Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KarinvdM schreef:Ook uit dit topic blijkt het weer...
Tegenwoordig schijnen de meeste kenners aan de zijlijn te staan...
Iedere keer wordt er weer een verkeerd en totaal onkundig persoon in dat juryhokje gestopt...
amondi schreef:Misschien ging die andere jury al van de 10 uit die door de KNHS verplicht wordt?
Voorbeeld, voorwaarts in arbeidsdraf, c rechterhand: hij gaat dmv 2 stappassen voorwaarts in draf, rechtuit ook nog, gaat ook nog op de rechterhand, blijft laag( wie weet zelfs wel nageefelijik).
Niks op aan te merken? 10
Ruiter geeft te veel hand? hele punt aftrek. 9
maakt voor het wegstappen een scheef pasje? 8
Dan kom je wel aan de 182, in bovengenoemd voorbeeld zou je niet veel hoger krijgen dan een 6 of 5 op dit moment bij de meest jury's
Mies7 schreef:Ik heb net de IL-jurycursus gevolgd en afgerond. Tijdens de cursus moesten we toch echt altijd uitgaan van een 8 hoor... Ik heb onze cursusleidster nooit horen zeggen dat je uit moest gaan van een 10, wel had ze het regelmatig over een 8. Als een oefening dan echt goed gaat mocht je volgens haar wel eens naar de 9 gaan, maar dat kwam in de basissport 'toch maar sporadisch voor...'.
amondi schreef:Maar als je al die punten die Tyrza opnoemt meeneemt( mag je wel een chip laten implanteren) kom je bijna automatisch bij de aloude discussie uit: wat fantastisch is voor een B paard, hoeft niet Z waardig te zijn. Of te wel, jureer naar de klasse die je voor je hebt.
En daar laten mijn inziens veel juryleden het afweten, die jureren een L1 oefening exact hetzelfde als een M oefening.
amondi schreef:De l1 heb ik grotendeels gezien er werd gewoon heel netjes gereden.
Fitzroy schreef:amondi schreef:De l1 heb ik grotendeels gezien er werd gewoon heel netjes gereden.
In jouw ogen werd er netjes gereden.
Maar vergeet niet dat met alle onderdelen zoals een cijfer tot stand komt zoals Tyrza hier boven geschetst heeft, het er wel eens heel anders uit kan komen te zien.
Ik heb ook combinaties in de ring waarvan het algemene beeld best netjes is, maar toch gaat er ieder onderdeel wel wat fout, waardoor je dan toch niet hoog uit komt.
amondi schreef:Die 10 heb ik uit zeer betrouwbare bron. Tyrza en mies 7 zal ik wel even pbén.Dat uitgaan van een 10 is niet een hersenspinsel van mij. Het gaat bij het nieuwe jureren horen.