Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
chelsea82 schreef:Tijdens de juryopleiding is mij geleerd dat het knarse tanden inderdaad verzet is.Je geeft hiervoor een punt in mindering in het desbetreffende onderdeel.Dus bv. onderdeel is netjes uitgevoerd is een 7 waard maar knarsetand dus een 6.Je zet er dan geen -1 bij, want dat mag niet.Je moet uiteraard wel het woord knarsetanden erbij vermelden, zodat de ruiter het cijfer kan begrijpen.
Maar je hoord het als jury niet altijd.Sommige paarden zijn hier heel slim mee, die hoor je heel duidelijk.
Ragne schreef:Ik vind het ook echt niet kunnen. Dan maar een punt in de min als Rag iets moeilijk vind en gaat knarsen, maar een hap zand, no way!

shaolanneke schreef:mijn paard kan ook flink knarsen al is het wel 100x minder geworden. Het is vaak toch een teken dat ze het moeilijk vinden, of bij sommige paarden is het gewoon een tik.
Mijn paard doet het thuis gelukkig bijna niet meer, maar op wedstrijden zo nu en dan (stress en het is al een stresskip) wel. Ik ben er echter nog nooit op afgerekend.
Fitzroy schreef:Ienemienie schreef:Maar hier in de buurt is het dus bekend om tijdens je proef even wat zand in de mond te doen omdat ze dan niet meer kunnen knarsen.
Misschien wordt het tijd de KNHS eens in te lichten van zulke praktijken. Ik vind het niet kunnen iig.