Beoordeling valt reuze mee tov kuodbloed

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 13:01

Ik zag ergens anders op bokt een topic over een meisje dat met haar shetje van 1.07 in de L loopt...bij de paarden! En dan zet ze ook nog regelmatig dus die grote sporrrtpaarrrrden in de hoek!
Nou, als dat kan, dan moeten wij het toch ook kunnen?

ik vind trouwens dat dit meisje heeel veel lef heeft...petje af!!!

grid

Re: Beoordeling valt reuze mee tov kuodbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-06 18:09

Ik vond 1.43m bij de paarden al klein (kruising haf) maar een shetje ...
idd (petje af)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 23:30

ik heb met mijn fjord 8 dressuurwedstrijden gereden; 9 winstpunten.

heb er dus nooit geen last van gehad.

ik geloof best dat er juryleden zijn die een hekel hebben aan koudbloeden, maar geloof niet dat het er veel zijn. vaak ligt het (helaas) gewoon aan de ruiter.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 12:42

Dat gezeur over die beoordeling vind ik van mensen die met hun koudbloed geen winstpunten rijden, die zouden het op een 'normaal' paard ook niet kunnen.

Ik ben vandaag met mijn haf 2x eerste geworden en ga nu L2 starten.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 17:55

Heb leukere reacties ooit gekregen sinds ik met mijn haf start!!
Ik heb veel prijzen gereden met dat beestje in de B en L1, ga binnenkort ook L2 starten!!

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 23:02

Ik heb nu 5 proeven in de M1 gereden en 5 dikke winstpunten gehaald.
Ik ben tot nu toe altijd prima gejureerd... Heb niks te klagen

Evy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:43

gabyfedde schreef:
Maar als jij bv met een veel te dikke of harige tinker/fjord/fries/haflinger aankomt of gewoon 1 die rijtechnisch niet goed voor elkaar is dan haal je inderdaad geen punten.

Afgelopen zondag had ik m'n debuut met een dikke Fjord die ontzettend overbouwd is
Maar toch werden we 2 keer 1ste met 4 winstpunten!
Met een andere fjord ben ik nu M1 met 2 winstpunten...

Ik ben ook nooit benadeeld door jury's. En ik vind het ook erg makkelijk om het probleem altijd bij de jury te zoeken. Als je gewoon goed rijd dan komen die punten echt wel hoor!!
En misschien zitten er wel jury's bij die echt niet van koudbloeden houden, maar dan kan je die dan toch juist overtuigen dat ze goed kunnen lopen?? Dat is juist het leuke ervan

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 08:49

Als ik de foto's zie dan ben je gewoon beoordeeld zoals je beoordeeld zou moeten worden voor een normale dressuurproef. Een foto is natuurlijk maar een momentopname, maar het ziet er netjes uit. En als jij netjes rijdt dan krijg je daar gewoon de punten voor. Dat heeft niks te maken met het ras.

Eerder hier in dit topic las ik dat vooroordelen groter worden in de hogere klassen. Die opmerking slaat echt nergens op. In de hogere klassen wordt gewoon meer van een paard gevraagd, en het is nou eenmaal een feit dat de meeste koudbloeden daar niet op gebouwd zijn. Dus dan vallen de punten lager uit. Ik vraag me af wat dat met vooroordelen te maken heeft??

Maar zolang jij fijn kunt rijden krijg je gewoon de punten die je verdient. Succes in de volgende klasse

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:21

gabyfedde schreef:
Het ligt er ook aan in wat voor conditie je paard is.
Baggio ziet er super uit en heeft een prachtige uitstraling, die zal echt niet snel benadeeld komen. Maar als jij bv met een veel te dikke of harige tinker/fjord/fries/haflinger aankomt of gewoon 1 die rijtechnisch niet goed voor elkaar is dan haal je inderdaad geen punten. Veel te vaak wordt meteen naar de jury gewezen, soms terecht maar meestal is er ook echt een goede reden.

Je kunt ook met een veel te dikke of harige KPWN op wedstrijden komen hoor..

Arthorius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 11:11

Ik rijd zelf geen wedstrijden, maar ik heb 2 mensen op stal die dat wel doen.
Vooral de ene is zeer enthousiast.
Zij rijdt op een fries/draver.
Deze heeft de uitstraling en gangen van een fries, en de uithoudingsvermogen van een draver.

