de nieuwe uitslagenverwerking en de gevolgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:51

abcde schreef:
Maar als dat half uur over mijn dagdeel heen gaat breng ik hem straks mooi in rekening!

Dat mocht al lang hoor...

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:43

dat wist ik wel kleinvosje) maar ik kwam er vaak niet over heen. Als ik nu dus verplicht ben te wachten dan zal dat vaker gebeuren waardoor de wedstrijdorganisaties meer moeten gaan betalen.

Uiteraard weet ik dat je nu ook 30 min zou moeten wachten.......maar in theorie gebeurt dat vaak niet.

Scum

Re: de nieuwe uitslagenverwerking en de gevolgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:23

Komend weekend moet ik jureren. We zullen het meemaken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 13:26

Ik ook, selectie nog wel, ben benieuwd!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:29

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:17

Citaat:
Nee, uit hoofde van uw functie bent u verplicht om tot een half uur na het publiceren van de uitslag aanwezig te zijn om eventuele vragen van deelnemers over de beoordeling te kunnen beantwoorden.

Aangezien in 99% van de gevallen de uitslag pas opgehangen wordt nadat de prijsuitreiking gedaan is kan dat toch een lange zit worden. Oh, bedenk me opeens dat er ook verenigingen zijn die de uitslag helemaal niet publiceren, ook geen lijst uitdraaien en hem pas een paar dagen later op internet zetten. Dan kun je dus gaan camperen _O-

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:24

Scum schreef:
Citaat:
Nee, uit hoofde van uw functie bent u verplicht om tot een half uur na het publiceren van de uitslag aanwezig te zijn om eventuele vragen van deelnemers over de beoordeling te kunnen beantwoorden.

Aangezien in 99% van de gevallen de uitslag pas opgehangen wordt nadat de prijsuitreiking gedaan is kan dat toch een lange zit worden. Oh, bedenk me opeens dat er ook verenigingen zijn die de uitslag helemaal niet publiceren, ook geen lijst uitdraaien en hem pas een paar dagen later op internet zetten. Dan kun je dus gaan camperen _O-

Verenigingen zijn dus vanaf 1 januari verplicht een uitslagenlijst uit te draaien
Wij deden dat ook nooit gewoon een kwartier nadat de laatste gereden had een prijsuitreiking en op maandag zette ik de complete uitslag op internet
Ook wij zijn nu verplicht om de lijsten uit te draaien want die moeten uiteindelijk getekent worden door de jury, en dit kan bij ons dus al binnen een kwartier nadat de laatste gereden heeft
En ik noteerde altijd al de aankomst tijd en vertrek tijd van de jury en als ze een over de 4 uur heen schoten( wat eigenlijk niet voorkomt omdat een jury bij ons 3 uur aan combinaties krijgt ) werd er automatisch de uurprijs bijgelteld heb dat in een handig excel staatje staan die dat automatisch doet en er de km vergoeding ook maar meteen bijteld

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:26

Dat is wel super netjes goldwing. Van wel secretariaat ben jij? Dan kom ik daar wel jureren! :)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:51

Ik heb aantal weken geleden mee gemaakt dat de coupons met protocollen tussendoor opgehaald konden worden bij het secretariaat die tussentijds ook alle uitslagen publiceerde. Op zich een heel mooi systeem, ware het niet dat toen ik uiteidelijk mijn schaduwlijst naast de uitslagen van het secretariaat legde, 1 persoon 5 punten meer had gescoord (bij mij 165 en op de uitslagenlijst 170). Omdat de protocollen al weg waren viel dat ook niet meer te controleren, secr gaf aan dat ik een telfout had gemaakt, ik weet zéker van niet (dan zit je er misschien 1 puntje naast) maar ze zijn ook niet voor mijn paraaf gekomen. Op zo'n moment kun je gewoon niks meer zonder de originele protocollen en wordt het een welles-nietes spelletje. Nu ging het niet om prijzen of wel/geen selectie, maar om de onderste plekken in het klassement maar ik was wel behoorlijk pissig. Kwam er later ook nog achter dat degene bij het secr die na aan het tellen was naaste familie was, toen wist ik wel genoeg ;)

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:26

Een paar weken geleden was dat toch nog geen probleem? Dan had je toch altijd het deel van de coupon dat naar de KNHS moet nog? Dan hadden ze die toch aan je kunnen laten zien :?
Oh, ik zie het al, stom :o , het was een coupon met protocol, dan heb je inderdaad alleen het eindresultaat op het deel voor de KNHS.

Maar ik vraag me inderaad wel af hoe dat nu in het nieuwe systeem gaat.
Stel er is op de coupon verkeerd opgeteld (dat gebeurt per ring altijd wel 1 of 2 keer, soms vaker als het een slecht-tellende-schrijfster is :o ).

