Jury-presentjes (naast de normale vergoedingen)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:13

*Bedankt zich dat ze zelf nog wat voor de jury aanstaande zaterdag moet halen*Dus kom maar op met een leuk idee

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 19:51

Ik heb een keer een fles wijn gekregen met een etiket van de vereniging, dat is al weer minder afgezaagd dan zomaar een fles wijn. En het leuke was, ik had een eigen schrijver mee en die kreeg ook zo'n fles wijn! Dat vond ik helemaal wel leuk, ze kunnen jury en eigen schrijver ook als één rekenen.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 20:31

Ik ben ook niet degene die het bij ons regelt, de jury's krijgen meestal een fles wijn en de schrijfsters iets van chocolaaaaade...
In december hebben we altijd een grote springwedstrijd en dan doen we voor alle jury's en medewerkers een kerstpakketje, ook altijd wel leuk...

Maarre... Wat hadden jullie dan gehad willen hebben???

Alanta

Re: Jury-presentjes (naast de normale vergoedingen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:22

De allereerste keer dat ik ging jureren, kregen mijn schrijfster en ik samen een gevulde jutezak (het was bijna Sinterklaas) ontzettend origineel, met nootjes, wijn, pepernoten, chocolade, een of ander brood, en nog meer, hartstikke leuk idee. Meestal is het inderdaad Merci o.i.d.
Enne, Karin, dat viel mij ook op met de Drentse, je kreeg een envelopje in handen gedouwd en dat was het, viel me wat tegen. Bij de Friese kregen we allebei een doos Ferrero Rocher (schrijf ik dat goed) met een kaartje eraan: bedankt voor uw medewerking!
Het is ook best moeilijk om wat te verzinnen, wij hebben ook weer de nodige wedstrijden voor de boeg, dus kom maar op met ideeen.

GeJe, had je mijn mail nog niet gelezen?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:29

Alanta schreef:
Bij de Friese kregen we allebei een doos Ferrero Rocher (schrijf ik dat goed) met een kaartje eraan: bedankt voor uw medewerking!
Het is ook best moeilijk om wat te verzinnen, wij hebben ook weer de nodige wedstrijden voor de boeg, dus kom maar op met ideeen.

Ooit heb ik ook bij de friese gezeten (indoor).
En ik moet zeggen dat de LUNCH daar van buitengewone KLASSE was.
De plaatselijke Indische cateraar was een verademing t.o.v de gebruikelijke broodjes ham of snert.......... (het was bijna genant.... )

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:58

In Sneek zeker? Daar zit een hele goede indo!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 22:47

amondi schreef:
In Sneek zeker? Daar zit een hele goede indo!

Nee was in Drachten.
Toen de geldbomen daar nog tot aan de hemel groeiden...........

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 07:29

The good old days! Maar outdoor in Gorredijk zitten jullie anders ook aardig afgezonderd in een "luxe "ambiance. Terwijl de ruiters buiten voor het raam op hun protocollen staan te wachten/hunkeren!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:03

Ik ging afgelopen weekend met mn instructrice mee schrijven.

Naast de normale vergoeding, mocht ze kiezen tussen een goede fles rode of witte wijn.

En alle schrijvers kregen een doos praline

Vond het enorm attent.
En ook tussen de proeven door werden we ontzettend vriendelijk behandeld ( warme chocomel en tosti's tot 2 keer toe in 2 uur tijd! )

Angelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:23

GeJe schreef:
Ja, zo'n ei heb ik ook 'ns gehad... die dan ook weer gevuld was met kleine eitjes... of draaf ik nu door? Zou alleen niet weten waar?

Nou, die komt mij ook bekend voor.
Heb ook wel eens een omgekeerde bloempot gehad met een herfststukje erop, een lekkere handcreme, een groninger koek, een waxinelichtje-houder voor buiten, een tafelloper, een hele luxe pen met de naam van de competitie erop gedrukt......
Het gaat mij niet om het presentje hoor, maar het doet natuurlijk wel even anders aan. Helemaal banketstaaf vind ik het als ik een envelop en een presentje krijg en mijn schrijfster erbij blijft staan te kijken. (geef haar dan meestal mijn presentje.....).
Laatst bijgewerkt door Angelo op 24-02-06 13:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Angelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:26

Alanta schreef:
Enne, Karin, dat viel mij ook op met de Drentse, je kreeg een envelopje in handen gedouwd en dat was het, viel me wat tegen.

