waar ergert een jury zich aan...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WestBest

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 16:03

Herken je het, Gulpje?

judithh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 16:26

komma schreef:
Judithh je hoeft je niet meer te ergeren aan de voorlezers die tips en commentaar tijdens de proef geven. Dit valt onder hulp van derden tijdens de proef....dus je hebt reden om de combinatie uit te sluiten. Als je dit 1 of 2 keer doet is en blijft dit bekend op veel wedstrijden en je zult er geen last meer van hebben. Spreek uit ervaring. Het 1 keer op de kampioenschappen een deelnemer uitgesloten omdat de voorlezer meer aan het lesgeven was dan aan het voorlezen. Ok, ik zal dan wel een k..jury zijn, maar regels zijn regels.

weet ik dat ik ze uit mag sluiten, en dat heb ik ook al een paar keer gedaan...na de zoveelste aanwijzing....maar er zijn altijd nog wel voorlezers die het toch doen...

window

Re: waar ergert een jury zich aan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:49

Anoeska27 schreef:

Zo heb ik een keer gelachen toen ik in Utrecht aan het jureren was. Ik had mijn moeder bij me om te schrijven en een deelnemer dacht kennelijk dat zij de jury was. Dat meiske bleef stug groeten en ik groette netjes terug. Bij de 3e keer heb ik maar aan mijn moeder gevraagd of zij even met haar hoofd wilde knikken, dan konden we eindelijk verder...

haha nou dat was niet zo bij mij hoor
haha oooh dat is echt niet slim van die gene dat zie je toch? lijkt mij

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:03

Suzanne F. schreef:
Of secretariaten die zelf al op de routeplanner berekend hebben hoeveel km het was van jouw huis naar de wedstrijd en je op de cent toe uitbetalen, ook als het zondagavond 22.00 uur is.

En ruiters die je na de prijsuitreiking boos aan zitten te kijken maar niet naar je toe komen.

Ja, en dan bij de routeplanner de kortste ipv de snelste route berekenen.

En ouders die hun ongenoegen over de beoordeling kenbaar maken bij het secretariaat terwijl je er als jury naast zit
Wees dan eerlijk en stap op de jury af!

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 20:55

missmuts schreef:
Herken je het, Gulpje?

hahaha! nee hoor, ik zag er echt een beeld bij van allemaal boze, starende mensen

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 21:59

Ik erger me niet zo snel........

Maar als het dan toch moet, erger ik me het meest aan jankende Bokkers (en al helemaal als ik dan in het profiel volledig talentloze amazones zie van het type "Leopard-tank" ....... )

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:02

Maak jij ze aan het huilen?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:12

Meneer Groeneweg deed dat wel
Jammer dat ie met jureren is gestopt.

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 22:18

Scum schreef:

Het schijnt tegenwoordig wel steeds meer in de mode te komen dat ruiters zich niet aanmelden. Als je een ring hebt van 25 dan vallen er meestal 1 of meerdere ruiters uit. Ik kan echt niet de naam van de ruiter ruiken, dus ik vind het wel normaal dat je je naam even komt zeggen.

ik moet heel eerlijk zeggen, dat heb ik ook nog nooit gedaan, ik wist niet dat het moest. Is er niet een site waar al dit soort regels opstaan? is voor mij wel handig om even door te lezen dan..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 14:36

window schreef:

Zo heb ik een keer gelachen toen ik in Utrecht aan het jureren was. Ik had mijn moeder bij me om te schrijven en een deelnemer dacht kennelijk dat zij de jury was. Dat meiske bleef stug groeten en ik groette netjes terug. Bij de 3e keer heb ik maar aan mijn moeder gevraagd of zij even met haar hoofd wilde knikken, dan konden we eindelijk verder...

Herkenbaar. Maar dan ik met mijn vried als schrijver. Ik zat recht achter de C, maar toch steeds even komen aanmelden bij de bijrijders stoel. Want ja, een jury dat moet toch zeker wel de man zijn?

lauranaomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:54

ik ben zelf jury tot en met m2,maar waar ik me aan erger is als iemand een 6 krijg voor verzorging terwijl ze de dag ervoor zich uit de naad hebben staan poetsen!bij mij krijgt iedereen standaard een 9 tenzij ze geen handschoenen of bijv vieze rijlaarzen aanhebben,ik vind voor een knotje ook wel zo netjes staan.
Veel juryleden kijken naar aantal punten voordat ze verzorgingspunt geven,wel of niet een winstpunt!?

lauranaomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:55

Ik vind ook dat ruiters de jury aan moeten kijken tijdens groeten,en ze moeten zeker op het goede been lichtrijden!!!

lauranaomi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 13:56

het scheelt dat ik zelf veel wedstrijden heb gereden dus ik weet wat een voorbereiding er aan vooraf gaat!zeker bij een schimmel die smorgens weer effe lekker in zijn eigen mest heeft gelegen

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:49

Fitzroy schreef:
En ouders die hun ongenoegen over de beoordeling kenbaar maken bij het secretariaat terwijl je er als jury naast zit

Niet dat ik het doe.
Maar als het zover is dat ik mijn startcoupons op kan halen weet ik echt niet meer hoe mijn jurylid eruit zag Het enige wat ik dan nog weet is of hij/zij grijs was of niet

Je zou wel aan het secretariaat kunnen vragen of het desbetreffende jurylid er nog is natuurlijk.

