Ooit weleens iemand uitgesloten of gediskwalificeerd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 07:26

Daarvoor word je tegenwoordig niet meer uitgesloten, Dribje. Je krijgt alleen -2 en als het voor het derde onderdeel is opgevallen moeten ze alsnog af en de proef opnieuw begonnen worden.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 08:09

Dribje schreef:
Hebben of zijn jullie nooit uitgesloten/gediskwalificeerd wegens het gebruiken van beenbescherming? Dat heb ik zelf al zo vaak gezien, vergeten beschermers/bandages af te doen... Ikzelf ben nog nooit uitgesloten.

Nog nooit vergeten gelukkig

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 08:27

Ik heb wel tijdens het CHIO in Rotterdam een paar jaar geleden een amazone de Kür op Muziek zien rijden, die kwam binnen met haar zweep in de hand. Werd acuut gediskwalificeerd, mocht voor de show wel nog haar Kür rijden, maar telde niet meer mee.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:53

1x uitgesloten vanwege 'verzet/foutrijden'. Moest halve volte contragalop rijden en de 1ste keer vllog oki ervandoor de andere kant op. Tweede keer reed ik wel mijn volte goed maar spring ze helaas over. Voor mijn idee gewoon slecht cijfer waard en daarna gewoon doorrijden. Maar volgens de jury was het een vergissing in de proef, moest dus nog een keer. Ze sprong weer over van galop en ik mocht mijn rpef nog wel afmaken maar zou niet meetellen. Was natuurlijk niet mee eens, vond het geen vergissingen maar gewoon hele slechte contragalop.
Had die proef nog 150 pt en de volgende proef bij die jury 156. Helaas wel 2 verliespunten.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:37

Fitzroy schreef:
Daarvoor word je tegenwoordig niet meer uitgesloten, Dribje. Je krijgt alleen -2 en als het voor het derde onderdeel is opgevallen moeten ze alsnog af en de proef opnieuw begonnen worden.

Ah dat wist ik niet
Ik rijd momenteel zelf ook geen wedstrijden... misschien dat het daardoor komt

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 22:04

Ik ben op de Oud-Beijerlandse dressuurdagen gediskwalifiseerd. Kendi was als de dood voor de geluidswagen en het terras. Toen begon mijn kür muziek te spelen. De knop ging om, ze ging omhoog en ik kreeg haar niet meer naar voren. Ze ging een keer zo gevaarlijk hoog dat we bijna achterover vielen. Toen ging het belletje. langer dan 20 sec. verzet. Ik mocht van de jury de kür nog wel rijden, voor het publiek. Dat heb ik ook gedaan, en dat werd volgens mij wel gewaardeerd. Verder ben ik in een officiele wedstrijd gelukkig nooit gediskwalificeerd

Groetjes Katw

XLC70

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:10

Ik werd vorig jaar een keertje gediskwalificeerd. Had toen een 3-jarige Holsteiner voor het eerst mee op concours in de B (!).
Mijn paard vond het zo ontzettend spannend dat hij de ring uitsprong. Dus ik draai om, spring de ring weer in en rijd verder met mijn proef.
Ging de jury keihard bellen en met haar armen zwaaien, ik deed net alsof ik het niet zag en reed gewoon door. Toen ging het raampje open of ik onmiddellijk de ring wilde verlaten! Echt super kwaad was ze. Dus ik zei dat ik mijn proef hoe dan ook uit reed omdat mijn paard de ervaring nodig had! De jury over de zeik, maar ik heb stug mijn proefje uitgereden!!
Tja, geen goede reclame voor mij, maar kom op zeg! Het was de B, een super onervaren paard, 1 foutje en ik moest gelijk vertrekken, dat pikte ik dus niet!
Later kreeg ik mijn coupon terug met maar 4 punten erop.... en met hele grote letters GEDISKWALIFICEERD

sorry hoor....

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 10:14

Hahaha ik geef je groot gelijk, wat heeft het nou voor nut een B combi de ring uit te sturen, waar moeten ze het dan leren????

Kijk in het geval van Kate snap ik dat wel, officiële wedstrijd en dan op Z niveau, ja dan houdt het voor een jury op........wel jammer!

