amondi schreef:Of een KWPN'er op een drafbaan. Ooit gezien?
Off-topic:
Er heeft een keer een heel stuk over in de bit gestaan: bekende fokkers van draf en renpaarden die kwpnbloed gebruiken.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
amondi schreef:Of een KWPN'er op een drafbaan. Ooit gezien?

)...
Bellafigura schreef:In ieder geval heb je een hoop lol en moet je niet zoveel ervan aantrekken wat anderen er van vinden.
Lusitana schreef:Er staat nergens in de regels dat je met een bepaald type of ras moet starten
Lusitana schreef:En ja, er zijn er die in dressuurwedstrijden meer uitblinken dan anderen, net als met alle ander disciplines waarin je ook met alle andere paarden kunt starten.
Yvonnelind schreef:Al heb je het met het ene ras wel gemakkelijker dan het andere natuurlijk, omdat paarden die voor de dressuur gefokt zijn al van nature over bepaalde eigenschappen beschikken die een ander ras misschien niet of in mindere mate heeft.
jasmijn78 schreef:Bij dressuur worden slechte prestaties met minder geschikte rassen al gauw afgewentelt op discriminatie mbt alternatieve rassen. Men kijk niet realistisch naar eventuele beperkingen die een alternatief ras met zich meebrengt. Overigens geldt dit ook voor mensen met een warmbloed (niet alle warmbloeden beschikken per definitie over dressuurkwaliteiten)
Lusitana schreef:De beperkingen zitten gewoonlijk in de ruiter. Gebrek aan geduld is een van de gebreken.
Op zich vind ik het een reuze interessante discussie, maar er is eigenlijk iets anders aan de hand met deze specifieke tuiger waardoor er lage punten gereden worden.

amondi schreef:Nee, maar waarom zie ik nooit een haflinger in een tuigersrubriek?
Lusitana schreef:De beperkingen zitten gewoonlijk in de ruiter. Gebrek aan geduld is een van de gebreken.
Bellafigura schreef:Als een paard voor een bepaald doel gefokt is, wil dat nog niet zeggen dat het daar ook daadwerkelijk in uitblinkt.
Neonlight schreef:amondi schreef:Nee, maar waarom zie ik nooit een haflinger in een tuigersrubriek?
Nou eeuhh, dit kan ik je wel uitleggen.....als je de regelementen doorleest van de 3 disciplines in de aangespannen sport lees je friezen, tuigpaarden en hackney's. De dieren worden, als ze geen papieren hebben, voorafgaande aan de eerste wedstrijd, beoordeeld of ze aan het ras voldoen. Bij de hackney's is het zelfs zo dat sinds kort 3 generaties hackney aangetoond moet kunnen worden, danwel op papier, danwel met DNA. Dat zal je niet lukken met een haflinger.![]()
.
jasmijn78 schreef:Ergens snap ik het ook niet dat een hoop mensen van mening zijn dat ieder ras/paard maar dressuur moet kunnen lopen. Als je graag dressuur wil rijden, dan koop je toch een paard dat geschikt is voor dressuur? (nee, dit hoeft geen dure gribaldi-kwpnner te zijn) Dat is voor jezelf leuker en voor je paard ook. Als ik graag wil springen, koop ik toch ook geen Fries?
amondi schreef:Hoezo? Ga je springen dan?
Serada schreef:Ik reed al jaren alleen recreatie en toen ik mijn fries ging kopen, had ik totaal geen ambities om wedstrijden te gaan rijden. Maar mensen kunnen veranderen en mijn paardje ontwikkelde zich steeds beter, zodat een wedstrijd een leuke uitdaging werd. We hebben er samen plezier in dus vind ik dit nogal erg kort door de bocht.
jasmijn78 schreef:Een fries kan een prima dressuurpaard zijn, maar je zal nooit een fries zien in het Z-springen.
Citaat:Waarom wordt jouw tuiger niet uigebracht met de wagen? Daar is ze toch voor gefokt?
Randy01 schreef:Dat het uiteindelijk niet blijkt te werken is een héél ander verhaal en waaróm het niet blijkt te gaan is dan ook weer een héél ander verhaal! Ik heb diverse KWPN dressuur-gefokte paarden meegemaakt die totaal ongeschikt bleken te zijn voor de dressuur! Dus het feit dat dit om een tuigpaard gaat maakt in dit verhaal totaal niet uit!