Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
runningkawa schreef:Verzameling in de L?
heb jij een andere L dan ik
Citaat:De B-dressuurproef (beginnelingen)
Bij de B zijn beginnende nageeflijkheid en eenvoudige manegefiguren het belangrijkste. De zit is ook een punt. In de overgangen en gangen:
- voor de benen zijn;
- ontspannen zijn in de hals en de rug;
- nageeflijk zijn en aanleuning zoekt;
- al iets bijgebracht is in de nek.
Kortom, een paard dat zich niet verzet en dat wakker voorwaarts gaat
De L-dressuurproef (Licht)
- voor de benen zijn;
- ontspannen zijn in de hals en de rug;
- nageeflijk is(het evenwicht al redelijk op 4 benen draagt) en aanleuning zoekt;
- in "impuls" gereden wordt;
- bijgebracht is in de nek en de hals al enigszins in een opwaartse boog draagt;
- in alle gangen duidelijk op weg is naar het horizontale evenwicht (50% van zijn gewicht op de voorbenen en 50% op de achterbenen);
- zo goed als recht gericht is;
We zien hier een paard dat leniger en sterker gemaakt is,
dus meer verzameling kent in zijn totale lijf.

amondi schreef:
Maar de proef gaat niet om de oefeningetjes, maar om de basis. Als die in orde is kan ieder paard een B en een L proef aan.
mirkip schreef:amondi schreef:
Maar de proef gaat niet om de oefeningetjes, maar om de basis. Als die in orde is kan ieder paard een B en een L proef aan.
Maar als je paard een paar keer wegschrikt tijdens de proef, daardoor heet wordt. Dan komt de basis er op de wedstrijd niet meer uit.
Terwijl die er thuis wel goed is...

Totdat ik 2 winstpunten per proef kan rijden, elke proef winst heb en alle oefeningen voor de M1 (en liefst begin van M2) voor elkaar heb
hi hi, maar B en L vind ik anders dan de overgang naar M en Z, daar worden de oefeningen steeds belangrijker... In de B en L kom je een heel eind met een goede basis van een fijn gereden en nagevelijk paard...
) en is echt een paard met karakter. Kan de ene dag de sterren van de hemel lopen en de andere dag vraag je je af waarom je er in hemelsnaam op bent gestapt. Die gaat puur mee voor de ervaring, even kijken hoe ze daar doet, ik ga niet voor de punten en zet haar desnoods flink op haar nummer mocht dat nodig zijn, we zien wel hoe het gaat
.
met losrijden looptie super, zodra hij de ring in stapt doet hij hetof wel of niet voor je en ook zo andersom. je kan tijdens het losrijden nog zon draak hebben, dan in de proef looptie de sterren van de hemel.
doet wat datbetreft zijn officiele naam wel eer aan(gambler) beb schreef:Hetzelfde vind ik dat ze je weleens jureren bijv in de b dat je een winstpunt kan rijden in de b als je klaar bent voor de l. op dat moment rij je b en dat moeten ze beoordelen en niet of je al toe zou zijn aan de l. Dat zien we dan wel weer.

In klasse L had ik en mijn paard een zwakke punt en dat was wijken. En de rest doet hij het super!