stemgebruik

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:04

Janneke2 schreef:
Lielle schreef:
en dan maar 1 punt, dat direct van het punt wordt afgehaald, dus idd 6 ipv 7. Helemaal correct gehandeld dus van de jury.

Het moge 'correct' (=volgens de regels) zijn van de jury - ik vind het glad verkeerd.

"Mooie middendraf" geeft een 7 - min 1 (of min 2) wegens stemgebruik
is veel en veel duidelijker.
Krijg je 'een zes met stemhulp' zou je kunnen gaan denken dat stemhulpen mogen...
...en zou je ook gaan denken, dat de jury jouw uitstekende verruimde draf niet had gezien.

de correcte wijze zou zijn om een 6 te geven met als opmerking: correcte middendraf, punt aftrek ivm stemgebruik. -1 bestaat nl niet volgens het reglement, en -2 klopt niet.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:05

Ook in deze combinatie mag het stemgebruik afgestraft worden. Zou wat zijn zeg. Ga jij super goed je proef door zonder te trappen ed maar je zegt steeds BRAAAAAF ZO! kost het je geen punten? Stemgebruik mag gewoon niet. Of het nu goedbedoeld is of niet.

xSlvna

Re: stemgebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:06

Ok.

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 19:47

Haha. ik gebruik mn stem altijd onder het rijden, dan gaat alles veeeel soepeler.
Echt jammer dat het op wedstrijd niet mag,
maar ik rijd altijd met open mond, dus dan kan je ook proberen te spreken zonder je lippen te bewegen, bij ons in de buurt zit de jury toch altijd in de auto :+
En als je dan toch met je lippen moet bewegen, moet je het zo onopvallend mogelijk doen, bijv. daarna een x met je tong over je lippen heen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 16:02

Francii schreef:
Haha. ik gebruik mn stem altijd onder het rijden, dan gaat alles veeeel soepeler.
maar ik rijd altijd met open mond, dus dan kan je ook proberen te spreken zonder je lippen te bewegen, bij ons in de buurt zit de jury toch altijd in de auto :+
En als je dan toch met je lippen moet bewegen, moet je het zo onopvallend mogelijk doen, bijv. daarna een x met je tong over je lippen heen :D

Jammer?

Ik vind het een goed iets. Een paard onder het zadel moet aan de beenhulpen staan niet aan de stemhulpen.

Ik vind het ook behoorlijk irritant als je een fijn afgericht paard hebt welke horendol wordt van alle klikjes en geluidjes uit de ring naast je...

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:29

je mag niet eens je stem gebruiken dat heeft zij fout je instuctiese. Je mag zelfs geen aanwijzingen krijgen van kant onder je proef.

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:31

vonneke schreef:
Francii schreef:

Jammer?

Ik vind het een goed iets. Een paard onder het zadel moet aan de beenhulpen staan niet aan de stemhulpen.

Ik vind het ook behoorlijk irritant als je een fijn afgericht paard hebt welke horendol wordt van alle klikjes en geluidjes uit de ring naast je...

ben het eens met jou. Ik zo ook iri vinden als iemand dat in ring naast mijn zou doen.

maximepatser

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:21

Ik praat graag tegen mijn paard tijdens het rijden. Meerendeels ook voor mezelf te ontspannen :P Maar ik heb vaakgenoeg -2 op mijn protocol gehad, puur door het stemgebruik. ( hooo maar, braaf, kom op jongen, nu gas! :P )