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 14:13

XLC70 schreef:
Ik werd vorig jaar een keertje gediskwalificeerd. Had toen een 3-jarige Holsteiner voor het eerst mee op concours in de B (!).
Mijn paard vond het zo ontzettend spannend dat hij de ring uitsprong. Dus ik draai om, spring de ring weer in en rijd verder met mijn proef.
Ging de jury keihard bellen en met haar armen zwaaien, ik deed net alsof ik het niet zag en reed gewoon door. Toen ging het raampje open of ik onmiddellijk de ring wilde verlaten! Echt super kwaad was ze. Dus ik zei dat ik mijn proef hoe dan ook uit reed omdat mijn paard de ervaring nodig had! De jury over de zeik, maar ik heb stug mijn proefje uitgereden!!
Tja, geen goede reclame voor mij, maar kom op zeg! Het was de B, een super onervaren paard, 1 foutje en ik moest gelijk vertrekken, dat pikte ik dus niet!
Later kreeg ik mijn coupon terug met maar 4 punten erop.... en met hele grote letters GEDISKWALIFICEERD

sorry hoor....

Oei.. dat is mijn stalgenootje deze zomer ook gebeurd, ze had alleen een ontzettende aardige jury! We reden op gras (Woudenberg) en er stonden geen hekjes om de ringen. Na het derde onderdeel peerde haar (hele stoute) paard zo de ring uit. Steigeren, bokken, ellende. Ze kreeg hem niet meer terug de ring in, dus stapte ze af. Toen rook stout paard lont en rukte zich los. Hij draafde vrolijk het hele terrein over maar nadat ze hem weer te pakken hadden mocht ze gelukkig de proef afmaken van de jury. De verliespunten zijn overigens nooit naar de KNHS gestuurd!

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 21:18

@ daffodil: Ik geef de jury ook geen ongelijk hoor

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 22:27

Maar tis natuurlijk wel balen, je traint niet voor niets en zeker de Kür, doodzonde!!!

Kathleen_vW

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-05 23:15

Ja inderdaad. Maar ze heeft me inmiddels al bewezen dat ze best kür kan lopen. Zolang ik om de bak kan rijden is er niets aan de hand, maar ik kan niet ineens zomaar binnen rijden voor ze de bak verkent heeft, dan flipt ze

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-05 00:50

Ik ben met springen een keer gediskwalificeerd wegens: Overmatig zweep gebruik tegen het hoofd.

Was in de L en de pony sprong soms super rond en had er soms geen zin in. Hij stopte alweer een paar wedstrijden.....
Zo ook op deze wedstrijd. Hij stopte, ik sloeg op de schouder/hals(met de hand waar ik de zweep in had los van de teugel) en de pony begon rondjes te draaien. Toen ging de bel en werd ik gevraagd bij de jury te komen.

Volgense de jury sloeg ik de pony op zijn hoofd... Als hij stopte en ik wilde slaan had ik dat al zeker niet op hoofd/hals mogen doen, maar op zijn kont.
Ik heb de jury nog proberen uit te leggen dat de pony meer reactie toont van klappen op de hals dan klappen op de kont omdat hij zich daar weinig van aantrekt.

In ieder geval: Hier te kort, daar te lang, gediskwalificeerd.

Om even duidelijk te zijn: Ik heb de pony echt niet op het hoofd geslagen maar op de schouder/hals. Ik weet dat je niet op het hoofd mag slaan.

Hierna ben ik met deze pony gelijk gestopt met springen. Hij vertikte het alweer een tijdje en aangezien ik de pony niet mocht aanpakken op de manier waar hij door luistert vond ik het geen enkele zin meer hebben om door te modderen.

Ragne

Re: Ooit weleens iemand uitgesloten of gediskwalificeerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:16

Ik was een keertje schrijver bij een jury toen er een ponycombinatie de ring in kwam. Iedereen zag: die is hartstikke kreupel! Dus de ouders van het kind erbij geroepen en gezegd dat ze zo echt niet kon starten want de pony was hartstikke kreupel. Nog even met loss teugel laten draven en van hand veranderen ed, maar de pony bleef beroerd lopen.

