Wie gaat er dit jaar ORUN 1e fase doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-05 20:41

In de brochure en de bevestiging staat dat je af en toe je paard mee moet. Maakt het mij niet uit, ik heb de trailer tot mijn beschikking en een reserve van een vriendin Dus ik heb gelukkig geen transportprobleem, maar ik hoop dat ik haar af en toe thuis kan laten. Lijkt me ook niet goed voor je paard als er steeds andere mensen op zitten. Af en toe kan geen kwaad, maar niet elke week... Ze is pas 5.

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:15

Ik ken toevallig één van de deelnemers die ook ORUN gaat doen bij mij in het groepje en diegene ging in het verleden niet al te zachtzinnig met het paard om. (ruk en schop)
Ik heb deze persoon eigenlijk liever niet op mijn paard...

_Madelon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 11:20

Een vriendin van me begint vanavond
Volgens mij in Didam ofzo? weet het niet zeker.
Ze heeft er erg veel zin in.
Allemaal veel plezier ermee, en suc6 natuurlijk

Fleurtje100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-05 14:32

Ik begin ook vanavond. Van half 8 tot half 11. Ik heb speciaal de KNHS opgebeld en die zeiden ook ongeveer 1 keer in de 3 weken mee.. acht keer dus ongeveer (ruim gerekend). Opzich geen ontzettende ramp als het wat vaker is maar ik betaal trailerhuur á €20 per keer. Dus dat zou dan even 200€ schelen, als het iedere week is. Zouden wel vervelende onverwachte kosten zijn en vaker vervoer regelen omdat ik geen BE heb. Onder de man is ook geen optie denk ik (al is de cursus maar 15 min stappen verderop)
Heb er wel erg veel zin in. Enige angst voor wat Kitty al zei. Ken niemand van de lijst, hoop dat er niet zo een bijzit.

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-05 21:51

EN hoe was de 1e dag? Ik ben heel benieuwd.

Fijn dat het KNHS heeft kunnen bevestigen dat de paarden "maar" 8x mee moeten.

Fleurtje100

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:18

Mijn eerste dag was dus theorie. Krijg je zo'n dikke map met hele oude zwart-wit plaatjes erin. Gewoon hele algemene informatie staat erin over exterieur, verzorging, rijden, ziektes etc. Het zijn geloof ik echt maar 20 avonden en ze zouden dan vanaf nu om de week ongeveer mee moeten. Iets vaker dus maar voor mij niet echt een groot probleem. Kreeg niet het idee dat de cursus erg hoog niveau is. En dat alles erg van de cursusleider die je treft afhangt. Volgende week gaat het niet door omdat de rijbak van de accomodatie niet beschikbaar is dan. De week daarop moet iedereen zn paard meenemen.. ben benieuwd naar hoe het dan gaat.

Stuur ook n PB

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 00:26

Weet iemand of de Orun in Nootdorp en Zoetermeer wel doorgaan?

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 15:56

Eleonoor schreef:
Weet iemand of de Orun in Nootdorp en Zoetermeer wel doorgaan?

Nootdorp wel. Wordt gegeven door Franny.

zobras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 19:21

Bedoel je dat Franny bij stal de Kok de Orun geeft? Oke, dan gaat het dus niet door in Zoetermeer, daar geeft normaal Franny les.

Demini

Re: Wie gaat er dit jaar ORUN 1e fase doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 11:39

Ik doe hem in Berghem, lekker dichtbij, woon in het dorp daarnaast
Hij wordt gegeven door Henriëtte Smit, morgen is de 2e avond.
Vorig jaar deed een vriendin van mij in Wanroij mee met mijn paarden.
Op het begin was het 1 uur theorie en 2x een uur rijden in groepjes van 3, zodra het boek uitgewerkt is, wordt het 3 uur praktijk en moet je ook bijna altijd je paard wel meenemen. In Wanroij deden ze al vrij snel wisselen, maar Henriëtte zei dat ze pas de laatste 5 keer wilde wisselen als het kon. Het licht er ook een beetje aan hoe groot de groep is of dat je je paard vaak mee moet nemen of niet zo heel vaak.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 09:46

Eleonoor schreef:
Bedoel je dat Franny bij stal de Kok de Orun geeft? Oke, dan gaat het dus niet door in Zoetermeer, daar geeft normaal Franny les.

Wordt gegeven op Hippisch Centrum Zuid-Nootdorp. (van fam. Moesman)

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 23:33

Nog 2 nachtjes slapen Dan begint het voor mij. Ik ben benieuwd...

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:41

Ik heb dinsdag mijn tweede cursusdag en moet dan mijn paard mee.
De eerste dag (theorie) is me wel goed bevallen. Ik heb in elk geval een goede indruk opgedaan (en een flinke map theorie gekregen).

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-05 22:42

Ben heel benieuwd.

