Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

callippo schreef:Waarom zou je dat papiertje willen halen als je alleen particulier les wil geven?
Voor de verzekering is het niet meer noodzakelijk, je kunt die namelijk ook afsluiten zonder opleiding (o.a. bij Univé)
bliver schreef:Mag ik vragen hoe het komt dat je flauw valt??? Het springen van orun stelt namelijk erg weinig voor. Het is klein lijntje met een laag hindernisje. Voor dat ik ga roepen dat je als je een uur gewoon je paard kan trainen in meerdere gangen je zon simpel lijntje vast gewoon aan kan wil ik eerst weten waarom je dan precies flauw valt.
callippo schreef:Waarom zou je dat papiertje willen halen als je alleen particulier les wil geven?
Voor de verzekering is het niet meer noodzakelijk, je kunt die namelijk ook afsluiten zonder opleiding (o.a. bij Univé)
demo_love schreef:Ik zou graag mijn ORUN willen halen, maar dit is niet mogelijk. Dit komt omdat het voor mij niet mogelijk is om te springen (ivm flauwvallen) en dat is verplicht gesteld.
Percy schreef:En wat heeft de orun voor toegevoegde waarde in de laagste opleiding? Iemand moet L1 zijn. Dat stel dus echt helemaal niets voor. De cursus zelf is kort en super simpel. En dan zou je wel verzekerd zijn? Omdat je weet wat je doet? Natuurlijk zijn er mensen die daar verantwoord mee om gaan en echt wel beginnende ruitertjes kunnen begeleiden maar echt lesgeven leer je niet van de orun naar mijn mening. Daar is het veel te beperkt voor. In Nederland kan je dan beter iemand van Deurne hebben maar dat zegt ook niet altijd alles.
En ben er nog gezakt ook dus zoooo simpel was het nou ook weer niet
Of ik ben echt een totale kneus hahaha
Ik heb van de huidige ORUN de boeken eens ingekeken en dat is allemaal basiskennis. Maar volgens mij mag je met die ORUN niet zelfstandig lesgeven maar onder supervisie. Het is inderdaad allemaal veranderd. Percy schreef:Jij hebt de oude ORUN gedaan en die was volgens mij inderdaad een stuk moeilijker. Zie jou niet aan voor een kneusIk heb van de huidige ORUN de boeken eens ingekeken en dat is allemaal basiskennis. Maar volgens mij mag je met die ORUN niet zelfstandig lesgeven maar onder supervisie. Het is inderdaad allemaal veranderd.
Joscaa schreef:De eerste Orun diploma die je nu kunt halen, is je vooropleiding. Wat je daar precies mee mag weet ik niet, maar het is in ieder geval niet gelijkwaardig aan een volledig diploma. Het leerboekje is ook 20 keer zo dun.

Joscaa schreef:De eerste Orun diploma die je nu kunt halen, is je vooropleiding. Wat je daar precies mee mag weet ik niet, maar het is in ieder geval niet gelijkwaardig aan een volledig diploma. Het leerboekje is ook 20 keer zo dun.
Urielle schreef:Het schijnt dat het B-brevet voortaan wel alleen op dressuur gehaald kan worden, maar ik weet dus niet of dit beperkte brevet ook toegang geeft tot de rijvaardigheidstest Initiator (waarvoor je ook weer een parcoursje van 1.10 zou moeten springen)
Trainer B en Trainer A zijn idd zeer pittig, maar volgens mij is Initiator wel al genoeg om een papiertje te hebben voor de verzekering.