Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Gjilke schreef:Maar er zijn op zo'n cursus toch niet allemaal van die lange lummels? Zetten ze toch gewoon de kleinere mensen op kleinere paarden?
Th0mas schreef:ik ben zelf ook 190 en ik rij ook soms op een D -pony, maar dan ziet het ook niet uit
Urielle schreef:Je moet loten dus je weet van te voren niet welk paard je te rijden krijgt. Liep bij ons een paard van 1.80 mee en was al blij dat ik die niet lootte want ik ben vrij klein en had die achterhand er NOOIT onder kunnen rijden
Barbara_m schreef:Want anders werd het steeds erger (tinkers etc) en tja, dat is niet zo leuk om te rijden en om aan les te geven.
Barbara_m schreef:Ik vind het wel een fijne regel dat er geen Friezen etc mee mogen.
Gjilke schreef:Barbara_m schreef:Ik vind het wel een fijne regel dat er geen Friezen etc mee mogen.
Waarom dan? Wat is het probleem?
Je zegt dat het niet "leuk" is. Maar wat is er dan niet leuk aan?
Bovendien is het niet altijd verboden, een vriend van mij had wel een fries op zn cursus.
Citaat:Zijn er veel mensen van 17 die de orun cursus doen? En ben nog nooit bij de paarden gestart, is misschien ook een probleem. Maar get lijkt mij zo leuk om te doen! Enne les geven daarna is ook super leuk vind ik
Desire schreef:Bij mij op de cursus is het ook niet verboden. Alleen ben ik het wel met Barbara eens, maar dat is echt voor iedereen persoonlink. Ik kan echt niet fijn op een Fries of een Tinker rijden, dat is gewoon niet mijn type paard. Vind het wel schitterende beesten en mijn moeder heeft ook een fries die ik af en toe wat dressuur bij moet brengen, maar ik rijd gewoon echt veel ontspannener op een KWPN'er bijvoorbeeld. Ieder zijn smaak natuurlijk!
Gjilke schreef:Desire schreef:Bij mij op de cursus is het ook niet verboden. Alleen ben ik het wel met Barbara eens, maar dat is echt voor iedereen persoonlink. Ik kan echt niet fijn op een Fries of een Tinker rijden, dat is gewoon niet mijn type paard. Vind het wel schitterende beesten en mijn moeder heeft ook een fries die ik af en toe wat dressuur bij moet brengen, maar ik rijd gewoon echt veel ontspannener op een KWPN'er bijvoorbeeld. Ieder zijn smaak natuurlijk!
Maar dan kan ik ook zeggen: ik rij voor geen meter op een KWPN o.i.d. van 1.80.
Idd ieder zn eigen smaak, maar respecteer dan die van een ander en laat ze lekker met een tinker komen.
Desire schreef:Lezen is ook een vak!
Ik zeg juist net dat het voor ieder persoonlijk is waar hij het fijnst op rijdt, ik heb liever geen tinkers en friezen en jij geen KWPN'er van 1.80, dat ligt er ook aan wat je gewend bent natuurlijk!
Zeg ik ergens dat ik het niet respecteer dat iemand zijn tinker mee wil nemen? nee dus, respecteer ik juist wel!
Barbara_m schreef:Ik vind het wel een fijne regel dat er geen Friezen etc mee mogen. Net als dat er een dier (paard) mee moet boven de 160.
Marliesvr schreef:Barbara_m schreef:Ik vind het wel een fijne regel dat er geen Friezen etc mee mogen. Net als dat er een dier (paard) mee moet boven de 160.
Ik vind het echt belachelijk dat je met een fries niet mee mag doen!! Ik laat met de wedstrijden elke keer een helehoop KWPN'ers achter me mijn mijn fries! We gaan nu M2 starten en dan zou ik ze niet mee mogen nemen naar die cursus. Het is maar goed dat ik die cursus ook niet van plan ben....
Barbara_m schreef:Ik geef zelf ook uit principe geen les aan Friezen, sorry. Ik vind een Fries géén dressuurpard (oehhh nu komt er commentaar). Ik neem mijn KWPN'er van 1.85 m. ook niet mee naar de cursus. Maar de KNHS moet gewoon wel regeld stellen, anders is er op de 3e fase straks een grote bonte stoet van Friezen, Tinkers, Lippizaners etc.
Barbara_m schreef:Ik vind een Fries géén dressuurpard (oehhh nu komt er commentaar). Ik neem mijn KWPN'er van 1.85 m. ook niet mee naar de cursus. Maar de KNHS moet gewoon wel regeld stellen, anders is er op de 3e fase straks een grote bonte stoet van Friezen, Tinkers, Lippizaners etc.