knarsen tijdens je proefje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ragne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:16

Ik vind het ook echt niet kunnen. Dan maar een punt in de min als Rag iets moeilijk vind en gaat knarsen, maar een hap zand, no way!

Takkel

Re: knarsen tijdens je proefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 18:41

chelsea82 schreef:
Tijdens de juryopleiding is mij geleerd dat het knarse tanden inderdaad verzet is.Je geeft hiervoor een punt in mindering in het desbetreffende onderdeel.Dus bv. onderdeel is netjes uitgevoerd is een 7 waard maar knarsetand dus een 6.Je zet er dan geen -1 bij, want dat mag niet.Je moet uiteraard wel het woord knarsetanden erbij vermelden, zodat de ruiter het cijfer kan begrijpen.

Maar je hoord het als jury niet altijd.Sommige paarden zijn hier heel slim mee, die hoor je heel duidelijk.

Die van mij kan het idd heel erg hard doen!

Ragne schreef:
Ik vind het ook echt niet kunnen. Dan maar een punt in de min als Rag iets moeilijk vind en gaat knarsen, maar een hap zand, no way!

Vind het ook te belachelijk voor woorden!

helga1969

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 13:13

Nou ik zal mijn paard nooit een hap zand in zijn mond doen.
Mijn paard knarst altijd als ik rij en als hij heeft gegeten.
Dit is geen verzet of spanning.
Ik rijd hem in de m1 en loopt daar heel lekker in.
Thuis met de oefeningen van m2 en z doet hij met gemak en knartst hij ook.
Ik rijd hem zelfs op een dubbel gebroken bit.
Nou als ik hem daarop kan rijden is dat GEEN verzet of spanning.
Hij heeft nog nooit het bit vastgepakt.
Ik ben ook van mening dat je hierop geen minder punten mag krijgen.
Want ik vind dat je dan geen eerlijke beoordeling krijg.

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 21:18

mijn paard kan ook flink knarsen al is het wel 100x minder geworden. Het is vaak toch een teken dat ze het moeilijk vinden, of bij sommige paarden is het gewoon een tik.

Mijn paard doet het thuis gelukkig bijna niet meer, maar op wedstrijden zo nu en dan (stress en het is al een stresskip) wel. Ik ben er echter nog nooit op afgerekend.

Takkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 21:36

shaolanneke schreef:
mijn paard kan ook flink knarsen al is het wel 100x minder geworden. Het is vaak toch een teken dat ze het moeilijk vinden, of bij sommige paarden is het gewoon een tik.

Mijn paard doet het thuis gelukkig bijna niet meer, maar op wedstrijden zo nu en dan (stress en het is al een stresskip) wel. Ik ben er echter nog nooit op afgerekend.

Vandaag gereden en toch weer een paar keer knarsen. Heb idd het idee dat ze het doet doordat ze het moeilijk vindt...

Alanta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 21:11

Fitzroy schreef:
Ienemienie schreef:
Maar hier in de buurt is het dus bekend om tijdens je proef even wat zand in de mond te doen omdat ze dan niet meer kunnen knarsen.

Misschien wordt het tijd de KNHS eens in te lichten van zulke praktijken. Ik vind het niet kunnen iig.

Je hebt helemaal gelijk Fitzroy, ik vind dit ook beslist niet kunnen!!