Wedstrijden bij kampioenschappen zwaarder gejureerd?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:38

CGJ12 schreef:
Je moet het doen met iemand anders...........
En nu maar hopen dat je het verschil een beetje binnen de perken weet te houden. Voor je het weet word je hier op Bokt op de brandstapel gezet..............


Tja... die verschillen zullen we denk ik wel houden. Zal mijn firewall dus maar vast gaan updaten

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 14:55

GeJe schreef:
Tja... die verschillen zullen we denk ik wel houden. Zal mijn firewall dus maar vast gaan updaten

Je profiel legen lijkt me handiger.
Vooral die cartoons verwijderen...............

Neverhere
Berichten: 3381
Geregistreerd: 26-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:57

GeJe schreef:
ranna schreef:
.... Wat ik echter zie is dat er wordt gekeken naar de behaalde prestaties in het verleden van iemand en niet naar wat zo'n persoon op het moment supreme laat zien....


Het is toch: ... in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.... Voor alle dressuurproeven zou een een bijsluiter moeten worden opgesteld.


Precies!

happyjoyce

Berichten: 4496
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 13:47

Bij mij zijn de kampioenschappen en selecties denk ik zeker niet lager gejureerd. In de 1e selectie had ik 171 maar was wel de enige met een winstpunt, 2e selectie 169 was iedereen wel wat hoger en de kampioenschappen 176 en 178.

Scara
Berichten: 102
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Wedstrijden bij kampioenschappen zwaarder gejureerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 14:19

Heb afgelopen weekend ook kampioenschappen gejureerd. Had van mezelf niet echt het idee dat ik strenger was als anders (ben altijd wel streng mischien)
En je hebt altijd wel een aantal combi's waar je als jury verder uitelkaar zit met de punten, kun je denk ik ook niet zoveel aan veranderen. Alleen weet ik ook wel dat als het je betreft je d'r toch stevig van baalt.

@GeJe hoe heb jij het gehad?

chelsea82
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Wedstrijden bij kampioenschappen zwaarder gejureerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 00:22

Ik denk dat er op regionale kampioenschappen jury's moeten gaan zitten uit een andere regio.Dan zal de uitslag heel anders zijn, omdat de juryleden de ruiters niet kennen.Want het is gewoon waar dat er bij bepaalde mensen op naam wordt gejureerd en niet op de prestatie.Wij moeten voor een 9 rijden en moeten blij zijn als we een 5/6 krijgen.Hun rijden voor een 5 /6 en krijgen een 8.Tja, soms is een bepaalde achternaam toch wel handig.Maar ach, wij verdienen onze punten eerlijk, die ruiters komen zichzelf nog wel eens tegen.Maar het is heel frustrerend.
Juryleden uit een andere regio of juryleden van het ZZGP zouden een hele andere en eerlijke uitslag geven.Maar dat kost wat meer en dat zal wel niet kunnen/mogen.

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: Wedstrijden bij kampioenschappen zwaarder gejureerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:32

Ik vroeg me dit eigenlijk ook al een tijdje af. Bij de selecties werden er bij ons weinig wp. gereden en heb aan mensen gevraagd waarom: "Om je voor te bereiden op de Zuid- Hollandse." Aha, maar waarom werd er dan zo laag gejureerd op de ZHK?
Het viel me op dat er in mijn cat. de punten heel dicht op elkaar zaten. Veel in de 140.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:16

Nou, dat zit er weer op

Alles wat netjes voor elkaar door de organisatie, alleen jammer dat jeryhokjes wel verwarmd waren maar géén raam hadden... met koude vingers dus en een rode neus (nee... niet van de BB) heb ik met veel plezier mijn punten kunnen uitdelen.

Ik moet eerlijk zeggen dat het niveau me toch wat tegenviel omdat dit de geselecteerden waren voor de provincie Friesland. Ik maar 1 deelnemer van naam, de rest was dus gewoon onbekend talent zullen we maar zeggen.

Zat over de hele linie redelijk dicht bij mijn collega, en over de proeven waar we toch (groot) verschil hadden heeft niemand geklaagd of zelfs maar een opmerking gemaakt.... vreemd en jammer.

