Pling

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 08:51

ranna schreef:
Uums schreef:

Afbeelding 2 x 10 voor verzorging Afbeelding
Wie is die jury, halleluja, ze zijn er dus. Jury's die durven te punten voor iets dat goed is en niet met een standaard 7 of 8 komen Afbeelding

deze jury dus
viewtopic.php?p=16722815#p16722815