Wat moet je dan doen als secretariaat? Terug naar de jury? Indoor is dat niet zo'n probleem, dan kun je tussen 2 proeven door wel even naar de jury. Outdoor is dat een heel ander verhaal. Dan zijn er teveel ringen, die te ver weg van het secretariaat liggen om maar even tussendoor bij de jury langs te gaan. Moet je dan de coupon laten liggen tot de jury terug komt voor het ondertekenen? Daar wordt de ruiter/amazone weer niet blij van. :n

Dan maar scannen/kopieren? En de kopie aan de ruiter geven en/of scan aan de jury tonen? Moet je wel een printer die kan scannen en/of kopieren tot je beschikking hebben. :$

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:07

Voor 50 euro weet je alles qua printer/scanner

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:10

Scum schreef:
Dat is wel super netjes goldwing. Van wel secretariaat ben jij? Dan kom ik daar wel jureren! :)

Herken de naam van 1 van jou paarden volgens mij heeft jou man bij ons Z gereden haha in eersel

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:22

hmm, die printer van 50 euro kost weer kapitalen aan cartridges, dan kun je soms beter een iets duurdere kopen, om totaal gezien goedkoper uit te komen.
In ieder geval zal dat uiteindelijk voor onze vereniging het probleem niet worden.

Wat ik wel nog steeds raar vind is dat er nergens een overzicht is wat de KNHS nu van je verwacht als secretariaat bij de uitslagenverwerking.
Inschrijven is me helder. Dat we via het concours programma de uitslagen moeten versturen is ook helder. Maar verder? :?
Klaarblijkelijk moeten de juryleden een uitslagenlijst ondertekenen. Dat weet ik ook alleen maar omdat ik dat hier lees. Niet omdat dat zo netjes door de KNHS is uitgelegd.
Verder blijft het mij volkomen onduidelijk hoe dat moet met protocollen waarbij je als secretariaat bij het natellen op een ander totaal uitkomt dan de jury en/of schrijfster. Gewoon meegeven, achterhouden en laten ondertekenen, of iets anders........

Dan toch de KNHS daar maar eens een mailtje over sturen. *D

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:42

Kelan schreef:
hmm, die printer van 50 euro kost weer kapitalen aan cartridges, dan kun je soms beter een iets duurdere kopen, om totaal gezien goedkoper uit te komen.
In ieder geval zal dat uiteindelijk voor onze vereniging het probleem niet worden.

Wat ik wel nog steeds raar vind is dat er nergens een overzicht is wat de KNHS nu van je verwacht als secretariaat bij de uitslagenverwerking.
Inschrijven is me helder. Dat we via het concours programma de uitslagen moeten versturen is ook helder. Maar verder? :?
Klaarblijkelijk moeten de juryleden een uitslagenlijst ondertekenen. Dat weet ik ook alleen maar omdat ik dat hier lees. Niet omdat dat zo netjes door de KNHS is uitgelegd.
Verder blijft het mij volkomen onduidelijk hoe dat moet met protocollen waarbij je als secretariaat bij het natellen op een ander totaal uitkomt dan de jury en/of schrijfster. Gewoon meegeven, achterhouden en laten ondertekenen, of iets anders........

Dan toch de KNHS daar maar eens een mailtje over sturen. *D

Wat deed je met de getekende coupons waarbij je op een ander punten totaal uitkwam als de jury
Alle punten 1 voor 1 invoeren in het concours program dan kan er geen telfout inzitten en dat is dan het doorslaggevende

Snap echt niet waarom er hier zo moeilijk over gedaan word dat de coupons niet meer bestaan zie het protocol als de coupon en doe hetzelfde wat je altijd al gedaan hebt klaar
Lijst uitdraaien via concoursprogram ook totaal niet moeilijk en vergt geen handelingen want program zet alles zelf op volgorde
Dus ja wat is het probleem
Ik voorzie totaal geen problemen en/of extra werk en dan organiseer ik toch 15 wedstrijden per jaar knhs

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:49

Goldwing, bij mijn voorbeeld zijn dus de punten 'vervalst' die ingevoerd werden in het programma, en daarom kwamen ze op 5pnt meer uit. Ik ben helemaal niet tegen het nieuwe systeem, het lijkt me een prima ontwikkeling, maar het blijft nu eenmaal zo dat als mensen willen vals spelen, dat dus wel gewoon kan. Zeker als de protocollen met daadwerkelijke punten al weg zijn.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:08

kleinvosje schreef:
Ik snap niet dat er zoveel mensen moeite hebben met het uit elkaar houden van prijsuitreiking en bekendmaking van de uitslag. Er wordt nergens gezegd dat je tot een half uur na de prijsuitreiking moet blijven namelijk, maar wel tot een half uur na bekendmaking van de uitslag, en dat kan gewoon op het secretariaat zijn...

