Ring Verlaten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

diddlmouses

Re: Ring Verlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 21:12

@ Relaxed, bij de oude proeven vind ik het logisch, omdat dat gedeelte toen nog gewoon meetelde..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 11:55

Nee hoor, in de M2 was het toen ook hh en groeten, dan had je een streep en dan stond er A in stap de rijbaan verlaten zonder een getal ervoor, dus die telde niet mee...

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-06 16:10

oh, dan is het idd ook raar...

Mleen1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 18:38

leuk topic

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 19:17

Als er staat dat je bij A de ring moet verlaten vind ik persoon dat je dat ook moet doen. Of de uitgang nu ergens anders is of niet. Ik rijd zelf altijd eerst langs A.
Vorige week zag ik mijn voorganger gewoon ergens op de korte zijde aan de A-kant de ring verlaten. Dat vind ik slordig en hoort niet. Bij A is bij A, ik ga nog nét niet over het bordje heen maar 't scheelt niet veel Knipoog

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:31

Vandaag was er een dame die nogal gepikeerd was omdat zij had afgegroet en wij enkele tellen erna de ring in kwamen. Ze vond dat ze de tijd moest krijgen om bij A, via de hoefslag netjes de ring te verlaten. Goed, daar is niks mis mee, maar je krijgt er geen punten voor, dus persoonlijk moet er niet moeilijk over gedaan worden als ze er zo lang over doet de ring te verlaten en de volgende deelnemer vast de ring in gaat.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:33

daar is de nieuwe opzet ook voor bedoeld. Groeten en zo snel mogelijk plaats maken voor de volgende.

schuli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:34

het lijkt mij wel zo netjes als je wel zou wachten tot diegene ook werkelijk bij A is... dan is ze tenslotte helemaal klaar met de proef!

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:35

nee na het groeten is de proef klaar.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:51

Tyrza schreef:
Vandaag was er een dame die nogal gepikeerd was omdat zij had afgegroet en wij enkele tellen erna de ring in kwamen. Ze vond dat ze de tijd moest krijgen om bij A, via de hoefslag netjes de ring te verlaten. Goed, daar is niks mis mee, maar je krijgt er geen punten voor, dus persoonlijk moet er niet moeilijk over gedaan worden als ze er zo lang over doet de ring te verlaten en de volgende deelnemer vast de ring in gaat.

Ik vind dat je voorganger gelijk had.
Voor de beoordeling is de proef na het groeten mss klaar maar er staat duidelijk dat je bij A de ring moet verlaten. Ik zou er ook iets van zeggen als daar niet op werd gewacht. Als je voor die tijd buiten de ring omgaat kan me niet schelen maar niet in de ring.

Als het KNHS wil dat de boel sneller verloopt moeten ze de ruiter na het groeten niet bij A de ring laten verlaten maar bij C, daar sta je dan toch al met je neus voor.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:52

Idd Sjakie. In de ZZGP wordt niet anders gedaan. Na je groeten krijg je geen punten meer, dus het maakt niet meer uit wat je daarna doet, als je maar blijft stappen en erop blijft zitten Knipoog

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:53

Ranna, officieel staat er bij A de rijbaan verlaten, maar in feite maakt dat niets uit. Gewoon zsm naar de uitgang toe, that's it.

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 20:56

De letter A is alleen maar een formaliteit omdat je er officieel ook binnenkomt. In het binnenseizoen kun je heel vaak niet eens de baan bij A verlaten en voegt het ook niks toe als je eerst helemaal over de hoefslag naar A rijdt. Jury kijkt ook echt niet meer naar je. Het werkt imo alleen maar vertragend.
Het zijn nieuwe proeven met nieuwe principes en dan moeten we ook niet aan de oude principes van in vrije stap via die en die letters de rijbaan verlaten vast houden.
Staat overigens ook de dvd gemeld zo ver ik mij kan herinneren.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 08:30

Ik kan me herinneren dat er destijds zelfs in de P&S heeft gestaan, dat dat ook de bedoeling was, na het afgroeten meteen de volgende combinatie erin. Bij ons op stal doen wij altijd meteen het hek open (ingang zit in de hoek bij de H) zodra de combinatie in de ring heeft gegroet en weer voorwaarts is gegaan. En de volgende combinatie mag dan dus ook meteen de de ring verkennen.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 09:21

Tyrza schreef:
Ranna, officieel staat er bij A de rijbaan verlaten, maar in feite maakt dat niets uit. Gewoon zsm naar de uitgang toe, that's it.

Valt me nog mee dat in stap mag dan.
In de volgende proevenboekjes zal denk staan 'in racegalop schuin door de bocht en met een rotgang als de gesmeerde bliksem Z.S.M. de ring uit'. Clown

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 13:09

Ik geloof dat ze er gewoon beter van kunnen maken
- afgroeten en in stap de rijbaan verlaten.

De letter A veroorzaakt geloof ik nogal wat onduidelijkheid Clown

DTLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 14:20

ranna schreef:
Tyrza schreef:

In de volgende proevenboekjes zal denk staan 'in racegalop schuin door de bocht en met een rotgang als de gesmeerde bliksem Z.S.M. de ring uit'. Clown

Hahhaaha moest even heel hard lachen hierom.

Ze zetten het er lekker onduidelijk in. De letter A zorgt voor veel verwarring!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 15:48

Nou... heb ooit een keer gewaagt om in draf (of galop) naar de uitgang toe te gaan (waarom weet ik niet meer). Kreeg me daar een behoorlijke reprimande van het jurylid (was wel ZZGP, daar niet van).

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 16:36

Als je hebt afgegroet is de proef gewoon klaar!! De volgende kan in principe dan gewoon al de ring in, dat is bij ons op de bijscholing ook verteld. Je hebt dan een snellere doorstroming en de jury is toch nog ff bezig met de laatste puntjes.

schuli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 17:47

ranna schreef:
Tyrza schreef:

hahaha, idd erg lachwekkend stukje!!!