Dus jury en ik maken ons al klaar voor de volgende combi, komt de moeder van het kind ineens terug. Of ze niet nog een proefje kon rijden, want de pony was al een half jaar kreupel geweest met een zware peesblessure en liep nu net een weekje goed. Oh ja en de DA had gezegd dat het wel kon...Nét een weekje goed?! vroeg de jury...en dan al op wedstrijd!?

Wij waren echt stomverbaasd en de combinatie is uitgesloten. Kind huilen, ouders boos, maar je gaat die pony toch niet de vernieling in laten rijden...

some people...

edit: vorig jaar heeft de jury waarbij ik schreef nog bijna iemand gediskwalificeerd. Het was een indoor Z2 wedstrijd en de jury zat hoog boven de C, zodat de korte zijde bij C moeilijk zichtbaar was. Eén Z2-ruiter vond het nodig om bij de overgang bij C even haar S&T flink door de mond van het paaard te rukken maar precies op dat moment keken de jury en ik over het randje zodat de laffe actie van deze ruiter vol in beeld was. Het was echt niet normaal, de hand van de ruiter gaf echt een gigantische ruk en het paard kwam zowat omhoog...Eigenlijk wilde de jury die ruiter meteen diskwalificeren, maar besloot het toen op het protocol te vermelden, zowel in commentaar als in cijfers.
Later bleek dat deze ruiter vaker was gediskwalificeerd voor dit soort acties. Wat ben je dan laag bezig tegenover je paard zeg...

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:32

Ik ben weleens gediskwalificeerd op een ONDERLINGE wedstrijd. Maar goed ik ben volwassen en kan dat wel aan. Bovendien reed ik M1 en stond hij ook een beetje lang te steigeren vanwege dat lichtstraaltje... Jury kent mij en weet dat ik ook landelijk rijd, dus ach...

Wat erger was dat een meisje van 6 in de B1 zonder galop ook werd gediskwalificeerd omdat ze van de pony gelanceerd werd. Kind viel hard maar staag direct terug op en reed verder. Het ergste was nog dat kind pas bij de prijsuitreiking te horen kreeg dat ze gediskwalificeerd was.
Op de lijst stond verder geen commentaar van wat goed dat je door bent gereden oid. Kind heeft nooit meer mee gedaan.......

Luci

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 02:08

XLC70 schreef:

sorry hoor....

Jury had gewoon gelijk. Uit een gesloten ring springen is uitsluiting. Als je dan ook nog eens arrogant doet alsof je haar tekens niet begrijpt...is dat ook nog eens niet opvolgen van aanwijzingen van de jury en ook dáárvoor mag je weggestuurd worden.

Aan je berichtje af te lezen zou je houding mij, als ik jury was, ook behoorlijk tegen gestaan hebben. (maar gelukkig ben ik geen jury)

Je kon ook, als het dan allemaal in het kader van leerproces was, ook gewoon even vragen (is al iets heel anders dan het zéggen cq meedelen) of je desondanks nog een paar rondjes mag sturen. Als het antwoord dan toch nog nee zou zijn...pech gehad. So be it, als je aan wedstrijden deelneemt onderwerp je je aan de jury en aan regels.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-05 08:47

Ik ben wel een keer uitgesloten. Ze gingen de jury koffie brengen, vond Lasko niet zo grappig, al dat gerammel. Naja, toen stond ik ineens een paar keer buiten de baan.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:07

Ik kan de reactie van jouw jury heel goed begrijpen XLC70.
Ik heb vorig jaar een combiantie uit moeten sluiten omdat haar paard de ring uit sprong. Er jammer, want het was een erg goede proef tot dat moment.

Ik heb op dat moment de proef stopgezet en de amazone medegedeeld dat ze daardoor uitgesloten was. Ze mocht wel de proef uitrijden voor de ervaring, maar niet voor de punten.
Deze amazone stopte netjes op het moment dat ik het teken gaf om te stoppen en wilde graag haar proef uitrijden. Ik weet echter niet hoe ik zou hebben gereageerd op het moment dat ik totaal genegeerd zou worden door de ruiter.

