starten en dispensatiepas

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 23:33

bigone schreef:
Annemeik schreef:
Is het niet mogelijk dat je via de knhs een armband ofzo krijgt (die je om je bovenarm doet), of een andere manier van visueel maken dat je dispensatie hebt? Klinkt dan heel suf, maar je weet wel zeker dat het dan zichtbaar is.

Dit is helemaal geen suf idee, schrijf dit aan de knhs want ik vind het een super idee, een slimme en goedkope oplossing zodat er geen misverstanden meer zijn. Eén keer alle juryleden op de hoogte brengen en klaar is kees.

helaas is het niet zo simpel. op 1 pas kunnen zo 6 verschillende punten staan waarvoor iemand dispensatie heeft.. dat kun je dus aan een bandje niet zien.
het makkelijkste is om gewoon te zorgen dat je er op tijd bent, even je pasje aan de jury laten zien als er een pauze is.
dit doe ik zelf al een lange tijd en dat gaat eigenlijk altijd goed.
wel is het vaak zo dat ik 2 x moet binnenkomen in het z2
dan kom ik binnen rijden met mijn zweep en word ik al uitgebeld, rijd ik naar het hokje zeg ik vriendelijk: ik was een half uurtje geleden dat meisje in de rolstoel wat mijn dispensatie pasje heeft laten zien, bieden ze hun excuses aan en kan ik opnieuw binnenkomen..
ook geen probleem voor mij.

HTM

Re: starten en dispensatiepas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 00:02

Ik start zelf in dameszadel, ook niet iets wat een jurylid elke dag tegenkomt.
Hier komen vaak vragen over (kan niet lichtrijden dus zit mijn B proeven de hele tijd door), rij niet met een witte broek, maar een zwarte rok, en mijn beenhulpen geef ik aan de rechterkant met een zweep.

Nu start ik vaak op de zelfde plek waar de mensen mij goed kennen, en dus wat uitleg kunnen geven.
Zelf heb ik altijd een deel van het reglement van de KNHS mee, waarin staat dat ik met dit zadel mag rijden, en ook nog een ander deel met wat uitleg over kleding en beoordelen.
Nu is het zo dat het bij mij bij het losrijden goed te zien is dat ik anders zit dan een ander, maar het is toch zeker van belang dat de organiserende vereniging zulk soort dingen doorneemt met de jury.

Ik schrijf zelf nog wel vaak bij diverse wedstrijden, de jury heeft een startlijst met de namen van de deelnemers, de meeste kijken hier wel op, dus misschien een idee om de vereniging te vragen om hier een aantekening achter te zetten.

En ik zou zowiezo een klacht indienen bij de KNHS.
Ik heb eens met mennen eens een 5 gekregen voor de presentatie (verzorging) omdat ik een mandje op mn kar had, en die jury dat niet mooi vond, en ik op die manier dus 2de werd en geen kampioen, was erg boos.
Cijfer was eerst een 7, en later veranderd in een 5 om mij niet te laten winnen, was het direct een 5 had ik er minder problemen mee gehad.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 07:43

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 09:42

Door een zichtbaar teken word de jury idd attent gemaakt op het feit dat er een dispensatieruiter de ring inkomt. Het is de verantwoording van de jury dat hij/zij dan kijkt in de papieren waarvoor de dispensatie geld maar dan kunnen ze zich niet meer verschuilen achter het feit dat ze het niet weten/zien.
Ts, stuur dit idee gewoon naar de knhs met de problemen waar jij en andere dispensatieruiters elke keer weer tegenaan lopen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:03

Ik ben schrijfster en kijk altijd even op het volgende blaadje (ivm dat er een kopie achter kan zitten). Zelf punten veranderen mag absoluut niet, tekent de jury ook altijd af met een paraaf.
Ben bang dat in dit geval het aan de jury lag.
Het zou het makkelijkst zijn als het secretariaat een aantekening maakt op het protocol, dan valt het direct op.