Zij rijdt op de club bij ons in de buurt, en lest 2 x in de week.
Vorige week was er een instructeur die heel duidelijk de voorkeur geeft aan k.w.p.ners.
(De instructeurs wisselen onderling wel eens)
Hij vetelde mijn vriendin dat zij nou eenmaal geen Salinero had, en daarbij geen kansen maakt.
Mijn vriendin zeer trots op haar paard, was in alle staten.
Zeer onterecht vond ik wat deze man vertelde, dan moet je geen les geven aan andere rassen.
Zij ging haar beklag doen bij het hoofd van dit bestuur, en hij vond het terecht dat dit niet kon, MAAR hij vertelde mijn vriendin wel dat zij haar paard moest vergelijken met een fjord.
Wat is dit nu voor opmerking??
Het was toch zeker ook wel beledegend bedoeld, en of een fjord geen dressuur kan rijden?

Zowel mijn andere vriendin als ik hebben een haflinger, en wij waren afgelopen woensdag voor het eerst op deze club voor een les.
Ik heb in ieder geval geen zin meer om daar te rijden.

Ik heb in het verleden bij Saskia Meinema gelesd, een vrouw wat haar
friesehengsten Grand-Prix St.George rijdt.
Zij geeft meerdere koudbloeden les, en kijkt niet naar het ras, maar wat het paard in zijn mars heeft, en dat brengt zij naar voren.

Zowiezo vind ik mensen die met koudbloeden dressuur rijden erg knap.
Het is inderdaad wel moeilijk om met deze dieren de top te behalen.
Des te meer lof verdienen ze.

Als je kijkt hoeveel k.w.p.ners er in Nederland zijn, en dan vergeleken
met de hoeveelheid haflingers, denk ik dat er meer haflingers goed dressuur rijden dan de k.w.p.ners.

Maar dat is mijn mening.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:17

Arthorius schreef:
Ik heb in het verleden bij Saskia Meinema gelesd, een vrouw wat haar
friesehengsten Grand-Prix St.George rijdt.
Zij geeft meerdere koudbloeden les, en kijkt niet naar het ras, maar wat het paard in zijn mars heeft, en dat brengt zij naar voren.

Zij woont bij mij in het dorp, ik heb haar wel eens vaker zien rijden op haar friezen en dat ziet er gewoon heel mooi uit!
Ze had me toevallig ook afgelopen zondag nog gejureerd, en dat deed ze heel eerlijk en helemaal niet met vooroordelen ofzo

Arthorius

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 14:54

Ik ken jou wel Evy, want ook ik woon in Warmenhuizen.
Zo te lezen gaat het heel goed met jou en Odin.
Mijn complimenten.

Gr.Arthorius alias Michele en Amoretto

PallyClaas

Re: Beoordeling valt reuze mee tov koudbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 11:07

Ik heb een fjord in het M2 gestart tussen de paarden. IBOP vol tienen. Winstpunten genoeg. Rabodeken en huldiging in de jaarbeurs. De eigenaresse werd zwanger en had nog een paard, dus helaas is Kjelle verkocht. Anders had hij de Z ook makkelijk aangekund. Zelfs Alex van Silfhout was super enthousiast over die fjord.

Momenteel start ik mn Gelder. Ook daarmee gaat het niet altijd van een leijen dakje. Maar de kick is des te groter als je dan uiteindelijk wel scoort.....en de mensen die commentaar hebben ver achter je laat...LEKKER!!!!

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:25

Arthorius schreef:
Ik ken jou wel Evy, want ook ik woon in Warmenhuizen.
Zo te lezen gaat het heel goed met jou en Odin.
Mijn complimenten.

Gr.Arthorius alias Michele en Amoretto

Héé wat grappig dat je ook hier zit op bokt
Rijdt je nu ook wedstrijden met Amoretto of niet?

@PallyClaas: Heb je misschien nog foto's van Kjelle? Ik ben wel benieuwd namelijk

PallyClaas

Re: Beoordeling valt reuze mee tov koudbloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:42

Hoi Evy en andere bokkers,

Kjelle was van de hengst Hafstad. Die schijnt maar kort geleefd te hebben. De inmiddels ex-eigenaresse is Kjelle uit het oog verloren. Hij verkocht aan twee mannen (een setje ).Het telefoonnummer bleek niet meer te kloppen toen ze laatst probeerde te bellen. Dus mocht iemand weten waar Kjelle nu staat? Tips zijn welkom.
Ik ben net Bokt lid en zit nog enorm te klunzen met foto's maar hoop het onder de knie te krijgen

Groetjes PallyClaas