We sluiten echt geen mensen uit voor ons plezier, deze combinatie zou zeker gewonnen hebben als dit niet was gebeurd. Moet je iemand dan voor de punten door laten rijden en 1e laten worden? Ik dacht het niet!

bulck

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 23:40

ik heb een keer hetzelfde meisje tweemaal uitgesloten omdat haar pony onregelmatig liep(zwaar kreupel)

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:48

Ik ben een keer uitgesloten in het springen.
Ik wou naar rechts en mijn paard naar links. Toen gingen we recht op het draad af, toen kwam ze er met de neus tegen aan (ze had het draad nooit gezien, was namenlijk oranje) en is er op de 1 of andere manier overheen gesprongen.
Ik moest er wel om lache, de jury vond het ook nogal raar.

GeJe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 11:47

Heb alleen mensen uitgesloten die te vaak verkeerd rijden... Ook bijna een keer een ponymeisje uitgesloten. Was de schuld van haar moeder die steeds als ze langsreed aanwijzingen stond te geven toch best wel duidelijk hoorbaar. Dus ik toeter... moet je dan iemand vreemd zien kijken... hahaha. Ik tegen die moeder zeggen dat ze moet stoppen met lesgeven. Dat deed ze niet! Hahaha... mijn schrijfster (Yoki) pieste zowat in haar broek, want het was toch écht duidelijk hoorbaar... effin... hele toestand, maar uiteraard het meisje door laten rijden. Het was het gesprek van de dag daar. Die moeder bleef tegen iedereen maar beweren dat ze niks had gezegd... Zelfs mijn collega jury, toch zeker 20 meter verderop in auto had het gehoord...

fresco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 12:14

Wat ik wel leuk vond dat verhaal van XLC70.
Weet je dat je officieel gewoon je proef mag uitrijden!
Het was bij ons een examenvraag!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 12:44

GeJe schreef:
Heb alleen mensen uitgesloten die te vaak verkeerd rijden... Ook bijna een keer een ponymeisje uitgesloten. Was de schuld van haar moeder die steeds als ze langsreed aanwijzingen stond te geven toch best wel duidelijk hoorbaar. Dus ik toeter... moet je dan iemand vreemd zien kijken... hahaha. Ik tegen die moeder zeggen dat ze moet stoppen met lesgeven. Dat deed ze niet! Hahaha... mijn schrijfster (Yoki) pieste zowat in haar broek, want het was toch écht duidelijk hoorbaar... effin... hele toestand, maar uiteraard het meisje door laten rijden. Het was het gesprek van de dag daar. Die moeder bleef tegen iedereen maar beweren dat ze niks had gezegd... Zelfs mijn collega jury, toch zeker 20 meter verderop in auto had het gehoord...

toch jammer dat je daarvoor toetert, als de baan ernaast daar last van kan hebben...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 09:26

Ik weet van een paar uitsluitingen.
Op de hippiade van vorigjaar( of het jaar daarvoor) is iemand uitgesloten omdat de entingen niet in orde waren! Dat is natuurlijk wel erg zuur.

Op de FK is eens iemand uitgesloten of gediskwalificeerd omdat idd de voorlezer allerlei aanwijzingen de baan inslingerde.

Verder valt het idd wel op dat kreupele of onregelmatige paarden zeer zeldzaam worden uitgesloten.

Een nogal komisch voorval was er in Gersloot deze zomer. Fleur vanUnen ( de dochter van...) werd bijna uitgeloten omdat ook de entingen niet in orde zouden zijn.
Die heeft moeten l... als brugman om de jury ervan te overtuigen dat de entingen wel in orde waren maar dat Pa de papieren niet up to date had gehouden.

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 10:13

amondi schreef:
Verder valt het idd wel op dat kreupele of onregelmatige paarden zeer zeldzaam worden uitgesloten.

En dat komt omdat de jury niet op de stoel van de DA mag gaan zitten. Dat wordt er iedere keer weer ingehamerd. Je krijgt er vaak alleen maar gezeik mee als je mensen om die reden uitsluit.