Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Onyx88 schreef:Ik heb vandaag weer een proefje gereden. Ik m oet eerlijk zeggen dat het er vandaag beter aan toe ging. De jury bleef nog even en gaf zelf de coupons weg. Maar de vorige keer was dit echt niet zo. Misschien is het iemand anders ook opgevallen en heeft hij/zij er melding van gemaakt.
Vippie, het gaat hier inderdaad om de Morgenstond.
Voor de nieuwsgierigen onder ons, vandaag ben ik 2e geworden.

Maar vriendelijk staat bij mij voorop.
Ben het helemaal met je eens. 

Ilja000 schreef:In vrije stap de rijbaan verlaten is een oefening in je proef, waar je gewoon een cijfer voor krijgt. Je hoort je paard dus te belonen na de eerste letter op de lange zijde. De vrije stap is een oefening die tussen de arbeidsstap en de hals laten strekken in zit en niet vaak correct uitgevoerd wordt!
De eerste letter op de lange zijde (dus de M of de H) is je proefje pas afgelopen en als je dus daar voorbij bent mag je belonen. 
Ilja000 schreef:Vanaf het moment dat je groet ga je in vrije stap naar de C en dan naar links of rechts. Dan kom je na de hoek op de lange zijde uit als het goed isDe eerste letter op de lange zijde (dus de M of de H) is je proefje pas afgelopen en als je dus daar voorbij bent mag je belonen.
Anders krijg je daar iets over, bijv. pony belonen na de proef.

Ilja000 schreef:Belonen geeft echt geen pluspunten, eerder minpunten op het moment dat je dat te vroeg doet.
Er zijn flink wat kinderen die de pony niet belonen en die krijgen dat ook te zien op het blad.
Ilja000 schreef:Da's dan vrijheid van de jury, want daarover staat niets in de reglementen en ook op jurycursus wordt daar niet over gesproken, behalve het te vroeg belonen. Ik vind het apart in ieder geval.