Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dribje schreef:Hebben of zijn jullie nooit uitgesloten/gediskwalificeerd wegens het gebruiken van beenbescherming? Dat heb ik zelf al zo vaak gezien, vergeten beschermers/bandages af te doen... Ikzelf ben nog nooit uitgesloten.
Fitzroy schreef:Daarvoor word je tegenwoordig niet meer uitgesloten, Dribje. Je krijgt alleen -2 en als het voor het derde onderdeel is opgevallen moeten ze alsnog af en de proef opnieuw begonnen worden.

XLC70 schreef:Ik werd vorig jaar een keertje gediskwalificeerd. Had toen een 3-jarige Holsteiner voor het eerst mee op concours in de B (!).
Mijn paard vond het zo ontzettend spannend dat hij de ring uitsprong. Dus ik draai om, spring de ring weer in en rijd verder met mijn proef.![]()
Ging de jury keihard bellen en met haar armen zwaaien, ik deed net alsof ik het niet zag en reed gewoon door. Toen ging het raampje open of ik onmiddellijk de ring wilde verlaten! Echt super kwaad was ze. Dus ik zei dat ik mijn proef hoe dan ook uit reed omdat mijn paard de ervaring nodig had! De jury over de zeik, maar ik heb stug mijn proefje uitgereden!!![]()
Tja, geen goede reclame voor mij, maar kom op zeg! Het was de B, een super onervaren paard, 1 foutje en ik moest gelijk vertrekken, dat pikte ik dus niet!
Later kreeg ik mijn coupon terug met maar 4 punten erop.... en met hele grote letters GEDISKWALIFICEERD![]()
sorry hoor....

maar precies op dat moment keken de jury en ik over het randje zodat de laffe actie van deze ruiter vol in beeld was. Het was echt niet normaal, de hand van de ruiter gaf echt een gigantische ruk en het paard kwam zowat omhoog...Eigenlijk wilde de jury die ruiter meteen diskwalificeren, maar besloot het toen op het protocol te vermelden, zowel in commentaar als in cijfers.
XLC70 schreef:Ik werd vorig jaar een keertje gediskwalificeerd. Had toen een 3-jarige Holsteiner voor het eerst mee op concours in de B (!).
Mijn paard vond het zo ontzettend spannend dat hij de ring uitsprong. Dus ik draai om, spring de ring weer in en rijd verder met mijn proef.![]()
Ging de jury keihard bellen en met haar armen zwaaien, ik deed net alsof ik het niet zag en reed gewoon door. Toen ging het raampje open of ik onmiddellijk de ring wilde verlaten! Echt super kwaad was ze. Dus ik zei dat ik mijn proef hoe dan ook uit reed omdat mijn paard de ervaring nodig had! De jury over de zeik, maar ik heb stug mijn proefje uitgereden!!![]()
Tja, geen goede reclame voor mij, maar kom op zeg! Het was de B, een super onervaren paard, 1 foutje en ik moest gelijk vertrekken, dat pikte ik dus niet!
Later kreeg ik mijn coupon terug met maar 4 punten erop.... en met hele grote letters GEDISKWALIFICEERD![]()
sorry hoor....
GeJe schreef:Heb alleen mensen uitgesloten die te vaak verkeerd rijden... Ook bijna een keer een ponymeisje uitgesloten. Was de schuld van haar moeder die steeds als ze langsreed aanwijzingen stond te geven toch best wel duidelijk hoorbaar. Dus ik toeter... moet je dan iemand vreemd zien kijken... hahaha. Ik tegen die moeder zeggen dat ze moet stoppen met lesgeven. Dat deed ze niet! Hahaha... mijn schrijfster (Yoki) pieste zowat in haar broek, want het was toch écht duidelijk hoorbaar... effin... hele toestand, maar uiteraard het meisje door laten rijden. Het was het gesprek van de dag daar. Die moeder bleef tegen iedereen maar beweren dat ze niks had gezegd... Zelfs mijn collega jury, toch zeker 20 meter verderop in auto had het gehoord...
amondi schreef:Verder valt het idd wel op dat kreupele of onregelmatige paarden zeer zeldzaam worden uitgesloten.