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:53

Om even terug te komen op de routeplanner... Toevallig hebben ze bij onze vereniging juist dit jaar besloten om dat dus te gaan doen. Omdat dan het jurygeld ruim van te voren in enveloppen gedaan kan worden, en je niet op de wedstrijd zelf loopt te klooien.
Waar moeten ze op letten dan? Zodat t wat minder ergelijk is?

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:02

Als ik de jury wel wil spreken (al is het alleen om te bedanken voor het jureren oid) en ik weet niet wie er gejureerd heeft, dan vraag ik dat even aan het secretariaat (als de jury een paar meter boven de bak zit kan ik echt niet altijd precies zien hoe ze eruit zien)
Ik moet zeggen dat het helpt/makkelijker/aantrekkelijker is als er bij de prijsuitreiking gezegd wordt: voor vragen kan je nog even bij de jury terecht, die zit daar...
maakt de stap voor veel mensen wel makkelijker

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:07

Voorlezers die constant praten die zijn bij mij snel uitgepraat.Hulp van derden mag niet dus dat is uitsluiting tot gevolg.Kom nou, je kan wel 5 minuten een proefje rijden zonder hulp.Je weet dat je niet mag helpen dus doe dat dan ook niet.

Ruiters die constant klikken met hun tong.Vreselijk.Soms gaat dat van begin tot eind van de proef door.Geloof me de jruy hoord dat ook al zit de jruy in een hokje of auto, het is hoorbaar.

Ruiters die heel ongeintresserd op hun pard zitten, geen geconcentreerde blik,geen glimlachje,helemaal niks.Het lijkt wel of ze er niks aan vinden.Totaal geen harmony aanwezig.

Ruiters die verkeerd rijden en vervolgens boos worden op de voorlezer.Terwijl deze ook vaak genoeg wel goed voorlezen hoor.Ruiters moeten beter luisteren naar de voorlezer en de proef ook zelf kennen.

Een onverzorgd geheel.Niet getoiletteerd, eigen haar niet opgestoken, een paard wat zo uit de wei geplukt is.Het gebeurd echt.Dat kan echt geen 6 worden voor de verzorging hoor.Een beetje tijd besteden aan je paard kost toch niet zoveel moeite.

En het ergste is nog het botte gedrag van sommige ruiters.Boos worden, afreageren op het paard, schelden, trekken met de handen noem maar op.Het gebeurd helaas.Voor deze ruiters geld kijk eens naar je zelf, dan weet je misschien ook waarom je paard het niet goed doet.Geef je paard niet de schuld maar geef jezelf een schop onder je kont.Sorry maar zo is het echt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 19:37

Fitzroy schreef:

Ik herken mijn jury's bijna nooit

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 07:38

Needje schreef:
Om even terug te komen op de routeplanner... Toevallig hebben ze bij onze vereniging juist dit jaar besloten om dat dus te gaan doen. Omdat dan het jurygeld ruim van te voren in enveloppen gedaan kan worden, en je niet op de wedstrijd zelf loopt te klooien.
Waar moeten ze op letten dan? Zodat t wat minder ergelijk is?

Direct bij het eerste kopje koffie vragen: hoeveel kilometer heeft u gereden? En dan vervolgende de dikke envelop met geld gaan klaar maken

Ik maak me daar niet druk om, die paar kilometers meer of minder door het gebruik van een routeplanner. Zouden er juryleden zijn die er standaard een kilometertje of 10 bovenop zetten dan?

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:02

Daar hebben we gewoon geen tijd voor op de dag zelf.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:18

GeJe schreef:
Ik maak me daar niet druk om, die paar kilometers meer of minder door het gebruik van een routeplanner. Zouden er juryleden zijn die er standaard een kilometertje of 10 bovenop zetten dan?

Ik rijd altijd de "gemakkelijkste route"........... dat is NIET altijd de "kortste route" .........

Damber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:20

Ik ben eens schrijver geweest... en mij werd door de jury gezegd dat ik ook mee moest groeten... en natuurlijk het persoon recht in de ogen aankijken... (al was dat niet echt makkelijk met die zon in je gezicht )

Needje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:20

Helaas staat dat niet als optie bij de routeplanner. (en das vaak ook te moerken ook...)

Rl_PrincEsS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 08:38

Interessant topic dit!

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:18

CGJ12 schreef:
GeJe schreef:

Ik rijd altijd de "gemakkelijkste route"........... dat is NIET altijd de "kortste route" .........

Ook humor is de daadwerkerlijke route berekenen is wanneer ze denken dat je uit Assen komt, ongeveer dus 15 km heenweg had, maar die ochtend bijvoorbeeld uit Leeuwarden bent vertrokken....