poll juryleden: miv 2013/2014 nog maar 1 proef p. jury

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vinden wij als jurylid van het idee van de KNHS om maar 1 proef per jury te mogen starten.

Ik vind het een super idee van de KNHS.
4 (2%)
Maakt mij niets uit, ik voorzie geen problemen.
2 (1%)
Maakt mij niets uit, het is bij ons in de regio al zo geregeld.
Geen stemmen
Ik zou niet willen jureren volgens het wisselsysteem half uur jureren, half uur wachten.
49 (26%)
Ik maak mij zorgen over de extra belasting die zou kunnen onstaan bij de M/Z juryleden.
2 (1%)
Ik ben bang dat er veel deelnemers niet of veel minder gaan starten.
67 (35%)
Ik ben bang dat dit de genadeklap voor veel verenigingen betekend.
64 (34%)

Totaal aantal stemmen: 188

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:53

KarinvdM schreef:
Hier in de regio kan je bijna nergens 2 proeven rijden, voor mij zou er dus weinig veranderen.
Maar ik zou niet willen jureren in een om en om systeem en steeds een tijd in de kantine moeten wachten.
Schrijven bij je collegajurylid vind ik helemaal een bespottelijk en slecht idee.

Ik vind het ook geen goed idee om de 2e proef niet meer voor punten in aanmerking te laten komen.

Noord sleen (indoor), emmen (eekwal), ter apel.. Allemaal wedstrijden waar ik al 2 proeven heb gedaan.. Maar idd, schrijven bij een ander.. :n

KarinvdM

Re: poll juryleden: miv 2013/2014 nog maar 1 proef p. jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:59

Ja, maar het grootste deel heeft maar 1 proef Relaxed. Je vergeet Exloo trouwens nog.
In het Z komt het helemaal maar weinig voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:02

KarinvdM schreef:
Ja, maar het grootste deel heeft maar 1 proef Relaxed. Je vergeet Exloo trouwens nog.
In het Z komt het helemaal maar weinig voor.

Ja maar Exloo ga je naar die andere bak, dus daar zit je al met zijn 2en :j In het Z idd alleen buiten 2 proeven..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:07

Voor de B t/m het M2, in het Z rijd je wel je beide proeven in dezelfde bak.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 14:57

Ik vind het een waardeloze actie. Als jury wil ik niet om en om moeten zitten, het zal maar een rubriek van 35 combinaties zijn, dan zit je dus echt een hele dag. Daarbovenop zullen de kosten van de vereniging ook de pan uit rijzen, want die worden ook twee keer zo hoog. Daarbij blijkt ook maar weer eens dat de KNHS weinig vertrouwen in zijn eigen opgeleide juryleden heeft, als ze denken dat wij niet onpartijdig en objectief kunnen zijn.
Ik las ergens een reactie in de trand van: bij twee proeven door 1 jury te hoog beoordeeld worden, krijg je dus snel teveel (onverdiende) punten, maar dit kun je toch ook omkeren? Bij een strenge jury heb je dubbele kans op erg lage punten. Vind dat dus geen goed argument...

Als ruiter wil ik niet voor maar 1 wedstrijd op pad. Daarmee worden de kosten voor een proef alleen maar hoger, denk aan de benzinekosten. Voor twee proeven wil ik alle moeite van vlechten en zo wel doen, maar voor 1 vind ik het niet leuk meer. Tenzij het een selectiewedstrijd is, dan is het echt niet anders.

Slecht idee, en ik hoop echt dat dit niet doorgaat.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:13

kleinvosje schreef:
Ik vind het een waardeloze actie.

Ik las ergens een reactie in de trand van: bij twee proeven door 1 jury te hoog beoordeeld worden, krijg je dus snel teveel (onverdiende) punten, maar dit kun je toch ook omkeren? Bij een strenge jury heb je dubbele kans op erg lage punten. Vind dat dus geen goed argument...

