Verzorging; 7 of 8

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 10:29

Nog leuk voorbeeld dat het een onzin-cijfer is.
Vriendin heeft ook fjord maar dan de donkergrijze variant met dikke wildstrepen op zn knietjes (aftekeningen dus).
Rijdt wedstrijd en krijgt een 4!!! voor verzorging want pony was niet schoon?
Dus zij witheet de jury uit dr hok getrokken en gevraagd of ze even wilde aanwijzen waar haar paard dan niet schoon was.
Jury wijst vervolgens zn wildstrepen aan, kijk zegt ze: allemaal vlekken.
Vriendin pakt borstel en geeft die aan de jury: zo gaat u die er dan maar even af proberen te poetsen, en ik kan u vertellen, dat wordt lastig hoor met aftekeningen....
Jury weigerde uiteraard met als comentaar : nou ik vind het niet schoon...... tsja wat moet je daar nou mee?? Als een jury het verschil tussen aftekeningen en vuil al niet eens kan zien of daarna kan toegeven dat hij/zij fout beoordeeld heeft en als nog de punten aanpast (maakte voor de rangschikking niet eens uit en voor een wp ook niet).
Brr kippenvel krijg ik van dat soort jury's.......

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-06 11:09

Hahahaha! Hoe je dat zegt! Prachtig, maar het is wel heel erg dat ze niet eens zegt, nou sorry ik neem mijn cijfer terug. Schandalig!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:52

Vippie schreef:
Dus zij witheet de jury uit dr hok getrokken


Tja, op die manier verpruts je het dus helemaal voor jezelf...

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 11:54

Ik geef meestal een 7 of een 8.
Ik kijk daarbij ook naar een geschoren of gevlochten staart en ook naar een gevlochten of losse maantop. Ongetoiletterde paarden met megasokken (uitgezonderd als het een raskenmerk is). Lager dan een 7 ga ik eigenlijk nooit, tenzij het paard duidelijk zo uit de wei getrokken is en hoger dan een 8 ga ik ook zelden.

Hamont

Berichten: 642
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Verzorging; 7 of 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 22:59

De beoordelingsfactoren voor een correcte verzorging van het geheel zijn:
-De wedstrijdconditie van het paard
-De hoefverzorging van het paard
-Het toilet van het paard
-de verzorgingvan de optoming en het harnachement
-De verzorging van de kleding van de ruiter
-De juiste manier van optoming van het paard

Als dit alle factoren zijn, dan vraag ik me af waarom ik altijd maar een 7 of en 8 voor de verzorging krijg... Ik heb het altijd goed voor elkaar, maar krijg het idee dat mensen die hun paard zo uit de klei trekken net zo goed een 7 krijgen... Durven juryleden bij de paarden geen 9 te geven? Vroeger bij de pony's was dat een minder groot probleem! Het stimuleert gewoon niet echt om je paard tip top in orde te maken, ik ben van mening dat als de verzorging goed is je makkelijk een 9 moet kunnen krijgen! En het cijfer vind ik belangrijk, het blijkt of de ruiter de innerlijke discipline heeft om zijn paard en tuig netjes te maken, ook uit respect voor de jury.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 17:01

KarinvdM schreef:
Ik geef meestal een 7 of een 8.
Ik kijk daarbij ook naar een geschoren of gevlochten staart en ook naar een gevlochten of losse maantop. Ongetoiletterde paarden met megasokken (uitgezonderd als het een raskenmerk is). Lager dan een 7 ga ik eigenlijk nooit, tenzij het paard duidelijk zo uit de wei getrokken is en hoger dan een 8 ga ik ook zelden.


Hier ben ik het helemaal mee eens! (als ik een jury zou zijn, zou ik het ook zo doen)