weet wel ongeveer wie er in eersel meedoen, als je er eenmaal tussen zit blijven ze vaak daar starten, is een van de weinige concoursen hierzo waar je 2 proeven na elkaar kan starten en 2 binnenbaken zijnzeker de Z ruiters ken ik vaak nog wel...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
weet wel ongeveer wie er in eersel meedoen, als je er eenmaal tussen zit blijven ze vaak daar starten, is een van de weinige concoursen hierzo waar je 2 proeven na elkaar kan starten en 2 binnenbaken zijnIr111 schreef:Euh, ik denk dat we hetzelfde bedoelen maar het anders noemen.
Dank voor je uitleg!
Kimberley84 schreef:Hoe kun je twee proeven jureren bij dezelfde combinatie? dit is toch niet toegestaan? of ben je geen officiele jury?
Renske20 schreef:nu ben ik benieuwd wie dat was raizaweet wel ongeveer wie er in eersel meedoen, als je er eenmaal tussen zit blijven ze vaak daar starten, is een van de weinige concoursen hierzo waar je 2 proeven na elkaar kan starten en 2 binnenbaken zijn
zeker de Z ruiters ken ik vaak nog wel...

ik had daar ook stukjes van gezien.. reden dat t paard zo trok steeds, was dat ze gewoon veelste lomp in de handen was, ze zat er maar aan te trekken en te schoppen met scherpe wielsporen, terwijl het beestje net 2 maanden onder het zadel was.. vond het erg zonde Raiza schreef:Er was er ook 1 bijDie sloeg en schopte haar paard toch, had haar paard totaal niet onder controle. Heb nog even gedacht om haar bij me te roepen, maar toen riep haar vader(?) al dat ze normaal moest doen.
Ik hoorde later dat ze met een ander paard Z rijdtWas niet te zien.
stalleke schreef:Rens je kent haar welik had daar ook stukjes van gezien.. reden dat t paard zo trok steeds, was dat ze gewoon veelste lomp in de handen was, ze zat er maar aan te trekken en te schoppen met scherpe wielsporen, terwijl het beestje net 2 maanden onder het zadel was.. vond het erg zonde

Raiza schreef:Ik ken het meisje verder niet en heb haar ook nooit eerder zien rijden, maar vind het erg jammer dat iemand zo met zijn paard omgaat.
Ik hoorde van het secretariaat dat het de eerste wedstrijd met dat paard was... dan blijf je toch juist rustig om het paard vertrouwen te geven. Eersel heeft best een kijkerige bak, zeker voor een jong paard, als hij dan ook nog op zijn flikker krijgt als hij een keer wegschiet, wordt het vertrouwen echt niet beter.
griebels schreef:
Paard heeft al enkele onderlinge wedstrijden gelopen met haar, ook in die bak overigens... Het was dus de eerste OFFICIELE wedstrijd van die combinatie.
griebels schreef:Overigens vind ik het niet netjes dat er hier dingen worden aangehaald 'van horen zeggen'... Zij kan hier haar verhaal niet doen, is geen bokker namelijk. Dat de proef wordt besproken is normaal als je zo hebt gereden maar mensen moeten geen dingen gaan vertellen waarvan ze niet weten of het waar is
griebels schreef:En dit snap ik dus niet... Ik weet over wie het hier gaat en ik geloof best dat dit gebeurd is hoor, maar ik ken haar zo helemaal niet. Zij komt op mij over als een heel rustige en eerlijke ruiter.
Ze rijdt dus ook echt wel netjes.
Ik heb wel gehoord dat ze haar 2e proef niet wilde rijden maar dat ze moest van haar vader
Kimberley84 schreef:Hoe kun je twee proeven jureren bij dezelfde combinatie? dit is toch niet toegestaan? of ben je geen officiele jury?
griebels schreef:Dat is ook niet wat ik bedoelde. Ik zei al dat ik wel geloof dat ze haar geduld is verloren en niet eerlijk is geweest tegenover het paard.
Maar van horen zeggen:
- eerste wedstrijd voor het paard
- 2 maanden onder het zadel
zijn dingen die niet waar zijn...
griebels schreef:Dat is ook niet wat ik bedoelde. Ik zei al dat ik wel geloof dat ze haar geduld is verloren en niet eerlijk is geweest tegenover het paard.
Maar van horen zeggen:
goldwing schreef:griebels schreef:Dat is ook niet wat ik bedoelde. Ik zei al dat ik wel geloof dat ze haar geduld is verloren en niet eerlijk is geweest tegenover het paard.
Maar van horen zeggen:
sorry had even verkeerd gelezen denk ik
las het als een (aanval) op de jury en ik moet zeggen dat het een hele goede jury was en heel correct
Ze jureerde wat ze zag en durfde een 0 maar ook een 9 te geven, en liet zich nergens door beinvloeden, en zo hoort het ook
Heb dit wel eens anders meegemaakt met jury's ben zelfs een keer met een gevoelige jury gaan schrijven puur omdat we die verdachten dat hij jureerde op het verleden van de ruiter
En ja hoor promt komt er een vliegende wissel die de ruiter door 3 draf passen maakte geeft de jury een 8 voor
Kijk de jury aan en krijg het commentaar " weet dat het door de draf was maar ruiter huppelupup kent dat wel heeft dat regelmatig met andere paarden bewezen"
Ruiter zei zelf ik kan mijn paard op stal laten staan en alleen maar even hallo zeggen tegen die jury dan heb ik nog een winstpunt
Nee geef mij maar een jury die correct jureerd en zich helemaal niet laat beinvloeden door wat dan ook zoals Raiza
Was het hele jury korps maar zo dan was het niet zo moeilijk
Raiza schreef:griebels schreef:Dat is ook niet wat ik bedoelde. Ik zei al dat ik wel geloof dat ze haar geduld is verloren en niet eerlijk is geweest tegenover het paard.
Maar van horen zeggen:
Je geeft enkele reacties zelf aan dat het de eerste officiele wedstrijd is. Dat zie ik als de eerste wedstrijd. Onderlinge wedstrijden geven vaak niet dezelfde "stress" als een officiele wedstrijd.
2 maanden onder het zadel heb ik nergens beweert, was een ander persoon.