Evaluatie van JI - hoe bevalt het?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Evaluatie van JI - hoe bevalt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 19:35

Suzanne F. schreef:
Instructeurs hebben hier misschien minder te zoeken omdat je dan vaak rijtechnisch gaat. Juryleden beoordelen meer als dat ze scholen hoewel ik altijd probeer wat tips mee te geven.

Hier=waar precies?
Verder moet een instructeur natuurlijk wel werken naar wat een jury wil zien, dus er lijkt me een behoorlijk verband...
Maar je kunt alles splitsen hoor, in alleen juryleden topics en alleen instructeurs topics.
En bv een centraal topic bij juryleden waar iedereen (niet jury) vragen kan posten en een centraal topic bij instructeurs voor hetzelfde...
dan hoeven "anderen" niet zelf een topic te openen en wordt er ook niet zo snel gereageert door anderen dan juryleden en instructeurs, denk ik.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:36

Lusitana schreef:
Suzanne F. schreef:
Instructeurs hebben hier misschien minder te zoeken omdat je dan vaak rijtechnisch gaat. Juryleden beoordelen meer als dat ze scholen hoewel ik altijd probeer wat tips mee te geven.

Hier=waar precies?
Verder moet een instructeur natuurlijk wel werken naar wat een jury wil zien, dus er lijkt me een behoorlijk verband...
Maar je kunt alles splitsen hoor, in alleen juryleden topics en alleen instructeurs topics.
En bv een centraal topic bij juryleden waar iedereen (niet jury) vragen kan posten en een centraal topic bij instructeurs voor hetzelfde...
dan hoeven "anderen" niet zelf een topic te openen en wordt er ook niet zo snel gereageert door anderen dan juryleden en instructeurs, denk ik.

Daarom vind ik het ook zo belangrijk dat een jurylid, ook les geeft, en zich nog zijn eigen proeven kan herinneren. (dus niet langer dan een bepaalde tijd niet meer aktief zijn in de sport en toch veel jureren.

Uitzonderlingen daar gelaten, maar dat hou je toch.

Pas als de jury ook wel eens de ring in rijdt, hij/zij weer weet wat het verschil tussen boekjes en het echte rijden is en het liefst zef ook rijdt, dan snap je beter wat er mis kan gaan in een proef. Wil niet zeggen dat je daar door hoge punten moet gaan geven, zeker niet!, maar wel meer berip wat er voor zijn neus gebeurd.
Plus is het heel fijn om lesgeven en jureren te combineren, dan krijg je veel meer begrip onderling, waar de 'groepen' mee bezig zijn.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:04

Lielle schreef:
Ik denk nl dat het forum zijn oorspronkelijke doel gedeeltelijk voorbij schiet en ik vind dat jammer.

Dat heb ik ook al eens in een topic gezegd.
Bij de oude forumindeling was het beter, hoewel er toen ook minder vragen kwamen.
JI was toen ook wat moeilijker te vinden.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:45

Ik sluit ook aan bij fitzroy en GeJe.

Ik denk ook dat je het zo het beste kunt laten, en ook ik reageer niet inhoudelijk op sommige topics of open topics die inhoudelijk op het jureren ingaan, om dezelfde reden als fitzroy, we hebben daar inderdaad het platform voor alleen is het daar jammer dat om 1 stelling gaat, maar goed wie weet gaat dat ik de toekomst veranderen.

en wat GeJe al aangeeft, er zijn maar een handje vol juryleden hier op bokt...denk ik...ik zie in ieder geval altijd een aantal vaste namen voorbij schuiven.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 07:27

Nou laten we dan maar een inventarisatie doen: hoeveel juryleden reageren er hier in dit topic... ik meld me

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 07:40

Ik ook.

IM jurylid
Laatst bijgewerkt door Lielle op 21-06-06 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: classificatie toegevoegd

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 07:45

Present

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 08:23

Ik ben er ook.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:54

En dat is 5

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 11:57

Zullen we de kwalificatie erbij zetten? (gewoon uit nieuwsgierigheid )
Ik ben IM-jury.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:26

ik meld me ook!! (IM-jury)

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:06

Ook ik IM

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:10

Zo uit m'n hoofd weet ik dat Suzanne F, Rhijnauwen en CGJ12 ook jureren, de laatste is volgens mij het meest actief hier te vinden

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:16

Of je bedoelt met de meest uitgesproken mening

Ik hoor bij het lijstje IM juryleden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:58

Oh ja ben er ook, ben nog IL jury.

