Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
CGJ12 schreef:CarolineP schreef:Ben ik met je eens CJG12. Maar als je je paard netjes aan de teugel heb, kun je hem ook OP de loodlijn voorstellen! Sterker, jij bepaald dan de lengte van de hals!Dus als een paard in de ring achter de loodlijn wordt voorgesteld vraag ik me af waarom iemand daar voor kiest.
Sommige paarden hebben het optimale "nageeflijkheidspunt" iets vóór de loodlijn, anderen óp de loodlijn, en weer enkele anderen iets "achter de loodlijn"
De "nageeflijkheidslijn ligt voor ELK paard op een ander punt. De LOODLIJN is een natuurkundig begrip die is uitgevonden door mensen.
De reden waarom SOMMIGE ruiters een enkel paard iets achter de loodlijn rijden ligt in het feit dat dat betreffende paard bij het rijden óp de loodlijn NIET meer volledige nageeflijkheid heeft, en dús dan niet aan de teugel loopt..........
En dat de reglementen daar geen raad mee weten is niet mijn probleem........ mijn "feeling" overruled ELK reglement.