Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Barco schreef:nee acsm. de jury beoordeelt die klasse en niet of een ruiter klaar is voor een hogere klasse. als je een wp rijdt in de L2 zegt dat nog niets over hoe je de M1 zal rijden.
Citaat:5 = voldoende heb ik trouwens altijd al twijfelachtig gevonden![]()
pinda_timo__ schreef:Citaat:5 = voldoende heb ik trouwens altijd al twijfelachtig gevonden![]()
dat vind ik raar dat een 5 voldoende is, is op school toch ook niet zo! waarom is dat in de dressuurproef dan ineens anders. Als ik een 5 zie staan denk ik; o onvoldoende op trainen dus!

maar er zou eens over nagedacht kunnen worden
haha
mirkip schreef:Ik heb 't eens een jury zo horen verwoorden.
De reden waarom 5 een voldoende is, en je daarbij toch geen winstpunt hebt:
Stel je rijd in de klasse B
Je hebt geen winstpunt, vooral overwegend vijven. Dan is het aantal punten dat je gereden hebt voldoende voor de klasse B. Maar niet voldoende voor de klasse L1, bij een 6 krijg je dus een winstpunt omdat je dan L1-waardig bent.
Zo heb ik het ooit uitgelegd gekregen.
Ik wil nu niet zeggen dat dit DE definitie is hoormaar er zou eens over nagedacht kunnen worden
haha
Ik hoop op een (nette) discussie
Piroska schreef:Maar in de L1 bijvoorbeeld dan? Als je daar allemaal 5-en hebt, is het voldoende voor de L1. Maar heb je wel een verliespunt. Als nou 10 juryleden vinden dat je wél L1 waardig bent, maar nog niet naar de L2 mag, en dus alle 10 alleen maar 5-en geven, heb je 10 verliespunten. En met 10 verliespunten moet je weer naar de B. imo betekent dat dus: je hoort niet in de L1 thuis...

Sizz schreef:Piroska schreef:Maar in de L1 bijvoorbeeld dan? Als je daar allemaal 5-en hebt, is het voldoende voor de L1. Maar heb je wel een verliespunt. Als nou 10 juryleden vinden dat je wél L1 waardig bent, maar nog niet naar de L2 mag, en dus alle 10 alleen maar 5-en geven, heb je 10 verliespunten. En met 10 verliespunten moet je weer naar de B. imo betekent dat dus: je hoort niet in de L1 thuis...
Maar dan heb je geen verliespunt.![]()
Bij 30 5-en heb je 150 punten een onder de 150 heb je pas een verliespunt.
I.m.o. is de regel toch wel terecht. 5 is voldoende, bij 30 5-en is er helemaal niks aan de hand en behoor je dus gewoon in die klasse thuis.
Zo logisch als wat.
Jasmijn schreef:Ik zag in het nieuwe proevenboekje dat een 5 nog steeds als voldoende staat. Hoe is dat te rijmen met het feit dat 50% een verliespunt is?
Dus als je allemaal voldoendes haalt, heb je wel een verliespunt.
Ben ik nu de enige die dat raar vind?
Natuurlijk heb je nooit een proef met alleen 5en, maar in theorie kan dat wel.
Het was mij dus ook al opgevallen dat ze in het vorige boekje 5 als voldoende aanhielden.Nu hebben ze 5 nog steeds als voldoende!Heel apart!