Als ruiter wil ik niet voor maar 1 wedstrijd op pad. Daarmee worden de kosten voor een proef alleen maar hoger, denk aan de benzinekosten. Voor twee proeven wil ik alle moeite van vlechten en zo wel doen, maar voor 1 vind ik het niet leuk meer. Tenzij het een selectiewedstrijd is, dan is het echt niet anders.

Slecht idee, en ik hoop echt dat dit niet doorgaat.

Ik ben geen jury maar wil toch graag ff reageren. Wat kleinvosje zegt ben ik het volledig mee eens.
Vaak genoeg heb ik het meegemaakt dat van de 28 starts 26 een winstpunt hebben gehaald. Maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat van de 28 starts maar 4 een winstpunt hadden, ik was toen 5 de in de B dressuur met 179 punten.
2 week geleden had in een indoor in Bakkeveen, L2 dressuur 2 proeven gejureerd door dezelfde jury. We zaten dus met 12 in een groep.
Achteraf bleek dat de jury niet echt geweldig gejureerd had, iedereen had standaard een 6 op verzorging. Ik had in beide proeven net geen winstpunt.
Dus zo kan het ook! Wat een onzin zeg dat je snel teveel ( onverdiende ) punten zou halen bij het 2 proeven rijden bij dezelfde jury!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:00

Zou niet zo mooi zijn, hier in de buurt zijn al veel wedstrijden 1 proef, als dat alleen nog maar zo is, is het weinig motiverend om in de winter nog te starten..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:12

Ben al weg! :D :+ had ook niet gestemd hoor.
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 31-10-12 17:53, in het totaal 2 keer bewerkt

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:42

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:48

Een hele slechte zaak dit. Verenigingen kunnen vaak geen 2 juryleden betalen als ze maar 1 rijhal hebben. Ze willen dan toch 2 proeven aanbieden omdat hier veel vraag naar is.

Ik zie het zelf echt niet zitten om een half uur te jureren en dan een half uur niks te doen en dan weer... Ik denk dat dit zelfs meer de uitslag beiïnvloed dan 2 x dezelfde combinatie zien!

Je kan prima neutraal kijken naar een combinatie die je net gezien hebt. je moet alleen even de knop omzetten. Anders zou je ook niet dezelfde combinatie binnen een tijdsframe van 2 maanden of zo in je ring mogen hebben!

Belachelijk en een hele slechte zaak!

Anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 19:10

Ik vind het ook weer een ondoordacht idee van de KNHS, ze zadelen verenigingen en juryleden vervolgens op met de problemen. Daarbij getuigt het ook van weinig vertrouwen in hun jurykorps..
Ik heb afgelopen weekend ook 2 keer dezelfde combi's in de ring gehad en ik heb toen ook een combi gehad die 20 punten verschil had tussen beide proeven..
Ik ga echt niet een half uur in de kantine zitten wachten tot ik weer mag jureren en het idee van bij elkaar schrijven vind ik helemaal belachelijk.

Hier in de omgeving komt het overigens vaker voor dat er 1 proef gereden wordt in de winter dan 2, dus ik ben zelf wel gewend om voor 1 proef op pad te gaan indoor..

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 22:44

Bij elkaar schrijven mag niet eens! Dat staat in hun eigen reglementen...

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 23:41

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:52

Dat was te verwachten natuurlijk. Overal vind je achteruitgang in, dus ook bij de paardensport. Destemeer is het onbegrijpelijk dat ze de 1-proef regel in willen gaan voeren, daar krijgen ze echt niet meer leden van...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 06:44

' De focus ligt op ledenbehoud en groei' . Jaja, dan moeten ze vooral deze winstpuntenregeling erdoor heen loodsen .....Ze snappen het daar echt niet.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:09

Ik zie het in de praktijk ook niet helemaal gebeuren. Om-en-om ga ik ook niet doen. En 1proef uitschrijven gaat de kop kosten van enkele verenigingen, zonde.

