Sydney2005 schreef:Suzanne F. schreef:Ik ben IL jury maar ga binnenkort door voor de IZ.
Niet eerst IM??
als je 2 keer Z ben geweest( of 3 keer ofzo) mag je meteen door naar de IZ cursus toch?!!!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sydney2005 schreef:Suzanne F. schreef:Ik ben IL jury maar ga binnenkort door voor de IZ.
Niet eerst IM??
IrisLove schreef:Uiteraard ga ik er op voorhand ook niet vanuit dat iemand die op dat niveau gereden heeft, niet vanaf de kant kan zien wat goed en fout is. Voor de meeste ruiters zal dat ongetwijfeld wel het geval zijn, maar ik ken helaas een paar praktijkvoorbeelden waarbij ik me echt afvraag hoe die juryleden ooit hun bevoegdheid hebben gehaald.... die heb je er idd tussen, maar de meeste daarvan zijn oudere jaars juryleden![]()
die ander soort cursus hebben gehad dan dat we nu krijgen
En laten we eerlijk zijn, B en L is toch wel iets anders dan Z2, of zie ik dat verkeerd? De overgang is dan best groot in een keer, lijkt mij.of je nou M leert te jureren of meteen Z, ik zie het probleem niet echt denk ik, M, sbw,travers etc, zitten allemaal in de Z ook vanaf t Z2 komen er pas wat meer verschillen, wissels etc, maar als je zelf Z2 +winst hebt gereden, zul je vast wel weten hoe een wissel gereden moet worden en of hij zuiver gesprongen wordt.
En ik heb mijn opmerking meer geplaatst, omdat de KNHS overal de kwaliteit van wil verbeteren. Ik moet nu zelf bijvoorbeeld nog het tweede deel van de voltigejurycursus doen (was voorheen slechts een cursus), omdat men van mening is dat je meer ervaring op moet doen alvorens t/m de klasse A te mogen jureren. Dat is zeker een goede zaak! Maar ik kan dan dus niet begrijpen dat men dan bij dressuur een "shortcut" aanbiedt. tja..... dat heet nou eenmaal: KNHS![]()
haha ik weet ook niet waarom het bij voltige anders is als bij dressuur.
Ennuh, de bondscoach van de voltige zit ook bij mij op jurycursus, dus hier heeft je eigen ervaring geen invloed.
Maar misschien is voltige en dressuur wel een kromme vergelijking.... bij dressuur heeft het nou eenmaal wel invloed heeft de KNHS bedacht, en daar kunnen wij ook niks aan veranderen.
IrisLove
IrisLove schreef:Eigenlijk wel een beetje raar dat je een cursus kunt overslaan... Dat je al met minimaal twee paarden Z2+10 gereden hebt, wil naar mijn idee nog niet zeggen dat je dan ook in staat bent om op een juiste manier te jureren.
Bettine schreef:Ja oke, en Anky ook.
Met 2 paarden Z2 zou ik nou niet direct met topsporters vergelijken..
IrisLove schreef:Waarom jureren we in godsnaam??
CGJ12 schreef:Mesnen die LT rijden kunnen ze van mij die licentie t/m Z2 zo cadeau na een psychische test. Een IQ van 110 is voldoende, en een licht sociaal benul onmisbaar. De rest leer je in de praktijk in één weekend.
Grote flauwekul die jury-examens.
Vraag het maar eens aan Tyrza............
Suzanne F. schreef:Ach al die regeltjes moet je toch wel leren. Dat rijtechnische gezever weet je zelf ook al wel en degene die daar te weinig van weten hebben daar niks te zoeken.
Maar een cursusje met de regeltjes enzo moet toch wel...