eerlijk om z2 te willen starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:25

VEGASS schreef:
ja mensen jullie hebben (bijna ) allemaal gelijk. Ook de ac lijn blijft altijd hetzelfde, maar als er een vouw in je netvlies ligt is alles krom, lantaarnpalen, huizen en ook ac lijnen. Hi hi, was het maar zo makkelijk tita, maar éen ac lijn is voor mij iedere x anders. Ik ga lekker verder trainen, heb ook de dierenarts gesproken. Als je een paard met dit soort "lichamelijke problemen"stilzet wordt het probleem veel groter. Ik moet mijn perfektionistische denken gewoon anders gaan zien en idd als de punten niet zijn zoals ik had gehoopt denken....jammer dan, we hebben ons best gedaan. Inmiddels aan het sleutelen met de vliegende wissels en het kwartje gaat vallen, na drie maanden al, dus nu nog ff perfektioneren en dan maar weer "het jasje"aan en gaan met de banaan....thanx voor jullie medeleven en mening.

Kan je niet tellen... Op dat niveau moet je hem toch in een constant tempo hebben. Je rijdt de hoek in.. 1...2...3...4...5...6 passen (of hoeveel het er ook zijn.. En draaien... 1....2... enz passen, halthouden en groet. En rechtdoor weer verder. Het recht rijden kan je in principe ook voelen...
Zie Als je aan de A staat, en je rijdt "gewoon" naar de C met een recht paard, dus zonder op je verdere zicht te letten (of het voor jou een boog lijkt of niet dus), kan je dan ook geen rechte lijn rijden? OF zie je ook de jury "schuin' zitten? (ik probeer me een voorstelling te maken van je zicht)

Maflinger_S

Re: eerlijk om z2 te willen starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:56

@Ayasha: da's inderdaad een interessante over dat tellen en voelen of je paard rechtloopt.
Daar kan TS waarschijnlijk mooi mee oefenen en om jezelf meer kans op succes te gunnen: je ogen dichtdoen op de A-C lijn en puur op tellen en het gevoel van een recht paard naar de overkant rijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 15:59

Heb je natuurlijk wel even hulp nodig van iemand die kan zeggen "nú moet je wenden".

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:04

Ja, in het begin, niet meer als je telsysteem klopt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:05

Inderdaad. :)

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:09

vind het knap wat je allemaal bereikt hebt....lekker genieten...

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:14

Is het inderdaad geen mogelijkheid om gewoon te tellen? Vraag of iemand komt kijken en jou verteld wanneer je op de ac lijn zit. Dan het aantal passen dat je vanaf een bepaald punt (letter, hoek) gemaakt hebt tellen. Als je dit een paar keer doet heb je een idee van hoeveel passen het ongeveer zijn.

Verder moet ik zeggen dat ik het ontzettend knap vind dat je onder deze omstandigheden zo ver gekomen bent! In jouw situatie zou ik gewoon doorgaan en kijken tot hoe ver je kan gaan en het voor jou en je paard nog leuk blijft.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 16:19

Waarom start je niet een paar keer HC? Dan kun je zelf voelen hoe het gaat en krijg je gewoon punten en kun je aan de hand daarvan beslissen of je wel de 'echte' overstap naar het Z2 kan maken of dat Z1 de max is.

Imke15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 20:58

Als je het zelf leuk vind kun je het altijd proberen zou ik zeggen. Wel heel knap dat je al zo ver bent gekomen met al die tegenslagen.
En hou natuurlijk altijd je paard in de gate of het nog wel lukt en het hem niet te zwaar belast