Dus ik heb gelukkig geen transportprobleem, maar ik hoop dat ik haar af en toe thuis kan laten. Lijkt me ook niet goed voor je paard als er steeds andere mensen op zitten. Af en toe kan geen kwaad, maar niet elke week... Ze is pas 5. Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Dus ik heb gelukkig geen transportprobleem, maar ik hoop dat ik haar af en toe thuis kan laten. Lijkt me ook niet goed voor je paard als er steeds andere mensen op zitten. Af en toe kan geen kwaad, maar niet elke week... Ze is pas 5. 
Eleonoor schreef:Weet iemand of de Orun in Nootdorp en Zoetermeer wel doorgaan?
Eleonoor schreef:Bedoel je dat Franny bij stal de Kok de Orun geeft? Oke, dan gaat het dus niet door in Zoetermeer, daar geeft normaal Franny les.
Dan begint het voor mij. Ik ben benieuwd... 
masja schreef:Ben heel benieuwd.
Morgen is het zover
nina62 schreef:masja schreef:Ben heel benieuwd.
Morgen is het zover
En????
Dus even wit verven en zelf is zwarte pietenpak
Haha.
masja schreef:Geraldine Holtkamp geeft de cursus.
), de andere is veel te klein, bloederig en te lastig voor de meeste mensen.
Bettine schreef:masja schreef:Geraldine Holtkamp geeft de cursus.
Holtkamp of toch Holtslag?

gomir schreef:Ik wil al 2 jaar de allround-cursus gaan doen, maar ik heb geen geschikt paard![]()
Mijn eigen paarden zijn niet echt geschikt om minder ervaren ruiters mee te laten springen. De een wordt ontzettend bang van een fout en dan zit ik er mooi mee(plus dat ik wsl constant medecursisten op zou moeten rapen...), de andere is veel te klein, bloederig en te lastig voor de meeste mensen.
En aangezien het niveau van de B-ruiters(en de meesten hebben nu eenmaal alleen dat punt in het B) hier nu niet echt om over naar huis te schrijven is heb ik dit jaar maar weer overgeslagen...
Ik ga wel jullie ervaringen volgen, misschien ben ik daarna ook wel genezen. Twijfel namelijk nogal over de prijs-kwaliteit-verhouding
Trouwens was het niet L + 1? Wat bedoel je met prijs-kwalitiet verhouding. Als ik jouw reactie zo lees kun je het allemaal toch al beter dan die anderen (die maar B+1 zijn). Heb je zo'n cursus dan nog wel nodig??? Als ik jou was zou ik die cursus gewoon niet gaan doen hoor.

Maar dat is zo zonde als ik toch de 2de en 3de fase nog eens wil gaan doen, dan moet ik de eerste fase opnieuw doen...