Na het afgroeten krijgt poown lekker lange teugel en word gewoon beloond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Coeffie schreef:Doanique schreef:Volgensmij als jij pas buiten de bak beloont weet ie echt niet meer waarom eigenlijk
Dat is dus ook mijn idee.
Ik heb ook wel eens tijdens een proef beloond na een onderdeel dat hij goed uitvoerde, maar waar hij heel veel moeite mee had. Dat ik daar dan -2 voor kan krijgen vind ik op dat moment wat minder belangrijk....
roxiie schreef:Na het groeten ben je klaar. Je hoeft niet eens richting C te stappen en dan via de hoefslag rondje om naar A maar als je wilt mag je direct omdraaien en naar A stappen..
'vroegah' had je na het groeten vaan nog c-h-e-a in vrije stap de rijbaan verlaten waarbij je indd nog een punt kreeg voor dat onderdeel..
Koper schreef:Coeffie schreef:
Dat is dus ook mijn idee.
Ik heb ook wel eens tijdens een proef beloond na een onderdeel dat hij goed uitvoerde, maar waar hij heel veel moeite mee had. Dat ik daar dan -2 voor kan krijgen vind ik op dat moment wat minder belangrijk....
Maar hoe beloon je dan? Je kunt toch ook (tijdens je proef) belonen dmv je ademhaling of door te ontspannen in bij voorbeeld je teugels of door "braaf" te prevelen? Je hoeft je paard toch niet meteen juichend op de hals te kloppen?