Wissels op volte Z2 kur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:39

Katja schreef:
Super snel antwoord van de KNHS:
Het maken van vier galopchangementen op vier vaste punten op de grote volte wordt niet als serie changementen aangemerkt en mag dus eveneens worden getoond.

Heb alleen net even zitten stoeien en de variant met een wissel, dan een eenvoudige wissel en dan weer een wissel is ook wel geinig. Morgen nog maar even verder mee spelen.

Die variatie heb ik ook inderdaad, wel goed zirgen in midden en op muziek zit, maar kan dan flinke punten opleveren moeilijkheidsgraad!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:17

Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat de moeilijkheidsgraad die je thuis haalt, je op de wedstrijd zeer waarschijnlijk niet gaat halen. Dus maak het niet te moeilijk. Want als de moeilijkheidsgraad niet goed lukt, wordt dat extra afgeschaft.
Trouwens, als juryleden niet weten dat op de vier raakpunten van de volte een wissel gereden mag worden, is dat wel een manco van hen. Als je een beetje op de hoogte bent, dan weet je dat als jury zijnde. Maar dat is sowieso wel een probleem bij de basis vind ik. Hoe vaak ik niet bij de jury ben geroepen omdat ik zonder sporten startte in de M? Maar goed, daar gaat het hier nu niet om.
Kijk uit met je moeilijkheidsgraad. Beter iets makkelijker dan dat thuis lukt en goed uitgevoerd, dan te hoog gegrepen en mislukt. ;)

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:32

vur schreef:
Ik denk dat je er rekening mee moet houden dat de moeilijkheidsgraad die je thuis haalt, je op de wedstrijd zeer waarschijnlijk niet gaat halen. Dus maak het niet te moeilijk. Want als de moeilijkheidsgraad niet goed lukt, wordt dat extra afgeschaft.
Trouwens, als juryleden niet weten dat op de vier raakpunten van de volte een wissel gereden mag worden, is dat wel een manco van hen. Als je een beetje op de hoogte bent, dan weet je dat als jury zijnde. Maar dat is sowieso wel een probleem bij de basis vind ik. Hoe vaak ik niet bij de jury ben geroepen omdat ik zonder sporten startte in de M? Maar goed, daar gaat het hier nu niet om.
Kijk uit met je moeilijkheidsgraad. Beter iets makkelijker dan dat thuis lukt en goed uitgevoerd, dan te hoog gegrepen en mislukt. ;)

mag toch ook niet. zonder sporen in het m

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:19

Jawel bliver, kijk maar in het reglement ;) dit is al een paar jaar niet meer!

bliver

Re: Wissels op volte Z2 kur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 09:45

ow haha heb ik ook ff gemist. maar wel terecht dat het niet meer verplicht is!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:34

Katja schreef:
Super snel antwoord van de KNHS:
Het maken van vier galopchangementen op vier vaste punten op de grote volte wordt niet als serie changementen aangemerkt en mag dus eveneens worden getoond.

Heb alleen net even zitten stoeien en de variant met een wissel, dan een eenvoudige wissel en dan weer een wissel is ook wel geinig. Morgen nog maar even verder mee spelen.

Hoi Katja,

Hou er wel rekening mee dat dit wel aangemerkt zou kunnen worden door juryleden als zijnde een serie. Zeker wanneer er 'toevalligerwijs' 4/5 galopsprongen tussen elke wissel zitten.
Ik heb een soortgelijke situatie meegemaakt, ik had drie wissels op de AC lijn om vervolgens bij G te groeten. Op de kring bijna gediskwalificeerd, juryleden hebben nog gediscusseerd erover. Eén jury merkte dit aan als serie, de ander niet. Uiteindelijk door naar de Regio waar ik de wissels er maar uit heb gehaald.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 13:38

Regio is inmiddels al geweest ;)
Ik heb het eruit gehaald omdat het niet mooi stond op video, werd allemaal een beetje rommelig en gehaast. Maar anders had ik het met de mail van de KNHS wel gedurfd. Dan kun je altijd een klacht indienen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 13:48

Het is zo'n gedoe om erover in discussie te gaan met juryleden.
Maar gelukkig is het niet nodig geweest.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 13:49

Is het ook maar als ik iets graag wil laat ik me daar niet door tegenhouden. Zal niet de eerste keer zijn en ik gok ook niet de laatste :o
Maar dan moet je wel zeker weten dat je gelijk hebt.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:14

Er valt dan nog altijd over te discusseren, juryleden die menen dat je er toch echt een bepaald aantal passen tussen had waardoor het als zijnde serie aangemerkt wordt. Ik vraag me af of ze je mail dan niet direct wegwuiven als zijnde een verschil in benadering bij het beoordelen van de kur? Nouja we zullen het nooit weten, want jij hebt de wissels er toch al uitgelaten ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 14:18

Zou kunnen dat ze dat doen maar dan sta je heel sterk als je een klacht bij de KNHS indient. Ik heb later nog iemand gesproken die ook de jurycursus geeft en die was er heel stellig in. Het mag zelfs als je een gelijk aantal galopsprongen ertussen hebt. Enige is dat je dan wel exact op de letters (of raakpunten) moet springen.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 14:24

Ok dat is dan tricky, stel je mist een pas of springt hem net te vroeg?

Gerhard83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:19

Hoe is het afgelopen??

urban_hero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 23:23

Tijdens de selectie voor Indoor Brabant enkele jaren geleden werd de combinatie voor mij om deze lijn gediskwalificeerd. Dus ik zou het niet aandurven!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-14 08:00

Gerhard83 schreef:
Hoe is het afgelopen??
Zoals je hierboven had kunnen lezen:
Katja schreef:
Regio is inmiddels al geweest ;)
Ik heb het eruit gehaald omdat het niet mooi stond op video, werd allemaal een beetje rommelig en gehaast. Maar anders had ik het met de mail van de KNHS wel gedurfd. Dan kun je altijd een klacht indienen.