Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:NIET dus.
De betreffende persoon start het volgende weekend subiet -zonder enige structurele verbetering- opnieuw fluitend in dezelfde klasse..........
Na een paar keer 149 wordt dat ietsjes anders......... Zachte heelmeester maken nu eenmaal vaak stinkende wonden.......
Moet ik dan in de M2 weer 10 wp halen??
Fitzroy schreef:Relaxed, je mag daar doorrijden tot Z1 met 10 verliespunten en dan pas moet je terug naar de M2. Dan is het al heel bar, als het zo ver komt.
even lekker relativeren... liesje23 schreef:Goh, het is wel apart vindt ik zelf, dat ik als topic starter, twee weekenden terug 232 punten rij in de Z2 en afgelopen weekend 177 punten. Ik reed geen super goede proef, op het gras waar mijn paard aan het glijden was, de inzet vanuit de hoek voor mn appuyementen waren dus niet netjes te noemen, vanwege de balans die hij kwijt geraakt was in de hoek, en alle vier mn wissels gingen de mist in. Nee, absoluut geen winstwaardige proef, maar ook met nette onderdelen. Tweede proef met maar liefst zes wissels die de mist in gingen -> 189 punten, zeer terecht.
Mijn paard wordt onzeker en geirriteerd doordat hij zn balans kwijt is op het gras. Met de wissels is het van belang dat je een goede controle en afstemming hebt met je paard, wat nu dus niet zo was...
Ik had dus niet meer foutjes moeten maken om verlies te rijden.....
De ene jury vindt dus dat ik met dit paard wel toe ben aan de ZZ licht, de ander vindt dat ik liever terug moet naar het Z1..
Dat vind ik krom. Tuurlijk de wissels moeten bevestigd zijn voor de hogere sport... , maar kom op zeg 177 punten....
Houden de jury's geen rekening met de omstandigheden/kuilen in de bodem enz... En nee, ik wil mijn proef niet goed praten, het was niet goed, en we moeten nog meer ervaring op doen in het Z2, de prestaties zijn nog veels te wisselend..
CGJ12 schreef:liesje23 schreef:Goh, het is wel apart vindt ik zelf, dat ik als topic starter, twee weekenden terug 232 punten rij in de Z2 en afgelopen weekend 177 punten. Ik reed geen super goede proef, op het gras waar mijn paard aan het glijden was, de inzet vanuit de hoek voor mn appuyementen waren dus niet netjes te noemen, vanwege de balans die hij kwijt geraakt was in de hoek, en alle vier mn wissels gingen de mist in. Nee, absoluut geen winstwaardige proef, maar ook met nette onderdelen. Tweede proef met maar liefst zes wissels die de mist in gingen -> 189 punten, zeer terecht.
Mijn paard wordt onzeker en geirriteerd doordat hij zn balans kwijt is op het gras. Met de wissels is het van belang dat je een goede controle en afstemming hebt met je paard, wat nu dus niet zo was...
Ik had dus niet meer foutjes moeten maken om verlies te rijden.....
De ene jury vindt dus dat ik met dit paard wel toe ben aan de ZZ licht, de ander vindt dat ik liever terug moet naar het Z1..
Dat vind ik krom. Tuurlijk de wissels moeten bevestigd zijn voor de hogere sport... , maar kom op zeg 177 punten....
Houden de jury's geen rekening met de omstandigheden/kuilen in de bodem enz... En nee, ik wil mijn proef niet goed praten, het was niet goed, en we moeten nog meer ervaring op doen in het Z2, de prestaties zijn nog veels te wisselend..
Hmmmmmm..........
Hoe kwam je dan aan die 232 (meer dan 68% ???), want daarvoor moet je toch je zaakjes érg goed voor elkaar hebben.