Daar stond dan die lekkere mosterdsoep tegenover moet je maar rekenen.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 13:27

Angelo schreef:
Helemaal banketstaaf vind ik het als ik een envelop en een presentje krijg en mijn schrijfster erbij staat te kijken. (geef haar dan meestal mijn presentje.....).

Gewoon de organisatie openlijk voor het blok zetten waar iedereen bij is.............

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 15:11

Heb meestal mijn eigen schrijver mee, maar idd de meeste keren worden schrijvers/schrijfsters overgeslagen en wordt er nog net geroepen : "eeuh... owh ja, jij ook bedankt hé?!".

Het gaat om het gebaar, maar een vereniging die iets origineels weet te verzinnen blijft beter in het geheugen hangen... altijd goed voor wanneer ze weer bellen/mailen.

De Friese een doosje Roches (volgens mij van dezelfde fabrikant als Merci maar dat terzijde...). Heb de catering wel een luxer meegemaakt, maar had absoluut geen klagen.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 15:20

Leuk die presentjes maar een vereniging is het natuurlijk niet verplicht te doen, hoewel ik uit de juryleden opmaak dat ze het haast wel verwachten.......

Ik ben zelf geen jurylid, wel eens schrijfster geweest en jury bij onderlinge wedstrijdjes en het grappigste wat ik eens heb gekregen was een meloen bij de blauwe ruiters het was hartje zomer en erg warm, wat is er dan lekkerder ??

(was het vorig jaar of het jaar ervoor alanta?)

viel je toen met die hitte niet van je stoel oversized??

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 15:24

Nee hoor, verwachten niet.. maar vind het altijd wel erg leuk als er aan gedacht wordt.

haan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 15:35

GeJe schreef:
Het gaat om het gebaar, maar een vereniging die iets origineels weet te verzinnen blijft beter in het geheugen hangen... altijd goed voor wanneer ze weer bellen/mailen.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 15:40

haan schreef:

Ga ik wél of ga ik niet....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:20

Meestal krijg ik alleen het geld. En soms krijg je daarna ook nog wat te eten. Maar wat ik wel heel leuk vond was een vlaai die ik meekreeg.
Bos bloemen ook een paar keer.

Iris82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 22:32

Ik (schrijfster) kreeg laatst een bodywarmer van de organiserende vereniging. Die hadden ze me ook wel van te voren mogen geven want het was weer eens koud in het juryhokje...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:26

Angelo schreef:
Daar stond dan die lekkere mosterdsoep tegenover moet je maar rekenen.

Maar wat de tauge in die soep deed?!?

KarinvdM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:27

GeJe schreef:
Nee hoor, verwachten niet.. maar vind het altijd wel erg leuk als er aan gedacht wordt.

Ik vind het ook erg l ullig als ik zelf een schrijver/ster heb en dat ik iets krijg en hij/zij niet.

Mar_Nimbus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 23:35

ik vind het erg leuk als ik een presentje krijg of zoiets
ik vind het nog leuker als mijn schrijfster iets krijgt, ik heb meestal een eigen schrijfster bij me
vorige week kreeg zelfs mijn vriend, die ook was meegegaan, een petje mee, super vond ik dat

maar het allerleukste vind ik toch als ze je terugvragen en zeggen dat ze zo ontzettend tevreden en blij met je waren,
want daar doe je het tenslotte voor

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:03

gijs schreef:
maar het allerleukste vind ik toch als ze je terugvragen en zeggen dat ze zo ontzettend tevreden en blij met je waren,
want daar doe je het tenslotte voor

Dat overkomt mij elke keer........
Geloof me....... dat went vanzelf.......

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:30

Heb net wat voor de jury gehaald..Olielampje,zakje merci en een douche aromegel iets en dan in plastic ingepakt hoop dat ze het leuk vinden en voor de schrijver het zelfde aleen dat in oranjeachtig/roze en voor jury blauw

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:36

Chatelaine schreef:
*Bedankt zich dat ze zelf nog wat voor de jury aanstaande zaterdag moet halen*Dus kom maar op met een leuk idee

Ik ga geregeld mee schrijven met een vriendin van mij die jury is, en laatst in Almere kreeg ik ook een fles wijn mee, was heel leuk, vooral omdat ik het helemaal niet had verwacht.
Mijn vriendin vertelde dat het in Amsterdam erg leuk wordt gedaan, zowel de jury als de schrijver krijgen na afloop een tasje vol met lekkere Douglas producten mee. Count me in next time!