kleinvosje schreef:Ik vind het een waardeloze actie.
Ik las ergens een reactie in de trand van: bij twee proeven door 1 jury te hoog beoordeeld worden, krijg je dus snel teveel (onverdiende) punten, maar dit kun je toch ook omkeren? Bij een strenge jury heb je dubbele kans op erg lage punten. Vind dat dus geen goed argument...
Als ruiter wil ik niet voor maar 1 wedstrijd op pad. Daarmee worden de kosten voor een proef alleen maar hoger, denk aan de benzinekosten. Voor twee proeven wil ik alle moeite van vlechten en zo wel doen, maar voor 1 vind ik het niet leuk meer. Tenzij het een selectiewedstrijd is, dan is het echt niet anders.
Slecht idee, en ik hoop echt dat dit niet doorgaat.
Ik ben geen jury maar wil toch graag ff reageren. Wat kleinvosje zegt ben ik het volledig mee eens.
Vaak genoeg heb ik het meegemaakt dat van de 28 starts 26 een winstpunt hebben gehaald. Maar ik heb ook wel eens meegemaakt dat van de 28 starts maar 4 een winstpunt hadden, ik was toen 5 de in de B dressuur met 179 punten.
2 week geleden had in een indoor in Bakkeveen, L2 dressuur 2 proeven gejureerd door dezelfde jury. We zaten dus met 12 in een groep.
Achteraf bleek dat de jury niet echt geweldig gejureerd had, iedereen had standaard een 6 op verzorging. Ik had in beide proeven net geen winstpunt.
Dus zo kan het ook! Wat een onzin zeg dat je snel teveel ( onverdiende ) punten zou halen bij het 2 proeven rijden bij dezelfde jury!