voor juryleden: met een pony tussen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 09:03

amondi schreef:
Ik vond Leroy altijd harstikke leuk! juist die witte vlek op zijn buik maakt hem zo bijzonder!

Ja, ik ook hoor, toen ik dat zag wist ik helemaal dat ik hem moest hebben Maarja, er zijn nou eenmaal mensen die liever een "gewoon" bruin paard in de ring zien. (Leroy z'n huidige eigenaresse gaat hem trouwens ook vanaf januari tussen de paarden starten)

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje gezeur steeds over dat pony's bij de paarden. Er zijn inmiddels ook al zoveel topics over geweest! Als jij gewoon netjes rijdt en je pony goed voor elkaar hebt krijg je je punten echt wel! Er zal best een keer iemand tussen zitten die je wat minder punten geeft maar dat is jurysport en daar zullen we toch echt mee moeten leren leven..

Hayley hier op bokt is trouwens ook een mooi voorbeeld. Haar pony is 1.52, oogt ook wel echt als een pony. Ze start dus tussen de paarden, rijdt iedereen eruit en geloof dat ze alleen nog maar boven de 170 heeft gescoord(inmiddels rijdt ze L2)

Fysiomeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 10:23

Emeraldo schreef:
Ik rij ook met mijn pony Z1 tussen de paarden. Heb af en toe het gevoel gehad dat ik een goede proef gereden had, en de punten die ik verdiende niet kreeg. Daarentegen heb ik ook een keer een echt heel slechte proef gereden, en toen had ik net geen winst.
Pas geleden had ik 2 nette proeven gereden. Ik moest ook tegen mijn eigen instructrice starten (die erg goed rijdt, ze verdient haar geld ermee, en startte met haar hengst, die behoorlijk goed loopt ). Zij had ook 2 nette proeven gereden.
Zij was 2x 1e, en ik 2x 2e met 187 en 180 punten. Mijn instructrice had bij de ene proef maar 5 punten meer. Mijn pony is echt een pony type (NRPS), en ik heb hem ook niet geschoren. Rij puur hobbymatig wedstrijden. Maar soms scoren we dus wel!

Van juri's heb ik nog geen negatief commentaar gehad. Sommige 'concurenten' kijken wel vreemd op als er een pony tussen die chique Z paarden komt wandelen. Maar als je hogere punten haalt is het wel leuk

Nou, ik heb echt precies hetzelfde meegemaakt. Ik reed met mijn pony (New Forest, 1.52m) Z2 bij de pony's, en ben toen ik 18 was Z1 bij de paarden gestart. Ook ik moest een x tegen mijn trainster, die een eigen handelsstal heeft enzo, en die had 1 van haar beste paarden mee, en ik had maar 1 puntje minder dan zij, en dat kwam omdat die sukkel van mij 1 x verkeerd aansprong (een 2!!!).

Maar dit is eigenlijk 1 van mijn weinige positieve ervaringen. Bij de meeste jury's kwam ik niet boven de 160, en dit was niet omdat het zo slecht ging, want ik kreeg vaak nog veel complimentjes van mijn concurenten. Maarja, als dan zo'n Jazz voorbij komt in passage en een machtige uitgestrekte draf met de benen door zijn neusgaten, dan voel je je toch wel een beetje hobbelen op je pony, en misschien straal je dat dan ook wel uit.

Maar om even terug te komen op dit topic, ik zou vooral in de lagere klasses gewoon meerijden hoor. Ik ken heel veel mensen die dit doen, en die halen vaak nog de meeste punten ook.
Veel succes!!!

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 10:38

ja gewoon doen
Ik ga met mijn haf ook starten tussen de paarden.
en ik heb er sch... aan kom met opgeheven hoofd aan en zo ga ik ook weer weg.
Ik ben trots op mijn paardje en dat zal ik er ook van af laten stralen lekker zelf verzekerd overkomen en met een beetje positieve bluf komen we een heel eind.
dus lekker starten en geef die jazz lijnen etc etc maar van katoen!!!!!

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 10:18

Ik start net als Emeraldo met mijn NRPS pony in de Z1.
Ik heb nog nooit lager gehaald dan 163, en dat ging ook echt waardeloos.
Afgelopen weekend was ik zelfs eerste, met 181, van de 10 paarden en 2 pony's.

laliz

Re: voor juryleden: met een pony tussen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 13:50

Ik reageer op dit oude topic omdat ik in dubio zit.

Ik rijd momenteel B pony's op een grote e-pony, maar omdat ik genoodzaakt ben met deze pony te stoppen zit ik erover te denken om op een Fjord te starten. Ik moet dan wél bij de paarden starten, vanwege mijn leeftijd.
Is het verstandig om te gaan starten met een Fjord bij de paarden, of zou ik bij voorbaat al worden afgestraft op de 'minder ruime' gangen, etc? Ik ben benieuwd of ik altijd net iets beter zou moeten presteren dan de andere combinaties of dat ik op hetzelfde niveau wordt beoordeeld.
Ik rijd wedstrijden puur voor het plezier en de leerzaamheid, maar wil mij alsnog veel teleurstelling na een proef voorkomen. Hoe kijken jury's tegen een combinatie fjord 1.47m / ruiter 1.73m aan?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 14:03

ik denk dat een jury een fjord of andere koudbloed paarden niet af kan straffen. Je kunt echt wel zien of een fjord strekt of niet. Bij een Groter paard zijn de gangen ook groter ( ruimer) . Ik denk zelf dat het gerust kan. Ik reed eerst ook met mijn 165 op een pony van 125 cm. Het ligt aan je postuur denk ik. Als je zelf wat dunner bent ziet het er beter uit op een pony, dan iemand die lang en wat steviger is.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 14:11

Bedankt voor je reactie. Ik hoop op meer reacties (van ruiters / juryleden).

Ik weeg overigens 53kg en ben dus slank te noemen. Het punt is alleen dat de middenstap -en draf niet zo ruim zijn als bij een paard. Houd de jury rekening met het (soort)pony, of moet ik bij andere punten hoger dan de andere zitten om alsnog een goede beoordeling te krijgen?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:28

tem, een antiek topic en de vraag van op een fjord starten is al zo vaak voorbij gekomen, in allerlei vormen en maten: me haf krijgt minder punten, hoe ziet een jurylid me fries, waarom krijgt ik met mijn schimmel minder punten dan iemand met een bruine... waarom winnen de flemminghs altijd... etc. etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:30

Idd, kijk maar eens in de faq van WD-V