Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Relaxed schreef:Ik moest laatst me instructrice voorlezen in de L1, nou van dat lezen werd ik al helemaaal gestoord, laat staan het rijden zelf! Normaal had je bij de L proeven alle tijd met het lezen, maar nu moest ik echt opletten en kon sommige dingen maar 1 x zeggen... En volgens mij worden die paarden er ook helemaal kriegel van met dat doorzitten/lichtrijden...
(wel eerst even bij de amazone gecheckt of ze wist dat ze pas na enkele paardlengtes minimaal 5 meter opzij moest richting B-M en daarna weer rechtuit
)
) Deze proeven zijn idd veel beter te rijden. De proeven waar ik dit topic mee begon zijn 9 & 10 en die zijn echt beroerd te rijden.

gekke_koei schreef:ja die 9 en 10 heb ik thuis geoefend en die waren niet zo prettig![]()
maar dat kwam juist door die slangenvolte doorzitten en die 2 keer 15 m volte achtermekaar. ik heb gewoon echt veel moeite met doorzitten op willem en hij verliest dan compleet impuls... zo ook te zien op mijn protocol van vandaag
juist dan is hij zijn balans kwijt, omdat ik heen en weer wiebel en niet stil kan zitten. en dat komt weer doordat hij gelijk inkakt en niet door blijft lopen.
maar daar wordt aan gewerkt
dat kan ik zelf niet... ik ben over het algemeen zelf de storende factor met doorzitten. heb absoluut geen balans daarin als meneer niet lekker nageeflijk blijft. ik ga heel gespannen zitten dan en dat botst met mekaar dan.
Daar is mss wel wat aan te doen met extra zitlessen?
alleen het probleem zijn mijn benen. ik heb echt ontzettende wiebelbenen. op mijn protocol stond ook teveel spoor, terwijl ik hem amper heb geraakt, maar doordat ik constant aan het kloppen ben met mijn benen, reageert hij veel minder op een echt kuithulp en spoor hulp. als ik dan ga doorzitten zakt hij terug in tempo waardoor ik moeite heb met doorzitten en dus nog meer ga kloppen met mijn benen, maar naar voren krijgen, lukt me niet.
daar komen we ook wel weer uit
het gaat thuis in elk geval al stukken beter
nu nog op wedstrijd.
dat is waar

en willem is vrij breed en groot met zijn 1.78 dus ik heb daar ook moeite mee mijn been effectief te gebruiken.
ben er met les ook heel erg mee bezig. ooit zien we het licht wel
gomir schreef:Ik had het ook al ingekort tot wijken voor het linker/rechterbeen(wel eerst even bij de amazone gecheckt of ze wist dat ze pas na enkele paardlengtes minimaal 5 meter opzij moest richting B-M en daarna weer rechtuit
)
Ik vond dat doorzitten en lichtrijden al heel irritant tijdens het lezen, om te rijden lijkt het me nog onrustiger
Ik ben de helft van de tijd bezig met opletten wanneer ik moet lichtrijden en waneer ik moet doorzitten ik rij ook op een jonge pony en als ik ga doorzitten komt er best wel wat spanning en ik krijg niet de tijd om het weg te rijden Elisa2 schreef:Ik heb gister voor het eerst een nieuw L1 proefje gereden,en dat was idd irritant.Ik raakte helemaal van de wijs,wist soms echt niet meer of ik wel of niet moest doorzitten of lichtrijden.Laat mij maar doorzitten dat is echt veel makkelijker.