jury's in klasses delen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: jury's in klasses delen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:13

Angelo schreef:
Maar wanneer ben je slecht. Als je te weinig winstpunten geeft of als je juist iedereen een winstpunt geeft ?
Elk jaar na de kampioenschappen laait de discussie van puntenverschillen weer op. Eén punt verschil op elk onderdeel, levert al snel 26 punten verschil op. En wat de meesten vergeten is dat je als je mij de M (of H) jureert of bij de C, dat al snel veel verschillen kan opleveren. Oké, een 8 en een 4 is wel extreem, maar een 5 en een 7 heb je met zo'n plaatsverschil al snel.

Tja Angelo... Als jury kan je het toch nooit goed doen in de ogen van veel ruiters.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:40

Angelo schreef:
sjaantje schreef:

Dat is niet helemaal waar. Ik ken genoeg verenigingen die, als er een keer een 'slecht' jurylid heeft gejureerd, besluiten om die persoon nooit meer te vragen. Enigszins selecteren doet men dus wel.

Maar wanneer ben je slecht. Als je te weinig winstpunten geeft of als je juist iedereen een winstpunt geeft ?
Elk jaar na de kampioenschappen laait de discussie van puntenverschillen weer op. Eén punt verschil op elk onderdeel, levert al snel 26 punten verschil op. En wat de meesten vergeten is dat je als je mij de M (of H) jureert of bij de C, dat al snel veel verschillen kan opleveren. Oké, een 8 en een 4 is wel extreem, maar een 5 en een 7 heb je met zo'n plaatsverschil al snel.

En dat is nou, waarom ik 'slecht' tussen aanhalingstekens zette. Het is niet aan mij om te beslissen of een jury 'slecht' gejureerd heeft. Die geluiden heb ik alleen gehoord.
En om dat meteen weer (doel op KarinvdM) te roepen dat deelnemers de juryleden nooit 'waarderen', dat vind ik behoorlijk over één kam scheren.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 23:47

sjaantje schreef:
En om dat meteen weer (doel op KarinvdM) te roepen dat deelnemers de juryleden nooit 'waarderen', dat vind ik behoorlijk over één kam scheren.

Dat is wellicht waar, maar ga er maar vanuit dat 75% loopt te kankeren na afloop......... Dus in mijn ogen zit Karin niet zo verkeerd.........

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 09:39

sjaantje schreef:
En om dat meteen weer (doel op KarinvdM) te roepen dat
deelnemers de juryleden nooit 'waarderen'

, dat vind ik behoorlijk over één kam scheren.

@ Sjaantje, je verdraait mijn woorden...

KarinvdM schreef:
Tja Angelo...
Als jury kan je het toch nooit goed doen in de ogen van veel ruiters

Als je kijkt naar de topics die op WD regelmatig worden geopend over al die waardeloze juryleden die het allemaal niet goed zien en niet goed weten, dan krijg ik inderdaad de indruk dat veel ruiters niet tevreden zijn. Ik denk dat dat vaak onterecht is, veel ruiters/amazones bekijken hun eigen prestaties door een veel te roze bril.

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:08

Ik probeer dan ook regelmatig iemand te vinden die me wil filmen. Zo kan ik na afloop met de coupon kijken hoe het is gegaan. Het gevoel van hoe ik het vond gaan schijnt vaak anders te zijn dan hoe het eruit ziet. Ik ben tegenwoordig tevreden als ik het zelf goed vind gaan, of als ik een prijs/winstpunt heb. Ik probeer er geen probleem meer van te maken.
Bovendien vind ik het leuk om op de filmpjes de (hopelijke) vooruitgang te zien van het begin tot nu.

memiro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:57

denk dat te veel ruiters/ amazones niet reeel zijn over hun eigen doelen, soms moet je gewoon tevreden kunnen zijn met je eigen doel behaalde doel, ook al heb je geen punt of prijs. Er zijn teveel ruiters die hun humeur af laten hangen van de punten van de jury, maar vergeten of ze fijn hebben gereden en hebben genoten van hun sport. En of het reeel was om meer te verwachten van paard/ combinatie.

