Wat de toen met deze ruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lkfbsm

Re: Wat de toen met deze ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 19:51

Trouwens met de andere 2 ruiters die met eigen paard komen ook overlegt dat we het zo doen. Dat zijn ook de enige ruiters met eigen paard.

suikerp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 19:55

Even kort door de bocht, maar als een instructeur tegen mij zegt: krijg jij je paard eerst maar eens onder controle, ga ik direct op zoek naar iemand die me dat WEL kan leren. Sorry maar ik zou nog geen halve les bij jou volhouden. Juist volwassen mensen leren veel minder snel en zitten zo vast in hun eigen gewoontes, als je dat niet begrijpt, moet je kinderles gaan geven en ophouden met les geven aan volwassenen.

lkfbsm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 23:15

Ik heb niet gezegd dat ze de paarden onder controle moeten houden(!), maar dat we er samen aan werken dat ze in de les rustiger zijn.
Ik snap niet waar sowieso het zinnetje weg komt met "je paard onder controle houden". Zo ben ik niet, en dat zou ik zelf niet eens accepteren als iemand dat zegt.
Deze mensen hebben zelf ook door dat de paarden druk zijn in de les. En voor hun zelf is het ook vervelend als ze telkens op een paard zitten die het tempo overneemt en nog wel meer dan 1 bok willen geven. Dat zij denken dat ze de les te verstoren.
Dus we zoeken samen naar een oplossing doormiddel van het rijden. En niet door het woordje "controle". Laat ik daarin zeer duidelijk zijn.

Ik vind het erg Suikerp dat je zo schrijft over mij terwijl je mijn manier van lesgeven niet kent.
Mijn manier van les geven is vanuit het paard denken en via ontspanning, ervaring en regelmaat het gewenste resultaat te krijgen, ook al duurt dan lang.
Denk je echt dat als ik tegen mijn klanten zeg hou eens controle, dat zij nog lekker bij mij in de les rijden? Of als iemand dat tegen mij zegt dat ik daar lekker in de les rij?

Ik ben het zeer met je eens als iemand dat doet in de les, je maar beter op kunt houden met lesgeven.

lkfbsm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 23:18

Er staat trouwens ook duidelijk bij mijn eerste verhaal, ZOU ik moeten zeggen "hou je paard eens onder controle," we zijn er al een tijd mee bezig...(Er staat niet dat ik al een tijd zeg dat ze "het paard onder controle moet houden", maar we zijn er meebezig dat het paard beter op de hulpen gaat reageren, en we bezig zijn met het paard beter te laten lopen, rust en ontspanning krijgen )of ..... Met de vraag aan de andere bokkers, hoe zouden jullie dit oplossen.
Hoop dat het nu duidelijk genoeg is en dat er geen verwarring onstaat. Ik zou zeggen lees het even goed, misschien heb ik het er wel verkeerd neergezet, kan ook. :)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 00:29

En hoe heb je het uiteindelijk opgelost?

lkfbsm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-12 00:34

Deze mensen met eigen paard komen 1 keer in de week om priveles te krijgen, en1 keer in de week in de groeples komen ze kwartiertje van te voren om het paard even te longeren en/of los te rijden. Degene die wat bangig waren rijden nu weer met veel plezier. En mocht er toch 1 van de eigen paarden een bokje gegeven raakt niemand angstig, en kunnen ze er allemaal goed mee omgaan. Soms wordt er om die gekke bokkesprongetjes nog wel eens gelachen! :D

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 03:54

Goed opgelost toch +:)+ , als het op deze manier voor iedereen werkt. *\o/*