Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Mizora schreef:Ik ben zelf ook wel eens daarop afgerekend, voor mij een goede proef op een warmbloedpaard, daarna ik op een haflinger die niet zo super liep maar alleen maar 5en en 6en zonder uitleg. 1e de bak in vind ik dan weer niet vreselijk, de jury kan je dan nog met niks vergelijken en eerlijk de punten neerzetten. (alleen het hele vroege starten is wat minder, hopelijk geen jury krijgen met ochtendhumeur)
om maar ff zo te zeggen... dan zou ik nooit meer kunnen starten omdat ik constant bang moet wezen omdat er weer een bak vol jong talent mee rijd in de klasse... wij rijden voor wat we waard zijn en niet voor 1e prijzen en meerdere punten.. gekke_koei schreef:het zal best menselijk zijn, maar vind niet dat je punten mag laten leiden door emoties oid.
trouwens... ik heb wat dat betreft ook absoluut geen inzicht in wat nou wel of niet goed is
ik weet en voel wel redelijk hoe mijn paard loopt en ik wil datie loopt.. maar bij anderen zie ik bar weinig hoor 
maar helaas zijn ze dat niet allemaal 
maar ik zou er niet voor thuis blijven als ik haar weer had... extra duwtje in de rug om telaten zien dat we het wel kunnen
of bevestiging dat we het voor haar niet zijn
amondi schreef:Als schrijver kan ik je bij voorbaat echter zeggen dat ik nog nooit heb meegemaakt dat er een vergelijking met de proef voor of na je wordt gehouden. Je wordt n.l. per onderdeel gepunt.
tuurlijk kan het zijn dat de ene jury hoger jureert dan de ander bij combinaties, maar dressuur is en blijft een jurysport!!! je zult het toch met die punten moeten doen ookal vind je zelf dat je meer punten verdient! de jury kijkt er altijd met een ander oog tegenaan als jijzelf en de mensen langs de ring
Relaxed schreef:2 jaar terug moest ik de drentse rijden na een meisje dat al maanden lang overal waar ze reed won. Ik had bij voorbaat al zoiets van oliebol, na haar... Ik weet nog wel dat ik mijn punten toen wel wat tegen vond vallen, haar paard loopt er zo spectaculair over, zoveel uitstraling en zo fijn gereden, mijn paard was daarna wel erg gewoontjes en had ook nog fouten. Achteraf was dat meisje dus ook drents kampioen geworden. Ik denk dus dat het wel een nadeel kan zijn om na zo'n paard te starten, vooral als het contrast wel heel erg groot is...
Rianneke schreef:Relaxed schreef:2 jaar terug moest ik de drentse rijden na een meisje dat al maanden lang overal waar ze reed won. Ik had bij voorbaat al zoiets van oliebol, na haar... Ik weet nog wel dat ik mijn punten toen wel wat tegen vond vallen, haar paard loopt er zo spectaculair over, zoveel uitstraling en zo fijn gereden, mijn paard was daarna wel erg gewoontjes en had ook nog fouten. Achteraf was dat meisje dus ook drents kampioen geworden. Ik denk dus dat het wel een nadeel kan zijn om na zo'n paard te starten, vooral als het contrast wel heel erg groot is...
op zich heb je wel gelijk dat als er zoon heel spectaculair paard voor je heeft gereden en jij zet een gewoon proefje neer dat je minder punten krijgt. maar een spectaculair paard krijgt zowiezo dan meer punten als dat normale proefje of die nou voor je moet starten of achter je... denk dat het met punten aantallen heel erg mee zal vallen...
Sjonniej schreef:Zouden niet alle jurys proberen zo objectief mogelijk te blijven?
is de bekendheid van iemand...

gekke_koei schreef:ja en wat dan nog als er iemand rijd die ' bekend' is?
als jij een super paard onder je kont hebt en de 1 na de andere wedstrijd wint en titels wint van selecties en weet ik veel wat wordt je vanzelf ook 'bekend'
datsoort mensen rijd gewoon veel wedstrijden door het hele land, hebben gewoon talent, worden gespot door iemand die intresse heeft, komen op een grote handelstal terecht, mogen daar paarden rijden en het balletje is aan het rollen.
)181 haalt.. dat dan de enige reden kan zijn dat die pony voor je mooiere gangen heeft...?
terwijl dat paard in zijn achteruit haast de baan uit vloog
en wat een scores hadden ze daar... moet je het van zulke jurys hebben dan??
maar ook dat zou mij weinig kunnen boeien.. ben trots op mijn tank en degene die hem nog kennen uit het verleden(staat iemand op stal bij mij die 10 jaar geleden in de manege op willem, toen haar verzorgpaard heeft gereden
) vinden datie super loopt en datie echt zoveel vooruit is gegaan en dat ismij veel meer waard. want niemand had gedacht datie ooit nog het L1 zou lopen
) jonge paarden voor Broere. Die meid kan super sturen en daarnaast zijn de paarden die ze mee heeft ook niet mis. Maar toch staat ze echt niet altijd bovenaan hoor (wel vaak bovenin het rijtje, maar zeker niet altijd op 1) en ik heb niet het idee dat als ze weer eens op 1 staat het komt door haar naam! Dat komt echt door de prestaties, zij kan gewoon nettere proeven neerzetten dan de meeste hobbyprutsers (forgive me
) hier in de kring die met een beetje mazzel eindelijk L2 of zélfs
al M1 zijn geworden.... Starbreeze schreef:Ik denk dat je je beter drukker kan maken om je eigen kunnen in de ring dan anderen 'de schuld' te geven van jouw beoordeling als je die niet aanstaat. Als je het niet eens bent met je punten, dan moet je gewoon maar beter gaan rijden en je daarmee onderscheiden van de rest. Je ziet dit soort 'gedrag' wel vaker bij mensen die een tijdje minder goed scoren dan ze zouden willen, het ligt overal aan behalve aan hunzelf. Ik begrijp niet dat er bij die mensen geen lampje gaat branden als verschillende jury's hun steeds laag beoordelen.
maar je hebt wel gelijk hoor, het is makkelijk om de jury de schuld te geven, en je moet gewoon zo vaak en zo goed mogelijk rijden en dan kunnen ze op een gegeven moment niet meer om je heen...
en als het lage punten blijven, misschien eens een keer op de video nemen en terugkijken, kan soms schokkerend zijn