Degene die ik naar huis stuur met 232 punten, wisselt uit het boekje, en gaat de volgende keer écht niet 4 of 6 wissels fout springen. Dat kan ik me niet voorstellen eigenlijk.
liesje23 schreef:Maar goed, ik merk dat jij twijfelt aan mijn puntenaantal en/of bevestigde wissels, ik twijfel aan jou deskundigheid, of laat ik het zo zeggen aan jou kwaliteit van jureren, als jij er vanuit gaat dat een goede combi, die thuis honderd procent bevestigd is, nooit een offday kan hebben of door omstandigheden ( wat dan ook, de omgeving, bodem, geestelijk gesteldheid van mens of dier) nooit eens onder hun kunnen presteren.......
liesje23 schreef:Maar goed, ik merk dat jij twijfelt aan mijn puntenaantal en/of bevestigde wissels, ik twijfel aan jou deskundigheid, of laat ik het zo zeggen aan jou kwaliteit van jureren, als jij er vanuit gaat dat een goede combi, die thuis honderd procent bevestigd is, nooit een offday kan hebben of door omstandigheden ( wat dan ook, de omgeving, bodem, geestelijk gesteldheid van mens of dier) nooit eens onder hun kunnen presteren.......
CGJ12 schreef:
Hmmmmmm..........
Hoe kwam je dan aan die 232 (meer dan 68% ???), want daarvoor moet je toch je zaakjes érg goed voor elkaar hebben.
Degene die ik naar huis stuur met 232 punten, wisselt uit het boekje, en gaat de volgende keer écht niet 4 of 6 wissels fout springen. Dat kan ik me niet voorstellen eigenlijk.
CGJ12 schreef:liesje23 schreef:Maar goed, ik merk dat jij twijfelt aan mijn puntenaantal en/of bevestigde wissels, ik twijfel aan jou deskundigheid, of laat ik het zo zeggen aan jou kwaliteit van jureren, als jij er vanuit gaat dat een goede combi, die thuis honderd procent bevestigd is, nooit een offday kan hebben of door omstandigheden ( wat dan ook, de omgeving, bodem, geestelijk gesteldheid van mens of dier) nooit eens onder hun kunnen presteren.......
Nee, je begrijpt me verkeerd.
Een combinatie die ik op 232 punten zet kan een volgende keer NOOIT 177 punten scoren púúr omdat dan ineens alle wissels mislukken. De basisafrichting blijft namelijk gelijk. Voor 232 moet je al flink tegen de PSG aan rijden wat de basis betreft. Zelfs met mislukte wissels houd je dan nog flink wat over.
232 punten is namelijk een aantal waar ik hoogstzelden op terecht kom. Dan heb je bijna een paard van WK-niveau.....
), ik vind dat een paard dat goed in de aanleuning loopt, zn oefeningen loopt zonder haperingen, met plezier, waar je graag naar kijkt.Kitty schreef:Ook een Z2-proef is toch echt meer dan alleen het springen van wissels. En met bijv. twee vijven en vier zessen voor de wissels en de rest van de proef zevens en twee achten, heb je toch 232 punten.
CGJ12 schreef:Kitty schreef:Ook een Z2-proef is toch echt meer dan alleen het springen van wissels. En met bijv. twee vijven en vier zessen voor de wissels en de rest van de proef zevens en twee achten, heb je toch 232 punten.
Jij sleept er nu 2x5, en 4x6 bij.............. Dan is er echt niet eentje nagesprongen hoor! Dan krijg je maximaal 4-en.....
En echt, 232 red je alleen met wissels van 6 en hoger.
Dream on.

Bij de 4 voor het binnenkomen staat geen commentaar.. en het enigste commentaar die ik heb is: Galop (vloog in galop over) en verkeerde galop.. hier kan ik toch neit veel mee? IK vind het zelf zeer belangrijk dat een jury dan ook erbij schrijft wat er verbeterd moet worden! En niet alleen maar wat er op mijn commentaar is geschreven 
Ragne schreef:Overigens is een keertje verlies rijden wel goed voor je karakter!even lekker relativeren...