Vraag aan juryleden over L2-proef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 12:11

Het lijkt me dus het beste om gewoon weer voorwaarts te gaan mocht het een probleem zijn, onvoldoende is het toch. Dan maar zorgen het met andere punten te compenseren en thuis gewoon door blijven oefenen zodat het niet voorkomt.
We willen het voor het paard ook niet te beladen maken, zeker niet op wedstrijd. Foutje? Kan gebeuren, volgende keer beter. Voordeel is dat hij tegenwoordig al zoveel meer vertrouwen heeft dat hij bij een misverstand binnen twee passen altijd weer netjes in de aanleuning loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:03

Tussen de letters die genoemd worden de middenstap rijden. Eerst een stukje rechtdoor dus en daarna van hand veranderen.

Over het achterwaarts niet teveel zorgen maken. Het is best een behoorlijke oefening voor het L2 en wordt dus ook nog niet heel streng beoordeeld. Neemt natuurlijk niet weg dat het met een onvoldoende beoordeeld wordt wanneer je het paard weer voorwaarts moet zetten alvorens nogmaals achterwaarts te proberen.

Onderbenen niet terug mogen leggen is onzin. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Je kunt er later wel hinder bij vinden bij bv het aanleren van de wissels.

Maar wanneer jij het fijn vind om je het paard aan te leren door je been terug te leggen, dan kan dat prima.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-10-14 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:06

vonneke schreef:
Neemt natuurlijk niet weg dat het met een voldoende beoordeeld wordt wanneer je het paard weer voorwaarts moet zetten alvorens nogmaals achterwaarts te proberen.

Onvoldoende :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 19:14

Suzanne F. schreef:
[naam] schreef:
Neemt natuurlijk niet weg dat het met een voldoende beoordeeld wordt wanneer je het paard weer voorwaarts moet zetten alvorens nogmaals achterwaarts te proberen.

Onvoldoende :)

Thanks Suus. Aangepast hihi

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 20:08

Bedankt, Vonneke!
Ja, nam al aan dat ik hier geen voldoende voor zou krijgen ;)

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:25

vonneke schreef:
Tussen de letters die genoemd worden de middenstap rijden. Eerst een stukje rechtdoor dus en daarna van hand veranderen.

Over het achterwaarts niet teveel zorgen maken. Het is best een behoorlijke oefening voor het L2 en wordt dus ook nog niet heel streng beoordeeld. Neemt natuurlijk niet weg dat het met een onvoldoende beoordeeld wordt wanneer je het paard weer voorwaarts moet zetten alvorens nogmaals achterwaarts te proberen.

Onderbenen niet terug mogen leggen is onzin. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Je kunt er later wel hinder bij vinden bij bv het aanleren van de wissels.

Maar wanneer jij het fijn vind om je het paard aan te leren door je been terug te leggen, dan kan dat prima.

Bij de wissels en het aanspringen in galop leg je 1 been terug,je buitenbeen, bij het achterwaarts beide benen maar niet zover dan bij de wissel of aanspringen van galop dus zie niet in waardoor je daar hinder van zou kunnen ondervinden?

Tevens gaat het om seconde werk,dus je laat je benen daar niet liggen.

Anoniem

Re: Vraag aan juryleden over L2-proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:27

Je zou eens moeten kijken hoe ver de benen naar achteren gelegd worden bij het aw....

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:29

Hihi, sommige leggen ze idd bijna in de liezen. Vooral als het paard niet meteen wil, dan proberen ze het door hun benen nog verder naar achteren te leggen. :D

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-14 20:34

Volgens mij gaat de achterhand dan eerder omhoog als je pech hebt.... :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 20:34

asjemenou schreef:
Hihi, sommige leggen ze idd bijna in de liezen. Vooral als het paard niet meteen wil, dan proberen ze het door hun benen nog verder naar achteren te leggen. :D

is toch geen porum :+ gewoon leren druk op de plek van de normale beenligging...dat naar achteren leggen is evengoed de aap het kunstje leren!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 07:30

Achterwaarts is sowieso een kunstje. Gewoon een gehoorzaamheidsoefening. Ik leerde het altijd op stem. Onderbeen iets terugplaatsen is geen probleem. Maar niet in de liezen leggen natuurlijk.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 07:45

Even 1 tip voor de middenstap.. Doe niet zo stom als ik kbm :')

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 07:57

Als je paard blokkeert, drukt hij zijn rug hol, bekken kantelt de andere kant op. Paard staat geblokkeerd. Alleen voorwaarts op te lossen. Het probleem ligt dus niet hij het achterwaarts gaan, maar een stap ervoor, namelijk bij het niet aktief halthouden.

Het vraagt van de ruiter om aktief halt te houden, zodat de rug bol blijft, veel overgangen maken halthouden _draf_halthouden. Als je dit goed voor elkaar hebt, zal achterwaarts veel gemakkelijker gaan.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 09:27

billy3105 schreef:

Klopt, dat gebeurde hier bij de eerste keer dat we de proef oefenden! :D
Gelukkig was dat dus nog thuis.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-14 09:30

janouk schreef:
Als je paard blokkeert, drukt hij zijn rug hol, bekken kantelt de andere kant op. Paard staat geblokkeerd. Alleen voorwaarts op te lossen. Het probleem ligt dus niet hij het achterwaarts gaan, maar een stap ervoor, namelijk bij het niet aktief halthouden.

Het vraagt van de ruiter om aktief halt te houden, zodat de rug bol blijft, veel overgangen maken halthouden _draf_halthouden. Als je dit goed voor elkaar hebt, zal achterwaarts veel gemakkelijker gaan.

Klopt helemaal, Janouk. Hij kan het dan ook echt niet. Gisteren weer eens goed geoefend, eerst correct nageeflijk halthouden, pas als dat goed gaat AW vragen. Hij was eerst te druk in zijn hoofd, toen wilde het nog niet dus heel veel overgangen rijden maar aan het eind twee keer het beste AW tot nu toe gehad dus helemaal blij.
Het moet in zijn hoofd nog wat geautomatiseerd worden.

Iedereen bedankt voor alle tips, altijd leerzaam!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 10:30

Martie schreef:
billy3105 schreef:

Klopt, dat gebeurde hier bij de eerste keer dat we de proef oefenden! :D
Gelukkig was dat dus nog thuis.

Mar toch deed ik het tot 2x toe fout slim was ik iniedergeval niet :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-14 16:59

Is een vaak geziene fout hihi.