Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Anieke89 schreef:Zelf ben ik ook van plan de cursus volgend jaar te doen. Heb alles even goed nagelezen maar je hoeft niet al die modules te volgen. Als je voor de dressuur en springen vrijstelling hebt kan je ook in september rechtstreeks examen doen en dan gelijk beginnen met niveau 3.

Anieke89 schreef:Zelf ben ik ook van plan de cursus volgend jaar te doen. Heb alles even goed nagelezen maar je hoeft niet al die modules te volgen. Als je voor de dressuur en springen vrijstelling hebt kan je ook in september rechtstreeks examen doen en dan gelijk beginnen met niveau 3.

Teigetje008 schreef:Maar die andere modules moeten sowieso wel. En hoe weet je wat ze op het examen verwachten als je de cursus niet volgt? Dat vraag ik me dan altijd wel af.
Charmaine schreef:De exameneisen zijn terug te vinden op de site. Ik heb ook gebeld met de KNHS. Wilde direct examens doen voor de vooropleiding, maar het leek me wel handig als ik de theorie nog eens door kon nemen. Het schijnt dus wel mogelijk te zijn direct examen te doen én de theorieboeken te krijgen. Dan kost het vast geen € 180,00![]()
Ik wilde dus ook daarna direct door met fase 3. Daar staat nu nieuwe info bij. Ik schrik echt enorm van de tijd die dat gaat kosten maar met name door de cursuskosten! Jemig....Vooropleiding is dus 3 jaar geldig en dan móet je fase 3 gaan doen anders ben je je bevoegdheid kwijt...Zit nu heeeel erg te twijfelen of ik het niet gewoon bij mijn jurycursus ga houden. Belachelijk veel geld zeg....

Hilde_ schreef:Ik ga ook aan de vooropleiding beginnen!
Ik heb vrijstelling voor alle eigen vaardigheden en ga direct examen doen bij omgang, verzorging en paardenkennis en longeren.
Voeding en gezondheid wil ik wel gaan volgen en natuurlijk het lesgeven.
Ik houd het wel bij rijden en jureren
hestepige schreef:Wou ook Orun basis opleiding doen zonder eigen rijden, jammer dat niet meer kan. Mijn paard is te klein(1.56m) volgend het KNHS om hem in te zetten voor de cursus.
Dan zou ik dus met iemands anders paard moeten starten in Dressuur en Springen en WP halen. Helaas durf ik ook geen 1m te springen dus moet ik ervan af zien terwijl ik al 20 jaar hobbymatig les geef.