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:12

Ik zie dit topic eigenlijk net pas. Ik kijk ook regelmatig op JI en ik ben zelf IL jurylid.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 22:08

Remember schreef:
Zo uit m'n hoofd weet ik dat Suzanne F, Rhijnauwen en CGJ12 ook jureren, de laatste is volgens mij het meest actief hier te vinden

De vraag is alleen voor hoe lang nog........
CGJ mag al jááááren niet zeggen wat ie nu écht denkt.............
De waarheid is voor de meesten gewoon te confronterend en vrijheid van meningsuiting is hier gewoon een vloek ........

(*** gaat zich nu weer even afreageren op een plaats waar dat wél kan: geenstijl.nl *** )

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:26

missmuts schreef:
Ik vind het ook wel een leuk onderdeel binnen Bokt (ik neem het standaard mee in mijn surfrondje Lachen ), maar ik heb dezelfde aarzeling als FR om inhoudelijk te reageren.

Om nog even te benadrukken: Haha!

Er werd een topic gestart waarbij een punt (die ik heb gegeven) ter discussie werd gesteld. Prima natuurlijk. Wel jammer dat er dan meteen zo'n tekst achteraan komt:

Citaat:
PallyClaas schreef:
Er is veel te doen over de totale negatieve benadering van het jurylid in kwestie. Ook kleine kindjes (A/B) worden met hele lage scores naar huis gestuurd. En dan met protecol naar opa en oma....
Mensen die verlies halen, terwijl ze gewoon een nette proef rijden. Het regent klachten bij de KNHS en bij het secretariaat. Zo prijs je jezelf toch ook uit de markt als jurylid?

Dan gaat bij mij de zin om een inhoudelijke discussie te voeren een beetje weg Rolleyes

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:32

Huh, ik snap hem even niet?? Die tekst gaat over jou of over een ander jurylid?

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:14

Over mij Nagelbijten / Gniffelen

Luci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 09:57

Had dit topic nog niet eerder gezien, maar hier nog een IL jurylid en instructeur.

Kom hier eigenlijk altijd wel even langs als ik op bokt zit. En sluit me volledig aan bij de opmerkingen van onderandere Fitzroy en KarinvdM en alle anderen die zeggen hier niet echt 'vrijuit' te discussieren. Ik heb exact hetzelfde gevoel. Hoe dat op te lossen...ik zou het ook niet zo goed weten. (deels) afschermen ligt misschien wel voor de hand, maar snap ook die aarzelingen. Lachen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:14

Zoals deze opmerking, daar ga je liever ook niet verder op in, ontneemt je de zin van discussie.

Citaat:
De juryleden mogen zich weleens afvragen waar ze mee bezig zijn. Mensen het plezier ontnemen om zo met hun paard bezig te zijn, en vergeten ook weleens hoeveel geld en tijd er in de wedstrijdsport gaat zitten en dat zij hier geen geld aan verdienen als wij met zn allen niet meer op komen dagen.
Laten ze zich lekker bezig houden met degene die hun paarden afraffelen in de proef of op het losrijterrein! Dat is een beter aandachtspuntje dan een combi die je niet aanstaat met een verliespunt naar huis sturen.....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:18

Ruiters mogen zich óók wel eens afvragen waar ze mee bezig zijn .......... Nagelbijten / Gniffelen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:34

*weer een ruiter die zich hier tussen stort (sorry Knipoog)
maar met plan om najaar Orun te gaan doen.
Ook ik als 'slechts' ruiter vind bovenstaande opmerkingen over juries onnodig denigrerend. Dat zegt duidelijk meer over de ruiter dan over de jury (want als een A Pony slecht loopt, waarom zou je dan punten geven) maar kan mee voorstellen dat dat voor jury's de zin om nog te antwoorden behoorlijk kan ontnemen.

Lastig om hier voor dit subforum echt iets te verzinnen, aangezien ik als ruiter ook wel graag mee lees (en zoals nu dus reageer als ik iets zie dat me 'raakt') en leer... Dus helemaal besloten lijkt me ook niet echt fijn, maar domme reacties van gefrustreerde ruiters ook weer niet..

Luci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 13:24

Amen, blij dat ik niet de enige ben die niet weet waar te beginnen in al dit soort 'discussies' (nuja..discussies Knipoog).