Schrijven om begrip jurering te vergroten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Schrijven om begrip jurering te vergroten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 11:25

Het is ook niet dat ze de verkeerde punten opschrijven, maar meer andere opmerkingen maken. Zoals even 'per ongeluk' vermelde dat het paard met een andere amazone al ruim Z loopt, of zoiets. Ik vind dat echt niet kunnen. Vorige wedstrijd vroeg een jury steeds aan me of ik de combinaties kende. Dan ga je toch niet meer zeggen dan ja of nee, of hoogstens, ja die staan hier op stal. Ik vind commentaar als, je die pony loopt met haar zus z2 of ja, vorige keer ging het ook al voor geen meter echt beïnvloeding.
Daarmee is niet gezegd dat het ook effect heeft op de juryleden ( daar ga ik tenminste niet van uit ), maar ik vind dat je dat soort commentaar voor je moet houden.

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 12:45

Nee dat snap ik, dat ze dat niet doen(zou wel heel ernstig zijn!)

Tja, inderdaad wel banketstaaf wat ze doen, maar zoals je zegt hoort het de jury natuurlijk eigenlijk niet te beïnvloeden. (vaak zien jury's het zelf trouwens ook al als een paard hoger loopt of heeft gelopen). Tja, ik zou dat soort dingen nooit zeggen, zelfs niet als ik een hekel aan iemand heb.

Ik had laatst wel dat er een meisje van onze club in de ring was,met een manege pony(die start ze dus bij de KNHS, L1). Zij heeft altijd het probleem dat ze er niet genoeg aan rijdt en dat de pony een beetje loopt te sloffen enzo. Toen had de jury gezegd dat ze misschien een spoortje moest gaan dragen. Toen heb ik wel gezegd: ze zijn hier nogal anti spoor en het is een manege pony dus veel zin zal het niet hebben(zoiets, wat aardiger natuurlijk), toen heeft ze me het er wel onder laten zetten. Ik zeg dus ook wel gewoon dat het en manegepony is(tja, is misschien ook niet zo handig??)

Zonnetje81

Re: Schrijven om begrip jurering te vergroten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 11:43

Ik vind ook dat als je langs de kant staat het algemeen beeld vaak beter is dan als je echt per onderdeel gaat kijken.....