Wijken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 09:37

Fitzroy schreef:
Precies, Karl66

CGJ, wat doe jij dan als je ziet dat het wijken er nog niet in zit maar de proef verder gewoon netjes is? Alles na het wijken onvoldoende geven, ook al is het prima uitgevoerd? Sorry, maar imo kun je dat dus echt niet maken.

Noukie had hier ook pas een topic over.

yup, idd

ik vind het ook vreemd, maar zoals de puntenteling nu is logisch, dat je zonder te wijken toch makkelijk aan je punten kan komen.
maar het is inderdaad precies wat Karl zegt..

Ik denk wel dat de mensen die zelf na blijven denken en niet alleen maar afgaan op de punten (die 8 voor de stap haalt die 4 voor de middengalop prima op hoor! ) ook zullen beseffen dat dingen als wijken gewoon een onderdeel van de africhting zijn en daarom belangrijk zijn, niet puur om dat puntje in het L te kunnen rijden. En die mensen zullen (hopelijk) uiteindelijk ook verder komen dan de mensen die maar gewoon wat doen en over africhten nooit gehoord hebben.

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=95&t=586687

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:48

Hier iemand die in de L2 rijdt met een lang-niet-altijd-willen-wijkend paard .

Zijgangen is echt ons zwakke punt, tuurlijk moet je daar hard aan werken. Maar als de rest wel voor elkaar is..waarom zou ik dan thuis blijven van wedstrijden? Compenseer het wel weer, was de L1 dan ook vrij snel door. In de L2 lopen we wat vast, maar dit komt niet door het wijken. Opzich wijkt wel..maar ze vindt het gewoon moeilijk. Zijn ook maar kleine pasjes, maar ze schaart wel!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:58

En ach, die vanons kan alleen achteruit aan een halster, als hij niet langs een druk kippenhok durft! Maar die kan dan wel weer wijken, zo heeft iederen wat.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:34

haha, achteruit is bij die van mij ook niet echt een sterke kant (ehm, ja, de trailer af gaat goed, maar verder??)
maar Pinacolada, zoals jij zegt: zijgangen zijn niet ons sterkste punt...
waar ligt dat aan? Ik begrijp dat je niet eindeloos thuis gaat oefenen en wel lekker weg blijft gaan (al is het maar om wedstrijdritme te houden!) maar het is wel een 'gebrek' in je africhting als een paard niet opzij kan/wil voor je been.

En ik merk dat bij mijn paard ook, die vind schouderbinnenwaarts rechts heel erg moeilijk bijvoorbeeld. Maar dat komt ergens vandaan, en als dat met trainen niet op te lossen is ga ik bijvoorbeeld medisch kijken.
Het probleem zit hem vaak niet zozeer in het feit dat een bepaalde oefening problemen geeft, omdat die wel gecompenseerd kan worden, maar dat die problemen ergens vandaan komen en je daar toch op vast gaat lopen (dit overigens gewoon algemeen statement, niet tegen pinacolada!)

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 08:54

Elk paard heeft zn zwakke punten, daar moet gewoon hard op gewerkt worden. Mn paard heeft een hekel aan wijken, ik ook ..dus dat gaat al niet samen. verder heb ik het verkeerd aangeleerd op de manege waar ik heb leren rijden, heb sinds tijdje priveles nu gaat het beter. Maar zoals de verruimingen etc..daar scoor ik gewoon op. Ik ben het met je eens dat het ergens zit, waarschijnlijk gebrek aan mij. En er is vooruitgang, dat is het belangrijkste!

Maar ben het wel met je eens hoor..het is ook wel trainbaar maar daar moet gewoon ook tijd overheen gaan.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 12:46

, wel leuk dat iedereen toegeeft dat ie niet goed is in wijken etc.
Ik vind wel dat een paard in de L een zekere mate van gehoorzaamheid moet hebben. Ook al gaat het wijken niet zo goed, moet ie die andere dingen wel kunnen doen.
@Pinacolada: Mooie pony heb je !

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:38

Dank je ..Altijd leuk om te horen.

Nou we gaan morgen op wedstrijd eens laten zien dat we hard hebben geoefent op het wijken .

Maar zie idd erg veel combi's die niet netjes wijken.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 16:01

Waar heb je wedstrijd?

ACSM

Re: Wijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:24

Wijken was (is) ook het zwakke punt bij mij en mijn paard. Toch haalden we onze winstpunten zonder problemen... Maar dan wel met onvoldoendes op het wijken

Pinacolada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 18:50

Franeker. Ik heb ook meestal 4en..soms voldoendes..zelfs wel eens een 7 gehaald :d. Eenmalige actie

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 20:52

iedereen heeft inderdaad goede en slechte punten
ik blokkeer in mn heup tijdens travers en in mn linkerhand in een wissel (ongeacht of die naar links of rechts is, heel apart). Maar bijvoorbeeld appuyeren zit wel goed in mn systeem

en inderdaad, trainen kost tijd Spieren oprekken ed kan gewoon niet in een weekje gebeurd zijn (ja, ok, oprekken wel, maar dan zonder de bijbehorende spierpijn )
Mijn huidige paard vond het eerst ook erg moeilijk om te scharen en achter die ruimte te maken, ging dan wel opzij, maar niet echt wijken. Oefening baart kunst Nu achterwaarts nog...

Alanta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:10

sammie_44 schreef:
:j, wel leuk dat iedereen toegeeft dat ie niet goed is in wijken etc.
Ik vind wel dat een paard in de L een zekere mate van gehoorzaamheid moet hebben. Ook al gaat het wijken niet zo goed, moet ie die andere dingen wel kunnen doen.
@Pinacolada: Mooie pony heb je !

Dus jij gaat niet eerder over naar de L1, voordat jullie kunnen wijken?

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 20:12

volgens mij is dat niet wat ze zegt...
ook al gaat het wijken niet zo goed, paard moet wel zodanig gehoorzaam zijn dat andere oefeningen wel lukken (zodat je kan compenseren of iig enigszins behoorlijk meedoen)
tenminste, dat is wat ik eruit lees...