Zijn er hier trouwens op Bokt.nl ook mensen die in de L2, M1 of M2 paarden hebben meegereden?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 12:20

GeJe schreef:

Zat over de hele linie redelijk dicht bij mijn collega

, en over de proeven waar we toch (groot) verschil hadden heeft niemand geklaagd of zelfs maar een opmerking gemaakt.... vreemd en jammer.

Daar maak je de grootste fout GeJe..............
Daar had moeten staan: "mijn collega zat over de gehele linie dicht bij mij..... "


Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:50

GeJe schreef:
Nou, dat zit er weer op


Ik moet eerlijk zeggen dat het niveau me toch wat tegenviel omdat dit de geselecteerden waren voor de provincie Friesland. Ik maar 1 deelnemer van naam, de rest was dus gewoon onbekend talent zullen we maar zeggen.


Zijn er hier trouwens op Bokt.nl ook mensen die in de L2, M1 of M2 paarden hebben meegereden?


Clubgenootje, Annelies vd Berg met Treah in de M1 als 2e geplaatst!
Was/is ze wel heel blij mee!

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:14

CGJ12 schreef:
GeJe schreef:

Zat over de hele linie redelijk dicht bij mijn collega

, en over de proeven waar we toch (groot) verschil hadden heeft niemand geklaagd of zelfs maar een opmerking gemaakt.... vreemd en jammer.

Daar maak je de grootste fout GeJe..............
Daar had moeten staan: "mijn collega zat over de gehele linie dicht bij mij..... "




Heb je gelijk in CGJ12 Ik was het opperhoofd en zat dus te kleumen achter C... Collega-jury bleek bij aankomst trouwens een goede bekende, dus voor niets zitten vissen wie er ook zou komen... hehehe

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:15

amondi schreef:
GeJe schreef:
Nou, dat zit er weer op


Ik moet eerlijk zeggen dat het niveau me toch wat tegenviel omdat dit de geselecteerden waren voor de provincie Friesland. Ik maar 1 deelnemer van naam, de rest was dus gewoon onbekend talent zullen we maar zeggen.


Zijn er hier trouwens op Bokt.nl ook mensen die in de L2, M1 of M2 paarden hebben meegereden?


Clubgenootje, Annelies vd Berg met Treah in de M1 als 2e geplaatst!
Was/is ze wel heel blij mee!


Toch weer iemand blijgemaakt dus...

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:22

Toch nog 2 vraagjes: Wat is er met Kim Jacobi gebeurt? (M2 paarden)
En hoe krijg je Miriam Hollander zo laag?(m1)
Of alleen per pb?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 14:31

GeJe schreef:
... Collega-jury bleek bij aankomst trouwens een
goede bekende

, dus voor niets zitten vissen wie er ook zou komen... hehehe

.......... nog beter dan een vage kennis.............

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 15:21

Hehehe... tja, is altijd lastig om nu aan te geven om welke relatie-vorm het zou gaan... Wij kunnen het in ieder geval goed met elkaar vinden en hebben dezelfde gedachten over het rijden/beoordelen/etc.

Zoiets is toch beter dan de heer .... (je weet wel wie ik bedoel....).

Scara
Berichten: 102
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Wedstrijden bij kampioenschappen zwaarder gejureerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 16:09

chelsea82 schreef:
Ik denk dat er op regionale kampioenschappen jury's moeten gaan zitten uit een andere regio.Dan zal de uitslag heel anders zijn, omdat de juryleden de ruiters niet kennen.Want het is gewoon waar dat er bij bepaalde mensen op naam wordt gejureerd en niet op de prestatie.Wij moeten voor een 9 rijden en moeten blij zijn als we een 5/6 krijgen.Hun rijden voor een 5 /6 en krijgen een 8.Tja, soms is een bepaalde achternaam toch wel handig.Maar ach, wij verdienen onze punten eerlijk, die ruiters komen zichzelf nog wel eens tegen.Maar het is heel frustrerend.
Juryleden uit een andere regio of juryleden van het ZZGP zouden een hele andere en eerlijke uitslag geven.Maar dat kost wat meer en dat zal wel niet kunnen/mogen.


Sorry hoor, maar denk jij dat de "namen" waar je het over hebt buiten de regio niet bekend zijn???
En je moet niet alle juryleden over 1 kam scheren, want er zijn er ook wel bij waar de naam niet zoveel doet hoor!