Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

sammie_44 schreef:Aha... als je je paard niet goed onder controle hebt dan springt ie verkeerd aan, als je paard wel goed onder controle zit dan springt ie goed aan en luisterd goed naar je hulpen. In de B mag het natuurlijk nog wel.

Njoy schreef:Ik had ook een keer dat ik in de B in de verkeerde galop zat. Ik had werkelijk geen idee en reed gewoon vrolijk verder. Mijn pony liep heel netjes en zonder storingen. Ik had 145 punten en kreeg op het aanspringen een 1 , de volte een 1 en terug naar de draf een 1. Ik vond dit best laag eigenlijk

webbie schreef:Volgens mij betekent een 1 "niet uitgevoerd". Daar is bij verkeerd aanspringen geen sprake van, hooguit slecht uitgevoerd. Ik zou dan eerder een 2 of een 3 geven. Het effect van de hulpen wordt dan natuurlijk ook nooit meer een voldoende want verkeerd aanspringen betekent dat de hulpen niet correct zijn gegeven of de voorbereiding niet correct was. Daar dus hooguit een 5 (en die staat voor "bijna voldoende").
beantsje schreef:In de nieuwe dressuurproeven staan de cijfers gedefinieerd.
Ik weet niet hoe het vroeger was, maar nu staat er bij de 1:"De uitgevoerde oefening is nauwelijks meer te herkennen. Het paard verzet zich, stormt weg, deinst achterwaarts, etc."
Wat vind je van deze waardering: "Er zijn duidelijke fouten, maar er blijken wel tamelijk bevredigende basisvoorwaarden van het scala van de africhting aan ten grondslag te liggen". (=een 4)
Suleika schreef:webbie schreef:Volgens mij betekent een 1 "niet uitgevoerd". Daar is bij verkeerd aanspringen geen sprake van, hooguit slecht uitgevoerd.
maar het is hersteld, dus het was wel uitgevoerd
bij een eenvoudige wissel waarin hij heel heet werd. Toen kreeg ik een 5 met de opmerking te laat. Ja ik had wel gelijk weer van galop veranderd maar het was op een korte zijde en ik was de bocht al half door voor ik goed zat.