Morgen is het zover

yvonnepuntnl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-05 22:44

masja schreef:
Ben heel benieuwd.

Morgen is het zover

En????

Annemeik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:01

Wij hebben nu de 2e avond gehad op donderdag in Barneveld. Heel erg leuk. Wij gaan alleen behalve rijlessen ook theorielessen geven. Elke week geeft iemand een theorieles over een bepaald onderwerp uit de map.

Ik heb nog niemand gehoord over het nieuwe gedeelte in de map over didactiek. Wat vinden jullie daarvan?

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 22:46

nina62 schreef:
masja schreef:
Ben heel benieuwd.

Morgen is het zover

En????

Ja was super!! Ik zit in een leuke groep. Ben de enige ongeveer die niet voor een vereniging werkt. Maar heb wel het gevoel dat het een leuke club mensen is.

Geraldine Holtkamp geeft de cursus.

Mijn paardje hoeft 5 december pas mee Dus even wit verven en zelf is zwarte pietenpak Haha.

Het boek is wel heftig zeg. Pfoe. Morgen nog maar even met mijn neus op de bladzijden... Valt voor mijn nog héél veel te leren

Masja

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:51

masja schreef:

Holtkamp of toch Holtslag?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:54

Ik wil al 2 jaar de allround-cursus gaan doen, maar ik heb geen geschikt paard
Mijn eigen paarden zijn niet echt geschikt om minder ervaren ruiters mee te laten springen. De een wordt ontzettend bang van een fout en dan zit ik er mooi mee(plus dat ik wsl constant medecursisten op zou moeten rapen... ), de andere is veel te klein, bloederig en te lastig voor de meeste mensen.

En aangezien het niveau van de B-ruiters(en de meesten hebben nu eenmaal alleen dat punt in het B) hier nu niet echt om over naar huis te schrijven is heb ik dit jaar maar weer overgeslagen...

Ik ga wel jullie ervaringen volgen, misschien ben ik daarna ook wel genezen. Twijfel namelijk nogal over de prijs-kwaliteit-verhouding

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 22:59

Bettine schreef:
masja schreef:

Holtkamp of toch Holtslag?

Oei

Ja, je hebt gelijk

Ze is erg aardig voor wat ik gezien heb vorige week.

Bettine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:01

Geraldine is een erg leuke meid

Kan lekker rijden ook.

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 23:34

gomir schreef:
Ik wil al 2 jaar de allround-cursus gaan doen, maar ik heb geen geschikt paard
Mijn eigen paarden zijn niet echt geschikt om minder ervaren ruiters mee te laten springen. De een wordt ontzettend bang van een fout en dan zit ik er mooi mee(plus dat ik wsl constant medecursisten op zou moeten rapen... ), de andere is veel te klein, bloederig en te lastig voor de meeste mensen.

En aangezien het niveau van de B-ruiters(en de meesten hebben nu eenmaal alleen dat punt in het B) hier nu niet echt om over naar huis te schrijven is heb ik dit jaar maar weer overgeslagen...

Ik ga wel jullie ervaringen volgen, misschien ben ik daarna ook wel genezen. Twijfel namelijk nogal over de prijs-kwaliteit-verhouding

Zo zo Trouwens was het niet L + 1? Wat bedoel je met prijs-kwalitiet verhouding. Als ik jouw reactie zo lees kun je het allemaal toch al beter dan die anderen (die maar B+1 zijn). Heb je zo'n cursus dan nog wel nodig??? Als ik jou was zou ik die cursus gewoon niet gaan doen hoor.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:03

Voor de eerste fase allround, moet je voglens mij bij het springen de klassering B+1 hebben.
Ik zeg absoluut niet dat ik het beter kan, maar ik heb gewoon twee hele fijne, maar wel heel sensibele springpaarden. En daar ben ik toevallig erg zuinig op. En als ik vorig jaar zag wat voor houthakkers er tussen reden...Daar wil ik mijn paarden gewoon niet aan blootstellen, ik zit er daarna namelijk mee!

Ik hoor in mijn omgeving niet echt positieve verhalen over de ORUN-opleiding mbt het lesgeven zelf. En ik vind het een hoop geld, dan wil ik wel weten of het het geld waard is. Misschien heb jij het zo over, maar ik studeer nog en kan mijn geld maar een keer uitgeven...

Ik wil wel graag een cursus doen ivm de verzekering als ik les geef. En dan vind ik het ook wel fijn als ik er echt wat van leer als ik dan toch zoveel geld uitgeef

masja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 16:47

Waarom doe je dan niet de 1e fase en dan dressuurgericht? Dan heb je wel je verzekering

Bettine: ik heb haar (nog) niet zien rijden. Hopelijk vanavond

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 20:07

Dat is ook nog wel een idee Masja Maar dat is zo zonde als ik toch de 2de en 3de fase nog eens wil gaan doen, dan moet ik de eerste fase opnieuw doen...