Ik ben geen jury hoor, maar ik merk toch wel vaak dat de prijsuitreiking en de bekendmaking van de uitslag samenvallen. Er zijn nog best wel wat concoursen die niet tussentijds de uitslagen bekend maken. Dus zolang ik als deelnemer nog niet mijn punten heb, zal de jury toch moeten blijven... (Nou ja niet voor mij op zich hoor, want ik ben nog nooit naar een jury gestapt om verhaal te halen of iets. Je komt toch iedere keer weer dezelfden tegen... :j En wat dat betreft hebt ik gemerkt dat juryleden net olifanten zijn :P )

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:03

@Loetie, maar als je geen jury bent, weet je dus ook niet hoe het er achter de schermen op een wedstrijd aan toe gaat, en weet je dus ook niet of de jury de uitslag al wel weet voordat de deelnemers die weten. Dat is namelijk meestal wel het geval!

@Kelan, je maakte een opmerking over slecht tellende schrijfsters, dat is dus exact de reden waarom ik als jury zelf de punten tel. De jury is verantwoordelijk voor het juist op de coupons genoteerde punten, dus dan doe ik het ook zelf ook!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:18

Maar ook de deelnemers moeten hun punten toch controleren? Ook dat moet je doen op de wedstrijddag zelf (tot een half uur nadat de uitslag bekend is). Het protocol is namelijk niets meer waard... Alleen de lijst die doorgestuurd wordt. En wie gaat dat dat veranderen als de jury al weg is en mijn protocol toch niet klopt? (ondanks het natellen op het secretariaat) Er is immers niets menselijker dan het maken van fouten...
Laatst bijgewerkt door Loetie84 op 04-01-12 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:20

Wat ik mij afvraag als secretariaat, is dit een speciale uitslagenlijst te vinden in het programma Concour 3.5
Of kan dit bijv ook doormiddel van onze zelfgemaakte startlijst daar puntenaantal bijschrijven en dit met handtekening van jury door zenden naar het knhs ( per post) Voor mij is dit niet duidelijk..

Mochten jullie het antwoord niet weten ga ik het knhs maar eens mailen :j

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 21:21

Bij kleinere wedstrijden zal dat geen probleem zijn. Bij grotere wedstrijden zal het secretariaat tussendoor al protocollen terug gaan geven, zodat je die al kunt controleren. In de praktijk zijn er maar weinig coupons/protocollen die niet kloppen...

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:29

doom schreef:
Wat ik mij afvraag als secretariaat, is dit een speciale uitslagenlijst te vinden in het programma Concour 3.5
Of kan dit bijv ook doormiddel van onze zelfgemaakte startlijst daar puntenaantal bijschrijven en dit met handtekening van jury door zenden naar het knhs ( per post) Voor mij is dit niet duidelijk..

Mochten jullie het antwoord niet weten ga ik het knhs maar eens mailen :j

Je klikt in het concours program terwijl je de punten in het desbetreffende rooster hebt ingevuld boven in de werkbalk op uitslag en dan kan je kiezen naar scherm naar word of excel staat netjes op volgorde hoef je helemaal niets aan te doen
Gemak dient de mens

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:39

goldwing schreef:
Scum schreef:

Herken de naam van 1 van jou paarden volgens mij heeft jou man bij ons Z gereden haha in eersel

:j Jammer dat er geen Z meer is bij jullie -O- Maareh...ik zit me nu af te vragen wie jij dan bent :D

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 09:46

Remember schreef:
Goldwing, bij mijn voorbeeld zijn dus de punten 'vervalst' die ingevoerd werden in het programma, en daarom kwamen ze op 5pnt meer uit. Ik ben helemaal niet tegen het nieuwe systeem, het lijkt me een prima ontwikkeling, maar het blijft nu eenmaal zo dat als mensen willen vals spelen, dat dus wel gewoon kan. Zeker als de protocollen met daadwerkelijke punten al weg zijn.

Dat is dus wat ik eerder ook al eens aangaf. Mensen die ex aequo eindigden die hadden opeens allemaal verschillende punten. Mensen die uitgesloten waren stonden opeens niet meer op de uitslagenlijst. En zoiets gebeurt eigenlijk wel een paar keer per jaar. Dat is lastig te controleren omdat mijn schrijfster natuurlijk fouten gemaakt kan hebben bij het optellen. Maar het is wel heel toevallig dat juist die combinaties die bijv. e.a. waren juist steeds verkeerd geteld waren.

Komende tijd bij het jureren eens kijken hoe het geregeld is. We gaan zelf ook nog een paar keer op wedstrijd. En dan kijken hoe we dat straks zelf gaan doen. Coupons tussendoor meegeven is heel fijn voor de ruiters, die hoeven dan niet zo lang te wachten. Maar je bewijsmateriaal is ook meteen weg.
Het idee van scannen vind ik eigenlijk helemaal niet zo slecht. Kost je geen papier, en je kunt het gewoon als PDF opslaan.

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:19

Fraudeurs blijf je altijd houden met welk systeem dan ook

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 10:36

Gistermiddag heb ik gejureerd en daar ging alles netjes en snel, maar daar hebben ze het altijd prima voor elkaar. :)