Ik zou contact opnemen met de KNHS en een klacht indienen. Dan zullen ze ofwel gelijk de jury benaderen óf als er meer klachten komen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:23

Dit vind ik dus wel echt een hele slechte zaak en in dit specifieke geval zou ik er een loeier van een klacht aan de KNHS aan wijden. Dit mag gewoon niet voorkomen.....

Ik vind het de taak van het secretariaat om de jury en schrijver erop te wijzen dat iemand met dispensatie rijdt, plakken ze op de coupon ook nog maar een gele postit zodat ze tijdens het jureren gelijk weten, hé dit is die met dispensatie.

Kom op zeg, een beetje jurylid hoort toch echt wel te weten hoe hiermee omgegaan dient te worden en dit betreffende jurylid had ik met naam en toenaam in een klacht naar de KNHS gestuurd!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:27

Je kan ook nog op de wedstrijd een klacht indienen he! Maar dat kan alleen op de wedstrijddag zelf.
Naar mijn weten nemen ze klachten na de wedstrijd niet in behandeling.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:32

ik zou nog steeds proberen een klacht in te dienen bij de KNHS (met naam van jurylid erbij).

Daarnaast heeft de organiserende vereniging ook steken laten vallen.! die hadden op moeten letten en 10 min voordat jij zou beginnen nogmaals naar de jury moeten lopen en melden, startnummer x rijd met dispensatie en zei mag bv lichtrijden/met zweep etc!

Dat de jury ze iets over het hoofd heeft gezien dat kan..maar dan had ze wel de punten moeten corrigeren, (ik vind eigenlijk al dat je je startgeld terug hoort te krijgen)... schande voor het juryvak!

Hoop dat deze mevrouw op bokt zit..want echt ze mag zich schamen........

@armband! heel goed idee! lekker fel ding bv met de letter D (of DP) dan valt het op dat deze combinatie dispensatie ergens voor heeft
Laatst bijgewerkt door orkaan op 22-10-12 10:33, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:33

Je kunt altijd een brief sturen naar de KNHS hoor, dat is niet verboden. En die snappen ook wel dat het geen enkel nut heeft om met zo'n jurylid in discussie te gaan. Dat vind ik dus ook echt een taak voor hen. Daarnaast zouden ze best nog een keer wat aandacht kunnen besteden aan het starten met dispensatiepas, zou geen kwaad kunnen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 10:46

Heel stom misschien, haha maar als je echt geen mogelijkheid hebt om voor de proef de jury even attent te maken op de dispensatie, zou je evt. een papier kunnen maken met daarop: "dispensatieruiter" oid erop en dit je voorlezer even omhoog laten houden voordat de proef begint? Met een redelijk groot lettertype en dikke letters moet dat toch lukken dacht ik...

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 11:12

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:34

Dat zeggen ze altijd als je belt maar een goede, gefundeerde brief wordt wel degelijk in behandeling genomen, zeker als je aangeeft dat met het betreffende jurylid geen enkele discussie mogelijk was.

Maar ik vind het echt dieptriest hoor, dat dit zo moet gaan, dat je bij wijze van spreken met DISPENSATIE op je voorhoofd moet gaan rijden......

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 11:49

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 11:51

Kortzichtigheid van de jury.
Dat is best wel jammer.
Toch zal je het niet altijd op die manier tegen komen omdat je toch al M2 met winstpunten bent.
Het kan dus ook goed gaan!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 11:58

-

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:02

Daar is het dan ook je voorlezer voor. Die kunnen over het algemeen heel hard roepen hahahaha.