Overigens past dit wel in de (complot)theorie dat de KNHS sowieso van de kleine verenigingen af zou willen :+

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:23

Als ze dit onzinnige plan inderdaad gaan doorzetten over de ruggen van de hobbyruiters en de kleine(re) verenigingen met bescheiden locatie, dan vermoed ik dat er bij onze vereniging veel mensen indoor niet meer gaan starten en dat de vereniging zelf ophoudt met het organiseren van officiële wedstrijden, wij maken ook gebruik van 1 jury voor twee proeven. En ik vermoed dat er meer wedstrijden in de buurt zullen zijn die dan of naar 1 proef gaan of wellicht stoppen. En zelf vind ik voor 1 proef in de winter weg gaan zonde van mijn tijd en de inspanning, rijd er liever twee...

En als ik jury zou zijn geweest zou ik er inderdaad ook niet op zitten wachten om afwisseld te jureren en te wachten. Meende trouwens dat het niet mocht om jury''s bij elkaar te laten schrijven, omdat ze dan alsnog niet meer objectief kunnen beoordelen, omdat ze de combinaties al hebben zien rijden inclusief de bijbehorende punten en commentaar. Kun je ze net zo goed twee proeven laten jureren...

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:38

Klopt: artikel 135.

De achterliggende gedachte van dit artikel wordt dus overboord gegooid bij het zoeken naar argumenten om het plan erdoor te drukken. Tenminste, die schijn heeft het nu...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 10:55

Ik zit er op 3 manieren in: als deelnemer, als jurylid en als wedstrijdorganisatie. En op alledrie deze punten ben ik hierop tegen.

Ik ga niet jureren op een wedstrijd waarbij ik steeds moet afwisselen met een andere jury en daardoor de hele dag kwijt ben. Daarnaast heb ik niet de ervaring dat combinaties niet objectief beoordeeld worden in een tweede proef. En het niveau van de wedstrijdsport gaat hier zeker niet van omhoog (net zoals het ook niet omhoog gaat van het verbieden van proeven in een 40 meter bak voor Z ruiters). Je gaat toch niet opeens beter rijden omdat de tweede proef niet voor winst meetelt??

Als wedstrijdorganisatie kan ik wel zeggen dat wij zullen moeten stoppen met onze wedstrijd, want die heeft dan geen nut meer. Wij organiseren juist alleen voor Z ruiters 2 proeven in een 60 meter bak, omdat deze groep ruiters flink getroffen zijn door die maatregelen.

Denk er zelfs over om mijn lidmaatschap bij de KNHS helemaal op te zeggen als dit ook weer doorgaat. Misschien kunnen we in Belgie nog aansluiten bij een bond?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:56

Deze regel is er toch al eerder geweest? Ik kan me nl herinneren 1 indoorseizoen om en om te hebben gezeten. Dat is toen snel weer afgeschaft omdat het niet werkbaar was voor de verenigingen. Die konden geen juryleden meer vinden en er werd toen heel veel afgelast.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 06:59

Ik had een mail gestuurd naar de KNHS over de standpunten t.o.v. de nieuwe regeling en zie hier hun antwoord.

Beste mensen, ik heb een antwoord van de KNHS en niet van de minste en geloof mij, deze regeling gaat ondanks dat 90 % van de leden het hiermee oneens is gewoon door als het aan de KNHS ligt. Er is echt totaal niet ingegaan op de argumenten die ik heb aangevoerd.
Alleen maar: we willen schaalvergroting, kleine wedstrijden staan ons niet aan, de dressuursport moet naar een hoger niveau (we doen het nl. heel slecht in de wereldtop :+ )
De KNHS laat haar leden gewoon in de steek, ze hebben een gedachte en denderen hierbij over de achterban van de hobbyruiter heen.
Heel fijn.

Het wordt tijd voor een tweede bond, een andere conclusie kan ik niet trekken.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:14

Het is toch al jaren zo dat de KNHS precies dat doet wat zij willen en geen rekening houdt met wensen en ideeën van de ruiters/leden?!?
Denk aan het afschaffen van de 40 meter baan voor het Z, de startpas en de stapels ongebruikte coupons die iedereen nog heeft liggen...

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:58

Fitzroy, hebben ze dan ook aangegeven per wanneer dit ingaat?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 10:59

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:00

OK, dat bericht heb ik niet gelezen.