Waar ligt de grens van instructie die ook jureert?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Luci

Re: Waar ligt de grens van instructie die ook jureert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 13:41

Eynav schreef:
(..) Bleek die jury instructie te zijn van die persoon. We hadden ook een open kampioenschap dus ik heb de deelnemer op dat gebied alleen uitgesloten. En een waarschuwing. (..)

Even blonde vraag hoor, maar snap er niets van. De nummer 1 is uitgesloten/ heeft een waarschuwing (?) gekregen omdat andere deelnemers protesteerden...en door het jou, het secretariaat?

Eynav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 18:03

Zal ik het op een roodzwarte kleur proberen uit te leggen
Ikzelf ben wedstrijd secretariaat dus ik organiseer wedstrijden Vorig jaar hadden wij een open kampioenschap tussen de reguliere wedstrijden door. Tijdens 1 van die wedstrijden was iemand eerste geworden met een behoorlijk verschil van nummer 2. Overige deelnemers waren niet happy met die uitslag en hebben mij getipt dat die betreffende jury instructie was van de persoon. Dus ik heb de ruiter van dat kampioenschap uitgesloten en vriendelijk gewaarschuwd in het vervolg op te passen. De jury is niet aangesproken om de simpele reden dat die wel vaker bij ons jureert zonder die deelnemer erbij.
Bij mij staat een week van tevoren op de startlijst wie de jury is. Soms wordt er van te voren nog gebeld wie er gaat jureren. Dus de meesten hebben tijd zat om te protesteren, terugtrekken whatever
Zo duidelijk genoeg?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:13

Alleen had de jury zich terug moieten trekken, niet de ruiter... Denk ik hoor.
Een ruiter weet meestal pas bij het overhandigen van de papieren wie er in de auto of het hokje zit. De jury heeft dan allang zijn lijst kunnen bekijken.

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:14

Ik vind het ook een wat vreemde gang van zaken...

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:20

Om maar niet te zeggen érg vreemd.

Maar ik begrijp misschien dat dat 'kampioenschap' niets officieels was?

Toch weard dat een secretariaat een deelnemer 'op de flikker' geeft omdat die teveel punten gekregen_zou_hebben (volgens de verliezers). Ik zou hier als jury toch nog_al hoog van opspringen.

Eynav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 18:02

Nope niks officieels. Dus niet te zwaar aan tillen.

Ik had ook naar de knhs kunnen stappen en melden, maar koos voor een sociale oplossing.
Tja, vreemde gang van zaken? Ik zie op dit forum genoeg dingen waar mijn oren van gaan klapperen maar blijkbaar normaal voor de betreffende regio

noortjejacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 17:25

uhhhm, ik heb ook wel eens bij mijn instructeur wedstrijd gerenden:D.
had niet hogere punten ofzo.