Denk dat een betere bijscholing wel kan bijdragen aan het verminderen van jury verschillen.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 08:48

De discussie of ruiters reëel zijn in hun verwachtingen, staat hier volledig buiten.
Het gaat erom dat er jury's rondlopen die echt hulp kunnen gebruiken en dat schijnbaar vrijwillig niet vragen.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:06

amondi schreef:
Het gaat erom dat er jury's rondlopen die echt hulp kunnen gebruiken en dat schijnbaar vrijwillig niet vragen.

Stichting Correlatie of beter nog......... CGJ

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 09:08

Pas maar op of ik draag je voor als mistery jury!

memiro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:59

amondi schreef:
De discussie of ruiters reëel zijn in hun verwachtingen, staat hier volledig buiten.

Ok weer on topic; ik denk dat je dan moet beginnen met de bijscholingen te veranderen, nu zijn ze erg saai en zinnige discusies worden meteen afgekapt. Ook valt het altijd op hoe veel van mijn collega jury leden het regelement niet kennen.
Ik ga wel eens mee met bevriende jury leden om te schijven en zij bij mij, lijkt misschien heel saai........ maar achter af geeft het vaak leuke discussies.
Wat ik nu ook leuk zou vinden als basis jurylid om gewoon eens bij een ZZGP jury lid te schijven en een paar keer mee te lopen, en achter af wat proeven te bespreken om gewoon wat meer te leren.

Verder is het volgens mij belangrijk om vaak genoeg te jureren, anders heb je altijd de mensen er tussen; hebben eigenlijk niets meer met paarden maar volgen braaf de bijscholing en vinden het nog een leuke weekend invulling een paar keer per jaar.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:05

memiro schreef:
Ik ga wel eens mee met bevriende jury leden om te schijven en zij bij mij, lijkt misschien heel saai........

De schrijver(m/v) is NIET bevoegd om te schrijven bij een klasse die hij/zij zélf ook mag beoordelen.........

memiro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:12

nee maar ik ben IL dus ik mag vrijwel bij iedereen schijven ........ (IM/ IZ enz)
En heb ook een paar keer gehad dat ik een schijver kreeg van een vereninging die zelf IZ jury was, en die zelfde dag IZ ging jureren. Maar gewoon niet alle klasse kon doen, omdat ze dan aan haar dag limiet zat. Maar zal dus voortaan uitkijken, en gewoon braaf bij hogere jury leden gaan schrijven

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:20

memiro schreef:

Ik ga wel eens mee

met bevriende jury leden om te schijven en zij bij mij,

Da's tweezijdig.......... dat kan nooit........

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:22

Vorig jaar op de nederlandse kampioenschappen in de Z1 zat er ook gemiddeld 20 punten verschil in combinatie's.
EEn vriendin van me had geloof ik bijna 30 punten verschil.
Waaronder ook een 8 en een 4 op een onderdeel..
Echt belachelijk.
Volgens mij heeft de KNHS nooit de punten op de uitslag op de site gezet omdat ze bang waren voor de reactie's..
Ik weet nog dat ze na een week niet beschikbaar waren toen ik erom mailde..
Stond alleen een plaatsing cijfer.

memiro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:26

memiro schreef:
Maar zal dus voortaan uitkijken, en gewoon braaf bij hogere jury leden gaan schrijven

dat bedoel ik dus en zelf dus alleen maar niet juryleden laten schrijven....
Moet ik toch eens mijn springende vrienden lief aankijken.
En zal de vereninging er eens op aan spreken als ze mij een te hoog gekwalificeerde schijver aanbieden

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:28

memiro schreef:

Kunnen die dan lezen?

memiro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:42

CGJ12 schreef:
memiro schreef:

Kunnen die dan lezen?

Haha ja dat kan nog wel eens een probleem worden
Misschien moet ik dan toch vanuit hier (nieuw zeeland) dan maar wat dressuurmutsen importeren. Hier moet je in de rij staan als je wil schrijven, hebben ze geloof ik in nederland geen last van.