Juryleden regelen voor KNHS wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:28

Ik benader juryleden ook altijd zoveel mogelijk per mail dan kunnen ze antwoorden op een tijdstip waarop het hun uitkomt. Groepsberichten doe ik niet aan, dat vind ik zo onpersoonlijk. Daarnaast vraag ik juryleden omdat ik graag wil dat een bepaald jurylid komt jureren niet omdat ik een willekeurig jurylid zoek.

Als juryleden niet reageren op de mail, bel ik altijd even na maar de meesten reageren altijd keurig.

Vanuit het Concoursprogramma kun je inderdaad heel gemakkelijk de regio selecteren waarin je wilt zoeken. En rechtstreeks mailen, dat is een hele verbetering. Vanuit het KNHS programma vind ik het ook niet fijn werken. Ik vind dat zoooooo traag...

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:31

YSR1971 schreef:
Ik verlies daarbij niet uit het oog dat een jurylid mijns inziens vergelijkbaar is met een vrijwilliger als je kijkt naar de belachelijk lage vergoeding die ze volgens de KNHS-normen ontvangen.

Inderdaad, helemaal mee eens!!!! Het is een gunst dat ze willen komen jureren tegen zo'n vergoeding.

ponyparadijs

Re: Juryleden regelen voor KNHS wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:33

Wij zijn blij en dankbaar naar elk persoon die ons team op de wedstrijddag komt versterken.
Of dit nu de jury is of de ringmeester. Of iemand die even de versnapperingen naar de jury brengt.
Al die mensen maken een wedstrijd mogelijk.
Maar zonder die mensen gaat de wedstrijd niet door.

Mariska_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:38

Ik ben zelf ook jury en vind ook die algemene mails aan 30 juryleden verschrikkelijk. Dan heb je gekeken of je kunt en dan is er al iemand anders gevraagd.. erg frustrerend. :(
Liever even een belletje of een persoonlijke mail. Ik antwoord altijd!!

Dit doe ik zelf als wedstrijdsecretariaat ook zo..

ladyratina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:44

ponyparadijs schreef:
Wij zijn blij en dankbaar naar elk persoon die ons team op de wedstrijddag komt versterken.
Of dit nu de jury is of de ringmeester. Of iemand die even de versnapperingen naar de jury brengt.
Al die mensen maken een wedstrijd mogelijk.
Maar zonder die mensen gaat de wedstrijd niet door.

mooi gezegd ponyparadijs! :j

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 12:47

Iedereen wordt bij ons benaderd met respect.
Alhoewel sommige een mail bijvoorbeeld niet kunnen waarderen terwijl ik een mail juist heel fijn vindt.
Heb een lijst met mensen die ik niet per mail benader maar een telefoontje naar pleeg.
Ik ben heel flexibel. Dus ook de benadering pas ik aan. Hahaha

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:22

Die mails die naar tig juryleden gestuurd worden vind ik ook niet prettig.
Hier in de buurt is een RV die wekelijks wedstrijden organiseert en die stuurt twee keer per jaar voor het hele outdoor- of indoorseizoen een groepsmail rond en je mag dan aangeven wanner je kan/wil jureren en zij maken dan een schema.
Ik snap best dat het veel tijd kost om juryleden te regelen maar ik vind wel dat je ze zich er op deze manier wel erg makkelijk vanaf maken.
Op die mails reageer ik wel, want als ik niet reageer is dat ook ook niet netjes...
Ik word het liefst gewoon gebeld, dat praat nog altijd het makkelijkst. :)
Maar mailen is ook wel prima.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 21:48

Even een ander geluid :)

Ik vind die groepsmails prima. Dat het niet persoonlijk is, daar heb ik niet zoveel problemen mee (zeker omdat ik weet dat iemand soms bezig is met de organisatie van een concours met 32 juryleden...) en ik kan reageren wanneer het mij uitkomt. Mocht ik dan toch nog een mailtje terug krijgen dat ze al voorzien zijn; geen probleem; haal ik het weer uit mijn agenda...
Ik heb zelf ook een tijdlang juryleden voor grote concoursen gezocht en het is drama om te moeten wachten tot iemand reageert op een persoonlijke mail... of ik ben uren aan de telefoon bezig (omdat je toch nooit gelegen belt of men heeft agenda niet bij de hand).

Kortom: groepsmails werken prima voor mij :j

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 08:58

Mooi gezegd inderdaad ponyparadijs.
Ik heb persoonlijk ook niet zoveel moeite met de groepsmails.

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 23:19

Ik heb ook niet zo'n moeite met die groepsmails, vind t per mail eigenlijk voor mij zelf wel prettiger want net wat iemand hierboven zegt, ik word 9 vd 10x gebeld op een tijdstip dat ik echt de telefoon niet op kan pakken.

En net als Teegee heb ik ook verenigingen die me gewoon een sms of whatsapp sturen of ik kan, die weten dat ik niet of nauwelijks de foon op kan pakken, ideaal! ;)

Gelukkig hoef ik nu zelf niet meer de juryleden te regelen voor ons eigen cc, maar voorheen mailde ik juryleden via juryplatform, echt per jurylid, kostte aardig wat tijd maar leverde altijd heel snel reacties op. Bellen was daarna niet of nauwelijks meer nodig. Baalde toen al wel dat er geen algemene excel lijst oid was...