Toch denk ik dat de fout voornamelijk bij het secretariaat ligt!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 12:05

-

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:11

Je kunt nog steeds een brief/mail naar de KNHS sturen met een klacht, het betreffende jurylid wordt dan op zijn/haar gedag aangesproken, je punten kun je niks meer aan doen, maar ik zou zeker alsnog een brief sturen met je verhaal erin.
Gewoon om te voorkomen dat dit jurylid het weer doet, niet alleen voor jezelf maar ook zeker voor een ander.
Wij hebben ook eens een klacht gestuurd na de wedstrijd, en dit jurylid is er op aangesproken, en als er vak klachten komen over 1 persoon dan heeft die persoon kans dat die uit zijn/haar functie gezet wordt.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 12:18

-

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:26

Ik zou het zeker doen.
Als jij een nette brief stuurt wordt deze gewoon in behandeling genomen, en je doet het niet alleen voor jezelf, maar ook zeker voor andere.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:32

Ik zou ook nog een brief sturen. Schandalig dat deze jury zo doet en onbegrijpelijk dat het zo moeilijk is om even een klein beetje extra (beter aangeven op protocol) te doen voor de mensen met dispensatie. Wat ontzettend respectloos zeg. Wie denken ze wel dat ze zijn?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 12:33

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:38

Helaas denken sommige jury leden wel dat ze veel macht hebben en maken ze er misbruik van.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:45

ja dus.....een jury behoort gewoon zijn/haar vak te doen en zich daarbij aan de regel te houden en niet voor eigen rechter te spelen wat wel/niet is toegestaan en of ze het er wel niet mee eens zijn gaat ze geen biet aan. De KNHS heeft besloten neem ik aan na overleg van medische verklaringen etc etc wat voor jouw de dispensatie is en daar heeft iedereen maar respect voor te hebben.

Iemand die dit niet kan verstaat zijn vak gewoon niet en ben je liever kwijt dan rijk in juryland.

Daarnaast betaal jij aan de vereniging startgeld om eerlijk en volgens de regels te worden beoordeeld....

(ik vind het echt heel rot voor je dat het al meerdere malen is voorgekomen) en ik zou dus idd echt die goed gefundeerde brief schrijven en ook echt benadrukken hoe de houding van de betreffende jury was. (maw zeer incorrect en uiterst ONprofessioneel)

Maar ik zou wel proberen om schrijfster voortaan zelf naar de jury te laten gaan (voordat je proef begint..of iig erop staan dat het secretariaat erheen loopt om de situatie uit te leggen dat ruiter x met dispensatie rijd en die hulpmiddelen mag gebruiken).

Ik snap ook niet dat het secretariaat er zo laks mee is omgegaan...(zo'n jury wil jij als vereniging ook niet hebben lijkt mij?)

Ik had als secretariaat meteen zelf een klacht ingediend....(dan maar gezeik met die jury maar dit zou ik niet voor "mijn"deelnamers willen)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:56

je kan bij mijn weten nog steeds een klacht indienen over deze jury wegens het niet naleven de regels van de knhs. Niet meer over de uitslag, dat klopt.
Bezwaar aantekenen tegen de uitslag kan inderdaad wel, binnen 30 minuten na de prijsuitreiking. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Als het word toegewezen (wat me in jou geval duidelijk lijkt), krijg je deze terug.

Ik ben zelf jury en ben tot nu toe altijd ingelicht door het secretariaat. Vaak ben ik het dan vergeten als de combinatie in de ring komt, maar dan komt er een kopie van de pas tevoorschijn en weet ik het weer. ik lees altijd even nauwkeurig de pas en let dan in de proef extra op dat ik het doorzitten of lichtrijden dus niet afstraf. Het is soms wel iets lastiger te beoordelen vind ik, bijvoorbeeld met hulpteugels en dergelijke, maar ik vind het heel goed dat deze optie er is voor mensen die op deze manier wel kunnen starten.
Als jury zou je dat moeten stimuleren denk ik.
Het op de startlijst vermelden zou een goede moeten zijn, want je moet controleren wie je in de ring hebt. Om dat te onthouden dunkt het mij dat iedereen dat afstreept. Extra commentaar op zo een lijst valt gelijk op.

Ik hoop dat de knhs iets doet met je klacht en dat het een volgende keer voorkomen kan worden!
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 22-10-12 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt